![]() |
Hoe kan ik wat breder worden ?
Hallo mensen,
ik zal mijn vraag even uitleggen. Ik ben een vrij dunne lichaamsbouw, ik kan bijvoorbeeld alles eten en kom geen grammetje aan. Maar ik zou graag eens wat breder worden, iets meer spieren kweeken. Nu begrijp ik dat 5x per week naar de sportschool gaan zeker zal helpen, maar daar heb ik geen tijd voor. Hoe zou ik door thuis wat te trainen iets gespierder kunnen worden ? Heeft iemand tips of en leuk schema die ik kan gebruiken ? Ik hoor graag van jullie en jullie eigen ervaringen ;) Bedankt !! |
naja ik ben dan een meisje ik train ook thuis ik ben juist te dik haha
xD wij hebben dan van die gewichten thuis en zo spring touw helpt ook fiets ding maar daar word je ook sterker van mijn schema is gwn elke avond thuis 30 min ik beging met toutjespringen 10 min dan gwicht ding 10 min en nog tien min fietsen helpt wel ik ben in 2 maanden 8 kilo of zo afgevallen ik weet dat jij niet wil af vallen maar ga voor al met gewichten werken |
Om breder te worden hoef je echt geen 5x naar sportschool hoor, 3x kan ook met gemak. Hell in begin is 2x voldoende mits je goed aanpakt en goede voeding.
Maar je kunt zat doen buiten of met lichaamsgewicht en goede voeding Je kunt deze oefeningen doen met eigen lichaamsgewicht: Push ups Push ups met handen dichter bij elkaar, hierdoor pak je meer je triceps Jezelf optrekken Jezelf toetrekken naar een stang toe, dat jij hangt aan die stang en naar boven dus toetrekt. crunches Chest dips Shoulder press (handstand, dan rustig naar beneden en omhoog) |
5x naar de sportschool moet je denk ik niet doen dat word ineenkeer te zwaar voor je lichaam
push ups helpt wel heel erg (http://www.100pushups.nl/index.html) |
Citaat:
Maar ik ben benieuwd naar andere ervaringen en tips ! |
Wat eet je nu eigenlijk per dag? En thuis trainen helpt nauwelijks, tenzij je veel materialen tot je beschikking hebt. Je kan niet gespierd worden van allemaal push- en situps...
|
Citaat:
|
één boterham? :o Dat is wel erg weinig :p
|
Citaat:
|
Je zal ook je voedingspatroon moeten aanpassen, een simpel ontbijtje, lunch en avondeten zoals je gewoonlijk gewent was zijn echt onvoldoende om spiermassa op te bouwen om breed te worden. Een goede sportschool geeft daar ook informatie over.
|
Nee ik bedoel geen 1 boterham hahahaha, in de ochtend twee en in de middag twee tot 4 boterhammen. Boterhammen kunnen ook broodjes zijn, en in de avond gewoon aardappelen vlees met groente. en dan normaal bord.
|
Valt reuze mee met hoeveel jij eet. Hoe oud ben je eigenlijk?
|
Citaat:
|
oke.. je eet echt heel weinig
|
3x per week naar de sportschool en veel meer eten. Je spieren hebben bouwstoffen nodig om te kunnen groeien. Als je niet genoeg calorieën binnenkrijgt, krijgen ze ook geen energie/eiwitten om te groeien ;). En dan blijf je dun.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar ik ga zeker letten om mijn voeding, en ga gewoon is wat oefeningen uitproberen.
Maar tips zijn nog steeds welkom !! |
Veel shakes maken met bananen met yoghurt. En uiteraard naar de sportschool. En dan goed trainen niet zoals veel van die mensen daar aan die apparaten staan te trekken en hun hele wervelkolom stuk trekken. Vraag advies van de sportleraar. Of misschien kan je samen met je vader sporten?
Succes! |
Citaat:
|
Iemand nog goede schema's of andere leuke oefeningen ?
|
|
Yo ik heb hier een klein eet schema voor je.
7:30 \ brinta eten 9:00 \ grote hand vol pinda's eten en 2 koejes eten (hartige koekjes zonder suikers dus) 12:00 \ 5 boterhammen eten 2 met kaas en 3 met pinda kaas 15:00 \ kip eten of een bak kwark. 18:00 \ avond eten, eet veel vlees en rijst met natuurlijk groete. 21:00 \ 2 eieren en een blikje tonijn eten. dit eet ik ook. |
Citaat:
|
Sowieso kwark als laatste maaltijd.. Er zitten langzame eiwitten in.
|
Idd, zelf gebruik ik daar Miscellar Casein voor, zoooo lekker :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook goed om niet elke dag van de week te gaan trainen, je spieren hebben ook rust nodig om te herstellen. minimaal een dag overslaan. of richt je tot een bepaalde spiergroep die éne dag, wissel voldoende af. Oja, en vermijd stimulerende middelen, oké, je krijgt dan wel sneller resultaat, maar die middelen werken verslavend. Maar zodra je stopt met het gebruik van stimulerende middelen stort je lichaam in. Letterlijk. Met alle medische gevolgen van dien. Je moet minstens 3 maanden tot een half jaartje trainen wil je resultaat halen. en zien.
|
Citaat:
|
lol, de meeste hulpmiddelen zijn gewone voedingsstoffen, denk maar aan eiwitten bijvoorbeeld.
|
Geef me je e-mail en ik mail je een schema die ik laatst ook naar iemand anders heb gestuurd met dezelfde wensen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kan wel degelijk kwaad hoor.
Je lichaam bestaat op jonge leeftijd nog uit groeischijven bij de botten, ga extreem kracht trainen en je kunt de schijven kapot maken. |
-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
http://www.eiwitshop.nl/dieet-schema lees maar eens door :D
|
Citaat:
Die extreem hoge calorie-inname is alleen nodig tijdens een AAS kuur :D Edit: Aha, volgens mij hebben ze de schema's van 70 en 80 kg omgedraaid :D |
Heb je überhaupt materiaal thuis of iets?
Dumbells etc? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32. |