![]() |
Water in oor
Hee,
Ik heb nou al een week, of misschien wel langer, water in me linker oor. Heb al geschud als een gek, wattestaafje, alles.. Is dit erg? En hoe krijg ik dit weg want vind t echt irritant. Groetjes |
Volgens mij is het niet heel erg, maar doordat er dus water in je gehoorgang zit hoor je gewoon wat minder goed. Ik denk dat het er snel uit gaat, maar anders even langs de huisarts. Want wie weet is het wel geen water, maar iets anders...
|
kan een oorontsteking zijn, aardig irritant... zeker zo snel mogelijk naar huisarts toe gaan - als het een oorontsteking is ben je er met de goede oordruppels ook gelijk binnen 1-3 dagen af
|
Oke bedankt :)
|
Waarschijnlijk zit je oor gewoon vol met nat oorsmeer. Even uit laten spuiten bij de huisarts en klaar.
|
Citaat:
|
Neem aan dat het er nu al uit is, maar ik heb het na zwemmen ook altijd. Enige wat bij mij helpt, is op je zij op bed gaan liggen en dan met of zonder kussen vrij hard met je oor op het bed/kussen "rammen" na tijdje loopt het er dan uit. Ik kan niet garanderen dat je er geen hoofdpijn van krijgt, maar gewoon niet TE wild doen.
Succes! |
je moet je hoofd kantelen zodat het oor met water erin naar beneden staat. als het je linker oor is doe je je rechter been omhoog en bij je rechter je linker en springen maar! dat werkt altijd bij mij
|
Citaat:
Citaat:
Bij het ene zie ik een doorgedraaid iemand voor me en bij het andere ook, maar dan in de vorm van een indianendansje. :P |
Citaat:
|
houdt je neus en mond dicht, en dan blazen :)
|
Citaat:
|
jawek quinty, en de druk ook
|
Citaat:
|
ja, maar dus ni te hard, ja, ik spreek ook uit ervaring -.-'
|
Jongens, als je je neus en mond dichtdoet en blaast, dan blaas je via je buis van eustachius lucht in je middenoor. Hierdoor komt je trommelvlies net een beetje boller te staan. Het water dat in je oor zit, zit juist aan de andere kant van je trommelvlies. Dat blaas je er daarmee niet uit, maar het kan wel dat je doordat je trommelvlies net iets anders staat dat je het geklots van het water minder hoort.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07. |