![]() |
Wat is nou het mooiste land ter wereld om in te wonen?
Titel zegt het. Wat vind jij?
Ik vind Nieuw-Zeeland! Ben er 1x geweest. Ook australië |
Bedoel je het land om in te wonen en werken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nederland is zo slecht nog niet ;) dus ik zit hier prima. Maar als ik zou moeten kiezen voor een ander land zou ik waarschijnlijk voor een van de Scandinavische landen of Finland kiezen.
|
In het rijtje mooiste land ter wereld kom Nederland bij mij niet in de top 50 voor...-O-
Nieuw Zeeland is prachtig, vooral het zuidereiland, maar het dagelijkse leven is daar erg saai, veel jongeren vluchten na school dan ook het land uit. Redelijk dichtbij lijkt het me langs de Europese kust van middellandse zee nog het mooist, daar is het warm en er is ook "leven" na 18:00 uur. Als je ook nog moet werken vallen er al een flink stel landen af, je kan in een mooi huis in een mooi land wonen maar als je moet bedelen voor eten is de lol er al gauw af. |
Qua mooie landen zijn er zooooooooveel die mooier zijn dan NL.
Maar qua fijn-leven, dan is Nederland echt zo slecht nog niet. Mensen zeuren wel altijd, maar ik heb ondervonden dat het leven in ons mooie landje echt allemaal best prima geregeld is :) |
Het leven in nederland is inderdaad goed. Hoewel andere landen toch beter zijn qua omgeving, natuur etc. En wat ik ook vaak merk is dat mensen in andere landen voor opener en aardiger zijn dan Nederlanders. Zou zelf lekker in een warm land gaan wonen zoals Egypte, israel, Australie etc. voor 6 maanden. En dan weer 6 maanden naar Nederland.
|
Merk je dat als je op vakantie bent? Want dat is vaak gastvrijheid richting toeristen, oftewel: klanten.
|
@Martnio nee gewoon normale mensen die helemaal niks van je willen, en ook niet beter van je worden.
Het zijn juist net de verkopers etc die irritant zijn in dat soort landen, omdat ze zo graag iets willen verkopen! |
Finland is ook mooi trouwens. En wat je zegt 6 maanden daar en 6 maanden hier lijkt me geweldig!
|
Ik vind het wel fijn hier, maar anders lijkt me Italië soms wel wat, maar dan is er weer een staking van vuilnismannen oid... :rolleyes:
Ik zit ook wel een beetje te denken aan ooit verhuizen naar Brugge. Mooie stad en niet zo ver weg. Nieuw Zeeland heeft, van wat ik heb gezien en gehoord, ook wel wat, maar dat is meteen zo ver weg. Ik blijf liever in of bij Europa. |
In mijn 'hier wil ik wonen' lijstje staat nederland ook niet, maar als je naar de voorzieningen etc. gaat kijken is nederland zo slecht nog niet
Als ik ooit ga verhuizen naar het buitenland, dan ook echt goed, grote kans dat het dan america wordt of ergens richting Azie of Australië ofzo Als ik naar belgie of duitsland ofzo zou verhuizen heb ik alsnog niet het gevoel dat ik ergens anders ben! |
Zweden! 2x geweest en ik blijf het een ongelofelijk prachtig land vinden:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het hoort tegenwoordig wel bij de Noordse Raad, waar ook Groenland (Denemarken) en IJsland bij zitten. Citaat:
|
Dat weet ik natuurlijk niet, want ik ben lang niet overal geweest, maar als ik naar Nederland kijk en het vergelijk met andere landen waar ik geweest ben, dan zeg ik:
Je hebt hier alles qua voorzieningen, eindeloze mogelijkheden, alles is redelijk goed geregeld, het is hier nog redelijk veilig en de mensen vind ik over het algemeen ook nog steeds wel leuk hier. Conclusie: Het is hier zo slecht nog niet, geef mij maar Nederland :D |
Wat de mooiste landen zijn om te wonen zijn waarschijnlijk landen waar nog veel ongerepte natuur is, maar het zijn daarom niet de leukste landen om te wonen.
De leukste plaatsen om te wonen (in mijn ervaring) zijn Rio de Janeiro, Playa del Carmen en Bogota. Wie wat leuk vindt hangt natuurlijk ook af van leeftijd, geslacht, karakter enz. |
Frankrijk
|
DUBAI😊 Of mallorca
|
Bora bora
|
Nederland
|
En anders DEUTSCHLAND
|
Japan! Wel in de Gunma prefectuur of hoe dat ook mag heten in het Nederlands.
|
Citaat:
|
Saoedi-Arabië
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iedereen zijn eigen mening, maar als geld niet in de weg stond, zou ik een huis in Californie en/of Ierland nemen
|
Noorwegen :lief:
|
Ik woon nu in de stad met de hoogste leefkwaliteit, en het is ook nog een prachtig land. Oostenrijk staat hoog in het vaandel bij mij.
Ik zou ook zo in een Scandinavisch land gaan wonen. Qua landschap en mooie vrouwen zou ik ook verder naar het oosten van europa gaan maar het politieke landschap is daar niet zo fraai. En dat weegt best zwaar voor me. |
Malediven
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24. |