![]() |
overuren niet betaald?
ik werk bij de albert heijn en ik moet vaker meer werken dan op mijn rooster staat, soms 5 minuten soms wel drie kwartier per keer, ik kreeg vandaag te horen dat ik deze overuren niet uitbetaald krijg:mad:, mag dit wel?
|
Lees je contract eens door. Als daar niets staat over overwerken, mogen ze dit niet maken.
|
is daar een regel voor die ik aan hun kan laten zien anders kan ik hun alsnog niet overtuigen.
|
Nee, natuurlijk mag dat niet.
Bijv. artikel 6, lid 11 van je CAO: Citaat:
|
En artikel 10, lid 3:
Citaat:
|
Zo zielig, die supermarkten. Altijd hun werknemers uitknijpen :|
Over het algemeen is onbetaald overwerken normaal wanneer men een dusdanig hoog salaris heeft, dat dit overwerken er eigenlijk wel bij inbegrepen zit. Bij jou is dit absoluut niet het geval. Ah chill, dat zocht ik, Axel11. Maar volgens mij is het tweede bericht van Axel11 niet van toepassing bij een nul-urencontract. Want ik neem aan dat er niet in je contract staat hoeveel uur je per week moet werken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij hangt daar wel een en ander mee samen: als jij consequent te lang over je werk doet (omdat je dus te langzaam bent - bij AH staat voor een bepaald aantal colli een bepaalde werktijd), kan je werkgever op een bepaald moment zeggen dat je die overuren niet meer uitbetaald krijgt, omdat je het binnen een bepaalde termijn moet doen.
Maar dat kan volgens mij niet zonder waarschuwing of gesprek of iets dergelijks... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dochter van een collega van me werkt ook bij de AH en zij krijgt haar overuren pas betaald als ze een x aantal uur overgewerkt heeft. Wellicht is het bij jou ook zoiets?
|
Toen ik bij de AH werkte werden de overuren altijd netjes bijgeschreven op het rooster en kreeg ik die gewoon uitbetaald. Volgens mij geen 35% trouwens, maar het zijn dan ook geen 'Officiële' overuren. De AH past gewoon de gewerkte tijd van vandaag aan, en dan heb je ipv 5 gewoon 6 uur gewerkt.
Wat mij betreft was dat prima :) Ze waren ook altijd flexibel naar mij toe. Maar werken voor nop, nee, zo 'werkt' dat niet :D |
Mijn werktijd loopt tot 17.00 en dan moeten we nog opruimen,
dus meestal is het wel 17.15/17.20 als we weggaan. Dat betekent 4x per maand een kwartier = toch één uur die ik niet uitbetaald krijg... |
Supermarkten zijn echt boeven wat dat betreft ja, klopt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35. |