![]() |
Met een propedeuse naar de Universiteit.
Hallo,
Ik ga volgend jaar HBO Rechten volgen. Is het nog mogelijk om volgend jaar door te stromen van het eerste jaar HBO naar Universitair niveau? Bob. |
Bij de toelatingseisen van de universiteit Leiden voor rechten vind ik:
Citaat:
Dus lijkt me van wel, dan. |
Citaat:
|
Je kan natuurlijk ook gewoon een vwo-diploma halen i.p.v. je P HBO-rechten.
|
Citaat:
|
Ik heb ook geen examen in duits en frans gedaan! Dus loop dan sowieso heel veel achter op duits of frans..
|
Je P halen en dan naar de Uni is gewoon voor lamme mensen. Als je zo'n instelling hebt, haal je het 9 van de 10 keer toch niet op de uni, dus kun je beter gewoon je HBO studie afmaken. Ik ken zoveel mensen die dit probeerden, en niet zijn geslaagd.
Misschien ben jij een super leerling, die 'nu een studie heeft gekozen die je écht wilt'. Ik zou zeggen go for it, anders gewoon HBO doen :) |
Het hangt er natuurlijk wel helemaal vanaf wélke studie je wil gaan doen. Als je WO Rechten wil gaan doen, dan kan dat. Als je WO Geneeskunde wil gaan doen dan kan het niet ;).
Maar goed, als je zo graag rechten wil gaan studeren, waar ik maar even vanuit ga, dan kan dat nog wel. Mijn huisgenoot heeft dat ook gedaan. Je moet er wel rekening mee houden dat de overstap misschien heel zwaar is, of in ieder geval zwaarder dan vanaf vwo. En bovendien mag je absoluut geen uitloop hebben, want als de langstudeerboete er komt ben je dan behoorlijk de lul. Áls er dus een andere optie zou zijn dan zou ik die altijd nemen. Dan maar gewoon even verbijten dat je nog twee jaar middelbare school zou moeten doen, maar als je zo graag naar de universiteit wil is het wel de meest logische optie. |
Het is niet per se twee jaar, je VWO-diploma behalen. Daarnaast kun je nadenken over waarom je op de havo zit en hoeveel voorbereiding je noig hebt om universitair te studeren. Waarschijnlijk levert VWO doen je een stabielere basis om het uiteindelijk allemaal te halen.
|
Citaat:
Behalve dat laatste dan, dat is jouw persoonlijke ervaring, maar wat je daarvoor beweert is onzin. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58. |