![]() |
Geneeskunde : VU of UvA
Hallo,
Komend schooljaar wil ik graag geneeskunde gaan studeren in Amsterdam. Met een 7,8 gemiddeld heb ik een (vrij) grote kans. Nu moet ik nog even kijken welke van de twee universiteiten ik als eerste keus opgeef. Wat zijn de voor- en nadelen van de VU en UvA faculteit geneeskunde. Welke is beter en welke makkelijker enz. Welke zou jij kiezen/heb jij gekozen en waarom? |
In klasse B heb je volgens mij niet eens 50% kans? Dus ik zou er niet helemaal vanuit gaan dat je wordt ingeloot en dus ook nadenken over een eventuele tweede keus. Wil niet je hoop de grond in boren maar het is beter om er maar niet van uit te gaan (spreek uit ervaring)
Persoonlijk zou ik de VU kiezen, spreekt mij meer aan. Ik vind het zelf belangrijk hoe het curriculum in elkaar steekt van de opleiding dus misschien kan je daar even naar kijken? |
Die Uva kun je beter vergeten. UvA laat 75% van de studenten decentraal toe. Van de overgebleven plaatsen die geloot worden gaan eerst nog de mensen met een 8 af. Weinig kans dat je daar ingeloot wordt dus. Je hebt idd niet 50% kans, je kans hangt af van hoe groot klasse B dit jaar is. En die is elk jaar groot.
UvA vs VU: Zoveel maakt het niet uit. