![]() |
Moeite met frequentie instellen
Hallo allemaal,
Ik begrijp iets niet namelijk het volgende als ik bij wiskunde een vraag heb om een boxplot te maken moet je natuurlijk naar stat gaan en daarna naar edit daar kan je bij l1 de waarde invoeren en bij l2 de frequenties en je kunt doormiddel van var 1 stats gegevens als gemiddelde, mediaan, q1 en q3. Echter het volgende gaat mis als ik waarde een keer in toets en daarachter hoe vaak het voorkomt krijg ik niet de goede antwoorden echter als ik de waarde bijvoorbeeld 50 keer in voer en achter frequentie steeds 1 krijg ik wel het goede antwoord echter op de toets heb ik hier geen tijd. TI 83 Grafische Rekenmachine Havo 4 Wiskunde A Weet iemand een oplossing hiervoor alvast bedankt van AJ1995 |
Gebruik 1-VarStats L1, L2 en niet alleen 1-VarStats.
Als je alleen 1-VarStats gebruikt, dan worden het gemiddelde, de standaardafwijking, kwartielen etc. van de waarden in lijst L1 berekend. De frequenties worden dan niet meegenomen. Dat kun je inderdaad oplossen door elke waarde apart in te vullen in L1, maar makkelijker door L2 ook aan te geven bij het commando 1-VarStats. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35. |