![]() |
''Can't find knoppix filesystem'' (Damn Small Linux)
Hoi,
Ik had DSL op een USB-stick gezet met Pendrivelinux. Alles goed en wel. Boot de USB, in het begin ging het goed: ik krijg een openingsscherm druk op enter (install). Na een minuutje krijg ik de melding ''can't find knoppix filesystem''. Heb een paar keer DSL opnieuw op de USB-stick gezet, maar zonder resultaat. Weet iemand wat ik moet doen? Dankje! |
Heb je hem ooit eens succesvol geladen?
Pendrivelinux werkt met bootloader syslinux. zelf werk ik met grubfordos en toe nu toe nog geen problemen mee gehad. Wil je best voor je een kleine handleiding schrijven en mijn menu.lst posten. |
Citaat:
Wat denk je? |
ik denk wel dat hij dit aankan hoor. ik heb lucid puppy (puppy linux) weet de juiste naam zo gauw niet meer op een nog oudere laptop gedraait :P
|
Ik ben ook meer van Puppy linux, dan dsl.
Het voelt, naar mijn mening, iets lichter aan. Voor de handleiding, klik je de spoiler uit.
Spoiler
|
Hallo hij heeft toch al een bootable USB-stick? Wtf?
|
wat bij hem mogelijk niet werkt, dus geef ik hem wat bij mij wel werkt.
|
Geef als bootoptie eens scsi op en als dat niet werkt noscsi? Het lijkt er simpelweg op alsof de goede drivers niet aanwezig zijn, dan kan er wel geboot worden want dat is een redelijk gestandaardiseerd process maar daarna kan hij niet verder met het lezen van de informatie.
|
En ik zou ook graag willen zien wat de laatste 10 regels zijn voordat hij de melding geeft dat hij het bestandssysteem niet kan vinden.
|
Sorry voor de late reactie! Ik zie er voor nu vanaf. Het is meer werk dan het rendement zal geven. Maar bedankt voor de hulp!
Ik had wel een ander vraagje: ooit heb ik (heel dom) Linux op dezelfde partitie gezet als Windows... Kan ik nu alleen doormiddel van formatteren Linux verwijderen of is er een mogelijkheid om Linux los te verwijderen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58. |