![]() |
Pedagogiek, maar waar! Welke hogeschool!
Ik wil HBO pedagogiek gaan studeren, maar ik weet dus niet waar.
Inholland/HvA/Den Haag zijn voor mij zo'n beetje 1 uur heen reizen, Rotterdam 1,5 uur heen en Utrecht is eigenlijk niet te reizen. Maar ik wil vooral weten of er hier mensen zijn die tussen Inholland/HvA/Fontys Den Haag hebben gekozen! Alvast bedankt! |
HVA kan ik je niks over vertellen.
Ik heb mijn studie bij InHolland gedaan. Slechte naam tegenwoordig, maar de opleiding vond ik érg goed. InHolland richt zich vooral op het praktijkgedeelte. Je krijgt niet alleen colleges maar ook trainingen. Reflecteren is de basis van je hele studie. Niet alleen reflecteren op jezelf maar ook op je groepsgenoten/collega's/cliënten. Zij leerde dat je als hulpverlener geen gereedschap hebt om mee te werken (zoals een timmerman een hamer heeft). Het enige waar je mee werkt ben je zelf! Je gaat op trainingenskamp/psychotherapie. Hier krijg je een spiegel voor. In het begin heel erg eng en niet leuk. Maar als ik erop terug kijk zou ik nog wel eens willen. Tijdens mijn stage (BPV) kwam ik in een groep met fontys studenten. InHolland en Fontys zijn op de een of andere manier samen gegaan (minors). Deze studente hadden geen ENKELE praktijkervaring. Konden niet reflecteren en wilde alles volgens de theorie toen. Er was geen ruimte voor eigen meningen en inbreng. Ik vond dat ontzettend slecht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31. |