![]() |
Hoe stoppen met krantenwijk?
ik doe nu een jaar een krantenwijk, maar ik wil er mee stoppen.
Ik heb niet echt een baas ofzo, maar ik moet wel bij een bepaald huis de kranten ophalen, en daar woont m'n 'baas'. Moet ik dan gewoon aanbellen en gelijk zeggen: "Hoi, ik wil stoppen met kranten lopen" ? |
Je kunt toch de eerstvolgende keer dat je die kranten gaat ophalen zeggen 'Hoi, ik wil graag stoppen, moet ik dat hier aangeven of moet dat ergens anders?'
|
Ik moet zometeen kranten lopen, en dan zeg ik het gewoon.
Maar is het onbeschoft om te bellen en dat te zeggen dat ik wil stoppen? of is het beter om gewoon er heen te gaan? |
Gewoon stoppen met de kranten te bezorgen, allemaal weggooien. En dan kijken hoelang je nog krijgt uitbetaald voordat je er wordt uitgegooid.
|
Citaat:
@Een-Noob: heb je geen telefoonnummer? Maar anders kun je het ook gewoon zeggen zodra je de kranten gaat halen, dat is echt niet bot (zo lang je het netjes zegt natuurlijk). Stel je voor dat je het niet zou kunnen opzeggen, dan moet je de rest van je leven kranten bezorgen. ;) Het is wel gebruikelijk om een opzegtermijn aan te houden. Dat wil zeggen dat je nog een paar weken werkt zodat je baas een vervanger kan vinden (anders is er niemand om de kranten te bezorgen). Meestal is dat 2 tot 4 weken. |
Heb het met een folderwijk (dat wel, waren reclamefolders en geen kranten) gedaan, en ben nog drie weken doorbetaald.
|
Dan is je baas ook een sukkel, en heb jij heel veel geluk gehad. Serieus, wat schiet je daar mee op? Zeg dan gewoon dat je het niet meer wil doen.
|
heb ik ook gedaan werkt top ik hield het 5 weken vol
|
Je beld ze gewoon netjes op en zegt dat je het te druk hebt met andere dingen.
|
Als je een mondelinge overeenkomst hebt, is het wel zo netjes om te doen wat er verwacht wordt.
Je kunt niet zomaar stoppen! Het is een makkie om aan te geven dat je wil stoppen en dan kun je ook zeggen wanneer, zodat je baas de kans krijgt om op tijd een nieuwe te zoeken. Dat is wel zo eerlijk! Dat is fair play! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13. |