Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   ''Can't find knoppix filesystem'' (Damn Small Linux) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1861520)

Caviamax 18-06-2012 11:40

''Can't find knoppix filesystem'' (Damn Small Linux)

Hoi,

Ik had DSL op een USB-stick gezet met Pendrivelinux. Alles goed en wel. Boot de USB, in het begin ging het goed: ik krijg een openingsscherm druk op enter (install). Na een minuutje krijg ik de melding ''can't find knoppix filesystem''.

Heb een paar keer DSL opnieuw op de USB-stick gezet, maar zonder resultaat.

Weet iemand wat ik moet doen?

Dankje!

freyk 18-06-2012 11:47

Heb je hem ooit eens succesvol geladen?

Pendrivelinux werkt met bootloader syslinux.
zelf werk ik met grubfordos en toe nu toe nog geen problemen mee gehad. Wil je best voor je een kleine handleiding schrijven en mijn menu.lst posten.

Caviamax 18-06-2012 13:49

Citaat:

freyk schreef: (Bericht 32608830)
Heb je hem ooit eens succesvol geladen?

Pendrivelinux werkt met bootloader syslinux.
zelf werk ik met grubfordos en toe nu toe nog geen problemen mee gehad. Wil je best voor je een kleine handleiding schrijven en mijn menu.lst posten.

Als ik 'm boot komt er een mooi introscherm. Als je op enter drukt, start de installatie. Er worden eerst bestanden gecontroleerd en daarna krijg ik dat bericht. Dat zal het denk ik zijn, syslinux... Ja, heel graag zou ik een handleiding willen! Maar laten we eerst zeker stellen dat de laptop het aankan, het is namelijk een hele oude. Het is een Maxdata Eco 4200x: specs.

Wat denk je?

huntingyade 18-06-2012 19:12

ik denk wel dat hij dit aankan hoor. ik heb lucid puppy (puppy linux) weet de juiste naam zo gauw niet meer op een nog oudere laptop gedraait :P

freyk 18-06-2012 20:35

Ik ben ook meer van Puppy linux, dan dsl.
Het voelt, naar mijn mening, iets lichter aan.

Voor de handleiding, klik je de spoiler uit.
Spoiler

deadlock 18-06-2012 23:43

Hallo hij heeft toch al een bootable USB-stick? Wtf?

freyk 19-06-2012 06:54

wat bij hem mogelijk niet werkt, dus geef ik hem wat bij mij wel werkt.

deadlock 19-06-2012 08:11

Geef als bootoptie eens scsi op en als dat niet werkt noscsi? Het lijkt er simpelweg op alsof de goede drivers niet aanwezig zijn, dan kan er wel geboot worden want dat is een redelijk gestandaardiseerd process maar daarna kan hij niet verder met het lezen van de informatie.

deadlock 19-06-2012 08:13

En ik zou ook graag willen zien wat de laatste 10 regels zijn voordat hij de melding geeft dat hij het bestandssysteem niet kan vinden.

Caviamax 03-07-2012 09:03

Sorry voor de late reactie! Ik zie er voor nu vanaf. Het is meer werk dan het rendement zal geven. Maar bedankt voor de hulp!

Ik had wel een ander vraagje: ooit heb ik (heel dom) Linux op dezelfde partitie gezet als Windows... Kan ik nu alleen doormiddel van formatteren Linux verwijderen of is er een mogelijkheid om Linux los te verwijderen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.