Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   relatie met ondergeschikte (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1862067)

gentlemen 27-06-2012 00:56

relatie met ondergeschikte

heej lezeres.
sorry voor de titel maar wist ff niets anders dan dit.

nu me probleem, ik ben een beveiligersmedewerker in vaste dienst op het roc in friesland, zeg liever niet de locatie, ben doorgestroomd van stagair tot vaste medewerker, en kan binnenkort me contract tekenen maar nu wou ik weten, me vriendin zit ook op dezelfde school als ik werk, en nu wil ik graag weten wat jullie hiervan vinden en ik wil graag niet bekent staan om de medewerker die een relatie heeft met een leerling en die het overal op school doet enzo... iemand tips (sorry voor dit vage verhaal)

Martiño 27-06-2012 01:17

Ik denk dat jouw probleem vooral is dat je andere personeelsleden/leerlingen ziet als ondergeschikt (wat eigenlijk enigszins verontrustend is). Als beveiliger sta je boven niemand, je bent gewoon een burger.

De reden waarom leraren en leerlingen geen relatie met elkaar mogen/kunnen hebben is omdat er belangenverstrengeling kan optreden, een leraar kan een leerling voortrekken (of anderen benadelen), en het creëert een verschil in status in een relatie dat voor problemen kan zorgen.

In jouw geval is daar geen sprake van. Je hebt geen autoriteit over leerlingen, en er zijn maar een beperkt aantal gevallen denkbaar waarin jouw werk en je relatie conflicteren, en het is onwaarschijnlijk dat zoiets op een school gaat gebeuren (tenzij je vriendin problemen gaat zoeken ofzo, en in dat geval lijkt ze me niet zo'n geschikte keuze als partner ;)), en dan kun je altijd nog een collega vragen of die het van je kan overnemen. Verder is het natuurlijk niet netjes om tijdens je werktijd te gaan vozen, dat lijkt me vrij logisch.

Kareltje 27-06-2012 08:50

Citaat:

soepotter schreef: (Bericht 32624698)
ik wil graag niet bekent staan om de medewerker die een relatie heeft met een leerling en die het overal op school doet enzo... iemand tips (sorry voor dit vage verhaal)

Dan zit er maar een ding op: Het niet overal op school doen!

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32624715)
Ik denk dat jouw probleem vooral is dat je andere personeelsleden/leerlingen ziet als ondergeschikt (wat eigenlijk enigszins verontrustend is). Als beveiliger sta je boven niemand, je bent gewoon een burger.

De reden waarom leraren en leerlingen geen relatie met elkaar mogen/kunnen hebben is omdat er belangenverstrengeling kan optreden, een leraar kan een leerling voortrekken (of anderen benadelen), en het creëert een verschil in status in een relatie dat voor problemen kan zorgen.

In jouw geval is daar geen sprake van. Je hebt geen autoriteit over leerlingen, en er zijn maar een beperkt aantal gevallen denkbaar waarin jouw werk en je relatie conflicteren, en het is onwaarschijnlijk dat zoiets op een school gaat gebeuren (tenzij je vriendin problemen gaat zoeken ofzo, en in dat geval lijkt ze me niet zo'n geschikte keuze als partner ;)), en dan kun je altijd nog een collega vragen of die het van je kan overnemen. Verder is het natuurlijk niet netjes om tijdens je werktijd te gaan vozen, dat lijkt me vrij logisch.

Verder dit!

Vowel 27-06-2012 10:02

Zij is niet jouw ondergeschikte, dus volgens mij heb je geen probleem. En natuurlijk moet je niet tijdens werktijd constant staan te vozen, want dat is erg onprofessioneel.

Andijvie 27-06-2012 10:11

Probeer het inderdaad gescheiden te houden, dus niet staan vozen/zoenen met haar als je op je werk bent, maar verder lijkt het me geen probleem hoor. En ze is inderdaad niet je ondergeschikte.

Cherry Springs 27-06-2012 10:22

Zo, je krijgt vier keer min of meer hetzelfde advies. ;)

Kun je misschien tegen je werkgever zeggen dat ze al je vriendin is of is dat niet handig

Reverend 27-06-2012 12:08

Nu doe je net alsof je de grote baas van een bedrijf bent en zij jouw secretaresse is die de hele tijd genomen wil worden.

Je bent 19 en beveiligingsmedewerker van een school die je chick toevallig bezoekt. Big deal.

EatMe!! 30-06-2012 21:10

Serieus, je werkt op een ROC in friesland en je avatar is van FC Utrecht. Wat is er mis met jou?

DeGeneraal 30-06-2012 22:56

Citaat:

EatMe!! schreef: (Bericht 32630509)
Serieus, je werkt op een ROC in friesland en je avatar is van FC Utrecht. Wat is er mis met jou?

Dit dacht ik dus ook als eerste, maar een ajaxsupporter vind je ook door heel het land.

Reverend 01-07-2012 11:49

Citaat:

EatMe!! schreef: (Bericht 32630509)

Als je later groot bent krijg je werk en dan moet je soms naar andere plaatsen dan waar je woont/hebt gewoond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.