Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Help (OV anoniem) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860666)

Woyt_oud 03-06-2012 09:04

Help (OV anoniem)

Hoi,

Ik heb een anonieme OV-chipkaart. Ik ben gisteren naar Utrecht toe gereisd en ik mag dit declareren, alleen dan moet ik wel m'n gegevens uitprinten hoeveel het kostte en hoe ik heb gereisd etc.. Alleen waar kan ik inloggen met deze anonieme OV-chipkaart? Of moet ik naar een balie toe (dat zou wel balen zijn, want dan moet ik dus gaan reizen want m'n station heeft geen balie!)

Ik heb het gevoel dat ik het gewoon fout doe en dat er vast wel iemand hier is die het weet. Alvast bedankt

*O*

PS: Misschien zit ik op de verkeerde plek, verplaats mij dan maar! ;)

Schrödinger 03-06-2012 09:26

Dit moet je navragen bij de instantie waar je je kosten declareert.

Uomi 03-06-2012 09:43

Volgens mij kan dat niet met een anonieme OV-chipkaart, daar heb je een persoonlijke voor nodig. Met een persoonlijke OV-chipkaart kun je hier inloggen en gegevens bekijken.

Woyt_oud 03-06-2012 10:08

Wow, het is me gelukt. Wel met ontzettend veel gedoe.

Waar ik dus terecht kan met m'n anonieme is: www.ns.nl/selfservice
Volgens moet je al je persoonlijke gegevens invullen en daarna moet je je kaart pas koppelen én met je kaart naar een automaat gaan en dat 'product' dan activeren en nu kan ik dus in m'n reishistorie.

Dankjewel voor jullie hulp ;)

Uomi 03-06-2012 10:12

Maar als je al je persoonlijke gegevens hebt ingevuld, dan is het toch geen anonieme OV-chipkaart meer?

sanni 03-06-2012 11:26

Hij is anoniem omdat iedereen er mee reizen kan en hij niet op naam staat (persoons gebonden)

Determination 03-06-2012 11:44

Citaat:

Uomi schreef: (Bericht 32580283)
Maar als je al je persoonlijke gegevens hebt ingevuld, dan is het toch geen anonieme OV-chipkaart meer?

Inderdaad. Vind het sws maar een vreemd zaakje met die anonieme OV-chipkaarten, heb er zelf een tijdje een gehad, maar het werkte allemaal voor geen meter, moest steeds weer opnieuw geld erop zetten, was daar weer geen gelegenheid voor in de buurt, moest ik daar weer met de bus naartoe, om na het opwaarderen in de bus voor paal te staan omdat dat ding het niet deed. :facepalm:
Nee, ik raad je eerder een persoonsgebonden chipkaart aan, gaat allemaal net wat makkelijker. :)
Beetje offtopic, weet het, maar moest het toch even kwijt. (;

Woyt_oud 03-06-2012 13:34

Klopt, maar toen ik een OV chipkaart kocht, was het omdat ik er eentje nodig en toen reisde ik nog niet regelmatig. Nu ben ik eigenlijk gewoon lui. Ik zou inderdaad weleens een persoongebonden moeten kopen. ;)

Hanneke 03-06-2012 16:09

Bij de GVB-oplaadautomaten (A'dam) kun je een bonnetje printen. Misschien kan dit ook wel in de NS-automaten?

Martiño 04-06-2012 11:02

Je kunt bij de NS-automaten een bonnetje laten printen, maar daar staat dan alleen op hoeveel saldo je er zojuist op hebt geladen, niet hoeveel je ritje kostte.

Hanneke 04-06-2012 19:55

Oh, zo'n bonnetje kan in de GVB-automaten wel!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.