![]() |
Help (OV anoniem)
Hoi,
Ik heb een anonieme OV-chipkaart. Ik ben gisteren naar Utrecht toe gereisd en ik mag dit declareren, alleen dan moet ik wel m'n gegevens uitprinten hoeveel het kostte en hoe ik heb gereisd etc.. Alleen waar kan ik inloggen met deze anonieme OV-chipkaart? Of moet ik naar een balie toe (dat zou wel balen zijn, want dan moet ik dus gaan reizen want m'n station heeft geen balie!) Ik heb het gevoel dat ik het gewoon fout doe en dat er vast wel iemand hier is die het weet. Alvast bedankt *O* PS: Misschien zit ik op de verkeerde plek, verplaats mij dan maar! ;) |
Dit moet je navragen bij de instantie waar je je kosten declareert.
|
Volgens mij kan dat niet met een anonieme OV-chipkaart, daar heb je een persoonlijke voor nodig. Met een persoonlijke OV-chipkaart kun je hier inloggen en gegevens bekijken.
|
Wow, het is me gelukt. Wel met ontzettend veel gedoe.
Waar ik dus terecht kan met m'n anonieme is: www.ns.nl/selfservice Volgens moet je al je persoonlijke gegevens invullen en daarna moet je je kaart pas koppelen én met je kaart naar een automaat gaan en dat 'product' dan activeren en nu kan ik dus in m'n reishistorie. Dankjewel voor jullie hulp ;) |
Maar als je al je persoonlijke gegevens hebt ingevuld, dan is het toch geen anonieme OV-chipkaart meer?
|
Hij is anoniem omdat iedereen er mee reizen kan en hij niet op naam staat (persoons gebonden)
|
Citaat:
Nee, ik raad je eerder een persoonsgebonden chipkaart aan, gaat allemaal net wat makkelijker. :) Beetje offtopic, weet het, maar moest het toch even kwijt. (; |
Klopt, maar toen ik een OV chipkaart kocht, was het omdat ik er eentje nodig en toen reisde ik nog niet regelmatig. Nu ben ik eigenlijk gewoon lui. Ik zou inderdaad weleens een persoongebonden moeten kopen. ;)
|
Bij de GVB-oplaadautomaten (A'dam) kun je een bonnetje printen. Misschien kan dit ook wel in de NS-automaten?
|
Je kunt bij de NS-automaten een bonnetje laten printen, maar daar staat dan alleen op hoeveel saldo je er zojuist op hebt geladen, niet hoeveel je ritje kostte.
|
Oh, zo'n bonnetje kan in de GVB-automaten wel!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48. |