![]() |
Debat Griekenland moet uit de EU
Hoi,
Ik moet voor nederlands debatteren, en dit is de stelling: Griekenland moet uit de EU Hebben jullie wat voor en tegen argumenten + bronnen? Het zou me enorm helpen! |
Hai xohottie, je vraag hoort beter thuis in het huiswerkforum 'Cultuur, maatschappij en economie'. Ik verplaats 'm even voor je. Wie weet krijg je daar ook meer reacties.
|
De meeste nieuws en actualiteitenprogramma's hebben een dossier over dit onderwerp, met al het nieuws op een rijtje. Bijvoorbeeld: Pauw & Witteman en de NOS.
|
Kijk eens op de website van een GOEDE krant. (bv. NRC of Volkskrant).
En zoek naar collums van experts op internet. |
Nederland kan beter samen met Duitsland uit de EU stappen.
|
Uit de EU of uit de Euro, is nogal een verschil?
|
Is het niet hetzelfde...?
|
OUCH !
even inlezen is wel op zijn plaats voor iemand die hierover moet debatteren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Euro |
Nope, Griekenland moet uit Eu!
Citaat:
|
Kijk maar eens op De Fincanciele Telegraaf
|
Argument voor:
We gooien minder geld weg wat we later toch niet terugkrijgen. |
Argument tegen: Gyros wordt duurder.
|
Tegen: Griekenland heeft jarenlang bewust onjuiste cijfers over hun economie naar buiten gebracht. Ze hebben hiervan ten koste van andere EU-landen geprofiteerd. Ze hebben geen centraal bureau voor de statistiek, kunnen hun eigen belastingen nauwelijks innen, hebben een extreem lage pensioenleeftijd en een grote zwarte markt. Geld sturen is een bodemloze put.
Wat echt zou helpen is om het land te helpen opbouwen en zorgen dat ze in ieder geval hun overheid goed georganiseerd hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40. |