Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   soa test, hoe,wat,waar enz (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1862115)

ThisIsMyName 27-06-2012 23:16

soa test, hoe,wat,waar enz

ik ben nog 13, heb geen vriendin, maar als k die had, en daarmee zou seks mee gaan hebben snap k dat een condoom handiger is.
Ik versta bij seks hebben ook pijpen en beffen, maar fat lijkt me niet echt fijn met condoom en beflapje, want je kunt er dus soa's van krijgen...
m'n vraag is dus waar, bij wie, hoe het gaat enz bij een soa test.
het liefst wil wil k dat m'n moeder dat niet weet als k seks heb onder me 16 fso, dusja.
ik wil eigenlijk weten hoe het allemaal in z'n werk gaat, zo'n soa-test

Pluis 27-06-2012 23:23

Als man hoef je alleen maar even in een potje te plassen. Als je ook wil laten testen op hiv dan wordt er ook een buisje bloed uit je elleboogplooi afgenomen. Je kan je bij de huisarts laten testen, en je kan je ook anoniem door de GGD laten testen. De uitslag van de GGD krijg je dan in een smsje.

Maar vragen over soa's horen eigenlijk op lichaam en gezondheid, dus ik verplaats je topic even.

ThisIsMyName 27-06-2012 23:53

k snap dat wel, maar hoe the fuck moet je zo'n afspraak maken enzow, je komt bij de huisartsenpraktijk binnen: ja, ik zou graag een soa-test willen doen....

ThisIsMyName 28-06-2012 00:28

en dat doe je ook in je eentje als 13 jarige??

Martiño 28-06-2012 01:41

Citaat:

ThisIsMyName schreef: (Bericht 32626561)
k snap dat wel, maar hoe the fuck moet je zo'n afspraak maken enzow, je komt bij de huisartsenpraktijk binnen: ja, ik zou graag een soa-test willen doen....

Zoals je altijd een afspraak maakt: je belt gewoon even op, de assistent helpt je dan wel. Of je belt voor het sense-spreekuur naar de GGD (kijk op de site van de GGD even wat het nummer is).

Maar als jij nog geen seks hebt gehad heb je met zeer grote waarschijnlijkheid geen SOA, dus die test is niet nodig.

ThisIsMyName 28-06-2012 01:51

ohww, oke, bedankt, en als je t wel hebt gehad,,k weet eigg ni precies wat een soa inhoud xd

Martiño 28-06-2012 01:52

Als je meer info over SOA wilt kun je eens op www.sense.info kijken of op www.soaaids.nl kijken. SOA is gewoon een verzamelnaam voor ziektes die je met seks kunt overdragen, iedere SOA is anders.

ThisIsMyName 28-06-2012 02:44

moet je een soa test doen voor of na dat je seks hebt gehad ??

domie 28-06-2012 07:36

je kunt het er voor doen
maar als je nog nooit sex gehad hebt is dat niet zo nodig
alleen je partner verschillende partners heeft gehad is het voor hem of haar wel aan te raden
maar ga eerst eens wat info in winnen dan kom je er zelf wel uit

en niet met elke jonge of meisje het bed in duiken

Sarah 28-06-2012 09:03

Citaat:

ThisIsMyName schreef: (Bericht 32626651)
moet je een soa test doen voor of na dat je seks hebt gehad ??

De test is vooral handig tussen twee sekspartners in.
Bijvoorbeeld als je eerst een tijd een vriendinnetje hebt met wie je seks hebt, en dan gaat dat uit, en dan krijg je later een ander vriendinnetje. Dan doe je een soa-test vóórdat je seks hebt met dat nieuwe vriendinnetje.

ThisIsMyName 29-06-2012 00:00

ja, maar een soa heb je of niet, tochh??
en als je een soa hebt, merk je dat wel of niet...?
maar als je het hebt, kun je het toch overdragen...k snap t ni helemaal

Apate 29-06-2012 00:03

Zoals Martiño al zei, kijk eens op www.sense.info, en dan specifiek dit stukje. Lees het gewoon eens door.

Je hebt een soa of niet inderdaad. Nee, je merkt er niet altijd wat van. En ja, als je het hebt kun je het overdragen, want het heet niet voor niets een seksueel overdraagbare aandoening.

Nardin 29-06-2012 14:44

een soa kun je niet hebben als je nog geen seks hebt gehad. En ik weet niet, maar wil jij dus na elke sekspartner een test gaan doen ofzo? :)

Martiño 29-06-2012 15:04

Dat is geen slechte gewoonte hoor.

ThisIsMyName 30-06-2012 00:55

oke, ik wou het alleen maar ff weten, bedankt

DonaldFuck 30-06-2012 18:15

Citaat:

Nardin schreef: (Bericht 32628924)
En ik weet niet, maar wil jij dus na elke sekspartner een test gaan doen ofzo? :)

Ik weet niet, maar dat is best wel een goed plan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.