Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Van Vmbo-t Naar MBO Terug naar HAVO? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1862180)

JStylow 29-06-2012 09:34

Van Vmbo-t Naar MBO Terug naar HAVO?

Oke ik zit dus met een dilemma.

Ik heb vorig jaar mijn Vmbo-t gehaald, met gemiddeld een 6,3:facepalm:.
Hierna heb ik een MBO studie gevolgd en ben er toch achter gekomen dat dit niet is wat ik wil, maar aangezien je een 6,8 nodig hebt om havo te doen vraag ik me af of er überhaupt een mogelijkheid voor is.. Op dit moment ben ik trouwens 17.

Lomyrne 29-06-2012 10:43

Ik denk dat je best naar de VAVO kan gaan.

JStylow 29-06-2012 10:53

En hoe zit dat dan precies? Kan ik dan gelijk aan Havo beginnen?

Apate 29-06-2012 12:30

Vavo is pas vanaf 18 jaar, als je 16 of 17 bent kan dat alleen in combinatie met je middelbare school, en ik denk niet dat als ze hem op school zelf naar havo willen hebben ze hem wel gaan steunen om het aan de vavo te doen.

Vavo kun je dus doen op het moment dat je 18 bent. Ik weet niet precies hoe die regels zijn, maar daarvoor kun je misschien het beste contact opnemen met een van vavo-scholen in de buurt om te vragen hoe dat precies zit.

JStylow 29-06-2012 12:58

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 32628863)
Vavo is pas vanaf 18 jaar, als je 16 of 17 bent kan dat alleen in combinatie met je middelbare school, en ik denk niet dat als ze hem op school zelf naar havo willen hebben ze hem wel gaan steunen om het aan de vavo te doen.

Vavo kun je dus doen op het moment dat je 18 bent. Ik weet niet precies hoe die regels zijn, maar daarvoor kun je misschien het beste contact opnemen met een van vavo-scholen in de buurt om te vragen hoe dat precies zit.

Volgens mij kan het sinds de nieuwe rutte regeling ook voordat je achttien bent

Apate 29-06-2012 13:40

Ja, dat zeg ik ook. Als je 16 of 17 bent moet je ingeschreven blijven staan bij je oude middelbare school, en zij zijn verantwoordelijk voor jou. Je volgt alleen je lessen op de vavo. Ik denk niet dat dat iets is waar je eigen school mee akkoord gaat, want als ze dat wel doen dan kun je net zo goed gewoon havo volgen op school.

JStylow 29-06-2012 15:02

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 32628918)
Ja, dat zeg ik ook. Als je 16 of 17 bent moet je ingeschreven blijven staan bij je oude middelbare school, en zij zijn verantwoordelijk voor jou. Je volgt alleen je lessen op de vavo. Ik denk niet dat dat iets is waar je eigen school mee akkoord gaat, want als ze dat wel doen dan kun je net zo goed gewoon havo volgen op school.

Oh sorry, je hebt gelijk. Maar met een 6.3, is er dan wel een middelbare school die mij aan wil nemen? Al is het maar een kans om mijzelf te bewijzen, want ik ben ontzettend gemotiveerd en heb er alles voor over.

Apate 29-06-2012 15:05

Dat hangt maar net van de school af, dus dat is een kwestie van rond gaan kijken.

JStylow 29-06-2012 15:15

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 32629005)
Dat hangt maar net van de school af, dus dat is een kwestie van rond gaan kijken.

Dan zal ik het zeker gaan proberen, bedankt voor de informatie en ik zal nog eens een keer terug komen op dit topic of ik ergens voor word toegelaten!

Apate 29-06-2012 15:32

(Y) Succes!

JStylow 29-06-2012 16:03

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 32629033)
(Y) Succes!

Zal mijn oude school er ook mee akkoord moeten gaan?

Apate 29-06-2012 18:43

Dat denk ik niet. Naar Vavo als je 16/17 bent zal alleen maar met 1 school zijn. Wat wel zóu kunnen is dat de andere school informatie gaat inwinnen bij je oude school, omdat ze willen weten of je havo aankan. Maar goed, als je een andere school zoekt hoef je niet per se naar de vavo natuurlijk. Ik zou bij voorkeur gewoon naar een andere school zoeken, maar dat is persoonlijk. Je kunt het beste gewoon contact opnemen met andere scholen en vragen hoe het zit.

JStylow 29-06-2012 19:22

Citaat:

Apate schreef: (Bericht 32629243)
Dat denk ik niet. Naar Vavo als je 16/17 bent zal alleen maar met 1 school zijn. Wat wel zóu kunnen is dat de andere school informatie gaat inwinnen bij je oude school, omdat ze willen weten of je havo aankan. Maar goed, als je een andere school zoekt hoef je niet per se naar de vavo natuurlijk. Ik zou bij voorkeur gewoon naar een andere school zoeken, maar dat is persoonlijk. Je kunt het beste gewoon contact opnemen met andere scholen en vragen hoe het zit.

