![]() |
Hét topic met de juiste instake over onjuist gebruik der Nederlandse taal.#19
Citaat:
|
Maar, farao's vermoorden? :facepalm:
|
Instake, wauw :D
Ik las net; 'in prienciepe' :D |
|
Citaat:
|
verdomme :mad::o
|
Die fout maakte ik bij ckv verslagen weleens. Verassend... :D
|
Citaat:
|
Het staat er alsof er een overtrederstopic is waarin pareltjes staan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat wordt er mee bedoeld?
|
Gewoon jouw kind.
|
Er wordt gewoon 'jouw kind' bedoeld, toch? Ik hoor dat regelmatig mensen zeggen en dan krimp ik ook even in elkaar.
|
Het is een veel gemaakte fout bij kinderen die net regelmaat in de taal hebben ontdekt. Mijn, zijn, joun. Waarom een volwassene het doet en het dan ook nog zó schrijft zou ik verder niet weten :D
|
"Nee, dit is de mijne en dat is de jouwne." :'(
|
er is iig wel het verschil gemaakt tussen jou en jouw
|
Volgens mij is het in bepaalde dialecten wel gebruikelijk om jouwn te zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Facebookstatus:
Gisteravond weer eens voor de gezelligheid naar de eerste hulp geweest ik heb natuurlijk weer eens iets raars gekneust na het voetballen me pink ja heb ik ook egt weer en daar heb ik dan 2uur voor op de eerstehulp gezeten Mjabken iig zegge dat ik me niet verveeld heb ofzow hahaha :'( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hartelijk bedankt :D
|
Citaat:
|
Ik dacht al dat ik heel raar was :o Ik heb ook lang 'jouwn' gezegd. Gelukkig ging mijn moeder mij op een gegeven moment wel verbeteren :)
|
Vandaag weer erg veel 'wouden' gehoord...
|
Voetbalcommentatoren schijnen nogal te hechten aan de contaminatie 'overnieuw'.
|
Ik kan nog steeds niet accepteren dat 'ik rij nu aan' vreemd is voor iemand boven de rivieren.
|
Citaat:
aanrijden en aanfietsen vind ik maar gevaarlijk! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zit er iemand langs jouw?
Brabants... |
Citaat:
Iemand schreeft als reactie op een facebook-foto: "Fannathiek!" :facepalm: |
In het topic over het programma in love with sterretje, zei shannnie 'haha ik vindt het wel grappig om te zien' ofzo.
Sorry, ik kan niet kopieeren en plakken, want ik zit op mijn mobiel. |
Als iemand iets zegt, dan hoor je toch geen verschil tussen 'ik vind' en 'ik vindt'?
EDIT: Oh, laat maar. Slecht gelezen, ik zag niet dat het over een topic ging. :o |
Jawel hoor, als je de juiste dictie bezit hoor je zeker verschil tussen vind en vindt, laatste kent meer nadruk.
|
Ik heb het een paar keer geprobeerd en nu kan ik het wel uitspreken zodat het verschillend klinkt, maar ik denk dat ik dat verschil toch niet zal horen als iemand het één keer zegt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Weet je zeker dat je het niet verwart met aankomen (dus ik 'kom vandaag even aan' als je op bezoek komt)? Dat wordt soms wel nog gebruikt. |
En het is weer zo ver, mensen gefeliciteert dat jullie zijn geslaagt! https://twitter.com/#!/search/realtime/geslaagt
|
Citaat:
|
Klassieker:
Citaat:
|
Wauw, met een c heb ik het nog nooit gezien, geloof ik.
|
En ook nog nooit zonder r.
|
In een mail van mijn docent:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |