Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Van vmbo KADER naar MAVO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1861835)

Anoniem14 23-06-2012 12:28

Van vmbo KADER naar MAVO

Hoi allemaal!

Ik mag na de zomervakantie Mavo /vmbo-TL 2 gaan doen.
Ik heb er heel hard mijn best voor gedaan.
Mijn 'Toekomstige' teamleider vertelde me dat als het tog niet gaat , ik alsnog terug moet naar het kader.
Wat ik absoluut niet wil.

Mijn school waar ik nu op zit (kader) is echt verschrikkelijk!!
in mijn klas zitten echt alleen maar domme kinderen die om de minuut de klas uit worden gestuurd
en de leraren uitschelden.. mijn god ik dacht waar ben ik beland?
Mijn meester van groep8 zei altijd dat kader hartstikke meeviel dus daar zat ik dan op een kader school..

HET VALT ECHT NIET MEE. :(
Iedereen is hartstikke druk terwijl je in een klas zit van 15 kinderen , echt ongelovelijk
niemand leert zijn huiswerk en iedereen doet zich heel erg groot voor.
ik voelde me er echt niet thuis , en haalde elke dag tienen.
Het was te makkelijk.

dus ik wou vragen , wat zijn jullie ervaringen op het Mavo/TL
is het moeilijk? krijg je veel huiswerk?

Alvas bedankt :)

Hunterlife 23-06-2012 15:27

Is het te halen? Absoluut.

Thing is, je moet zien mee te draaien. Misschien dat je in de eerste paar maanden denkt dat het teveel voor je is, maar je moet even doorbijten. Dan lukt het allemaal. Datzelfde geldt voor havo en ook voor vwo.

Als je elke dag 30-60 minuten studeert (ookal heb je geen huiswerk, dan loop je maar vooruit), dan komt het echt wel goed. Als je dat 2 maanden doet, dan draai je zowiezo al mee. En misschien hoef je dan maar 60 minuten per week te doen; wie weet.

Anoniem14 24-06-2012 13:58

bedankt!

ik ga zeker mijn best doen!

xMoustache 24-06-2012 14:37

Je moet wel meer je best gaan doen dan de andere kinderen in jouw 'toekomstige' klas . Het is wel een goed instelling dat je hoger wil/streeft.
Doe je best :)
xMoustache

the economist 24-06-2012 17:04

Als jij zo over je klasgenoten denkt, en je haalt ook alleen maar goede cijfers, dan zit je inderdaad niet helemaal op je plek. Mavo past dan veel beter bij je : succes daarmee ! (en veel plezier ook).
Waarom ben je dan naar kader gegaan ? was advies of citoscore te laag ?

DHRJ 26-06-2012 12:06

Mavo is zo makkelijk....

Anoniem14 28-06-2012 22:02

Citaat:

the economist schreef: (Bericht 32620249)
Als jij zo over je klasgenoten denkt, en je haalt ook alleen maar goede cijfers, dan zit je inderdaad niet helemaal op je plek. Mavo past dan veel beter bij je : succes daarmee ! (en veel plezier ook).
Waarom ben je dan naar kader gegaan ? was advies of citoscore te laag ?

Jaa ik had wat moeite met rekenen, maar op kader stond ik daar hoog voldoende voor.

Mijn citoscore was 529 , Theoretische leerweg ,

Anoniem14 28-06-2012 22:03

Citaat:

xMoustache schreef: (Bericht 32619969)
Je moet wel meer je best gaan doen dan de andere kinderen in jouw 'toekomstige' klas . Het is wel een goed instelling dat je hoger wil/streeft.
Doe je best :)
xMoustache

ja ik ga heel hard mijn best doen ! *O*

ik krijg ook in de vakantie bijles en dan zie ik wel volgend school jaar hoe het loopt.

hoop wel dat ik het haal..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.