Ja ik ben al van plan contact op te zoeken met mijn oude school in hoop dat zij mij zullen steunen, hiernaast heb ik ook nog onderzoek gedaan naar Vavo en lijkt het mij sowieso niks.

En ik heb nog eens naar mijn cijferlijst gekeken, en heb betreurend genoeg gemiddeld een 6,1... Waar ik me dood voor schaam aangezien ik weet dat ik het veel beter had kunnen doen.

Lijkt me dus zeer, zeer onwaarschijnlijk dat een middelbare school mij voor Havo aan zal nemen, maar ik zal alles gaan proberen.

Apate 30-06-2012 08:24

Je weet maar nooit! Volgens mij liet mijn middelbare school vrijwel iedereen doorstromen als ze het maar genoeg wilden.

Mark52 02-07-2012 22:16

Citaat:

JStylow schreef: (Bericht 32629322)
Ja ik ben al van plan contact op te zoeken met mijn oude school in hoop dat zij mij zullen steunen, hiernaast heb ik ook nog onderzoek gedaan naar Vavo en lijkt het mij sowieso niks.

En ik heb nog eens naar mijn cijferlijst gekeken, en heb betreurend genoeg gemiddeld een 6,1... Waar ik me dood voor schaam aangezien ik weet dat ik het veel beter had kunnen doen.

Lijkt me dus zeer, zeer onwaarschijnlijk dat een middelbare school mij voor Havo aan zal nemen, maar ik zal alles gaan proberen.

Zeg dit gewoon tegen je school. Dat je op het vmbo niet zo goed je best deed, maar dat je nu enorm gemotiveerd bent. Grote kans dat ze je dan wel toelaten. In principe mag je met een vmbo-diploma gewoon naar de havo volgens mij. Je school kan inderdaad wel eisen stellen, maar ik zou zeggen: Waag het erop!

Jezzeh11 02-07-2012 23:41

Hee, wat grappig. Precies dezelfde situatie als mij want ik heb ook MBO gedaan dit jaar en gestopt omdat ik havo wou doen. Alleen ik had ongeveer een 6.2 gemiddeld op mijn VMBO diploma, maar de leraar waar ik een gesprek mee heb gehad zag hoe erg gemotiveerd ik was en hoe graag ik wilde. Dus ik ben aangenomen. Ik ben trouwens 18, en ach.. dat ik dan wat ouder ben dan de rest maakt me niets uit want ik kan prima opschieten met mensen die 2 jaar jonger zijn dan ik ;)

JStylow 04-07-2012 17:16

Citaat:

Jezzeh11 schreef: (Bericht 32633482)
Hee, wat grappig. Precies dezelfde situatie als mij want ik heb ook MBO gedaan dit jaar en gestopt omdat ik havo wou doen. Alleen ik had ongeveer een 6.2 gemiddeld op mijn VMBO diploma, maar de leraar waar ik een gesprek mee heb gehad zag hoe erg gemotiveerd ik was en hoe graag ik wilde. Dus ik ben aangenomen. Ik ben trouwens 18, en ach.. dat ik dan wat ouder ben dan de rest maakt me niets uit want ik kan prima opschieten met mensen die 2 jaar jonger zijn dan ik ;)

Gefeliciteerd!

Ikzelf heb geen geluk gehad helaas, hoe graag ik het ook wil. Zonder een 7 gemiddeld kom ik er niet binnen.

Jezzeh11 06-07-2012 23:56

En wat ga je nu doen dan?

JStylow 07-07-2012 00:20

Waarschijnlijk gewoon door met mijn MBO Opleiding.

JStylow 15-07-2012 23:19

Toch nog aangenomen op de havo:D

Hunterlife 16-07-2012 10:33

Citaat:

JStylow schreef: (Bericht 32657738)
Toch nog aangenomen op de havo:D

Goed gedaan!

In het begin keihard je best doen en dan komt het goed! Als het even veel lijkt, doe het dan in stappen. Je doet het ergens voor he; havo diploma om daarna van het hoger onderwijs te mogen genieten.

JStylow 16-07-2012 15:18

Citaat:

Hunterlife schreef: (Bericht 32658266)
Goed gedaan!

In het begin keihard je best doen en dan komt het goed! Als het even veel lijkt, doe het dan in stappen. Je doet het ergens voor he; havo diploma om daarna van het hoger onderwijs te mogen genieten.

Bedankt voor de tips zal zeker mijn best doen.:D

Ontzettend blij.

Jezzeh11 06-08-2012 18:05

Gefeliciteerd, je begint net zoals ik met de havo over een maand. Succes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.