Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Je eigen privé eiland. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1862044)

TeDaz 26-06-2012 19:51

Je eigen privé eiland.

Hallo allemaal,

Stel je zou in je fantasie een eigen eiland bedenken. Hoe zou die er dan uit zien?

Die van mij:

- Ergens ver weg van de westerse beschaving.
- Het heeft een tropisch klimaat, en het regent altijd in de nacht.
- Heel veel bos, de mens leeft samen met de natuur.
- Witte stranden maar ook steile bergwanden uit de zee waar je kan klimmen.
- Natuurlijk mijn familie, en mijn vrienden.

Groetjes!:)

fizzle-fluffy 26-06-2012 20:14

Mijne zou dinosaurussen hebben en er zouden geen mensen kunnen komen (y)

Dasherman 26-06-2012 22:15

Op de mijne zou ik Batman zijn.

Schrödinger 26-06-2012 22:43

- Een supersnelle internetverbinding.

Quinty. 26-06-2012 22:57

Mijn fantasie eiland heeft allemaal superschattige, knuffelbare diertjes die heel erg van mij houden en ook een hele knappe jongen en uhm de blaadjes aan de bomen zijn roze en ik heb een paleis voor mij en die jongen, mijn vriend dus en er zijn heel veel leuke winkeltjes en natuurlijk zijn er ook heel veel leuke mensen, want anders zou het een saaie boel zijn natuurlijk.

DAH 27-06-2012 00:53

Een soort van tropisch-semi tropisch eiland, met een bergketen en enkele valleien en diep in de bossen.zijn mooie plekjes waar al lange tijd geen mensen zijn geweest, anders dan ik zelf. Er is een klein vliegveld, kleine haven, plantage voor voedsel en export om geld te verdienen. Het eiland is bewoond, maar niet door veel mensem. 500 a 1000, max. Er is een kleine, zo goed als helemaal vrijwillige politie en leger, die er eigenlijk alleen zijn 'voor het geval dat', want de inwoners zijn erg vredig. Er is ook een racetrack. Net buiten de 'hoofdstad'.
Buiten de stad, die aan de kust ligt, heb je het vliegveld en landbouwgrond, plantages e.d. Voorbij de landbowgronden wordt het land stijler en wordt het een dicht woud, met enkele zo goed als zelfvoorzienende dorpjes. Er zijn enkele wegen door het woud, grotendeels geasfalteerd, zodat je er goed op kan fietsen. Langs de weg heb je soms caffeetjes, om even te pauzeren.
Ja, dat is het wel, zo'n beetje. :)

Edit: er zijn geen reusachtige spinnen e.d., maar er zijn wel luiaarden ^_^

TeDaz 27-06-2012 06:52

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 32624747)
Thule. (Y):bloos: Maar ik ga geen mannen onderdrukken.

Ja, ik heb ook het laatste boek van Thule gelezen. Dat zette me eigenlijk aan het denken om een fantasie eiland te fantaseren ;D

DAH 27-06-2012 10:42

Was Thule niet iets in een boek van Beckman?

TeDaz 27-06-2012 10:58

Ja, klopt Thea beckman

Chick Rock 27-06-2012 15:29

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 32624747)
Thule. (Y):bloos: Maar ik ga geen mannen onderdrukken.

Juh, ik wil ook wel een Thule! Alles relatief primitief, maar eigenlijk met allemaal slimme uitvindingen om het leven wat makkelijker te maken. En dan heel veel met de bruinvissen zwemmen en zeilen enzo. En expedities het achterland in en slapen in hutjes.

DAH 27-06-2012 15:34

Dat boek was een van de eerste boeken van dat formaat wat ik gelezen heb. :D Ik vond het maar een mooi idee om daar te wonen. :) Kinderen van Moeder Aarde. Deze versie is vast ook al zo'n 40 jaar oud.

vic97 29-06-2012 12:11

Bij Singapore liggen van die eilandjes te koop...
Zal ongetwijfeld een flinke bult geld kosten, maar dan heb je ook wel wat... Zelf ff googlen...

Sarah 29-06-2012 18:58

Citaat:

DAH schreef: (Bericht 32625539)
Dat boek was een van de eerste boeken van dat formaat wat ik gelezen heb. :D Ik vond het maar een mooi idee om daar te wonen. :) Kinderen van Moeder Aarde. Deze versie is vast ook al zo'n 40 jaar oud.

dat valt wel mee, de boeken zijn in de tweede helft van de jaren tachtig geschreven!

HomoSignificans 29-06-2012 21:07

Ik zou d'r ook wel willen wonen. Jammer dat ik een man ben.

Tinkywinkie 15-07-2012 16:16

Een eiland met goede internetverbinding, en niet te warm, niet te koud. Oh, en natuurlijk een mooi strand. :y

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.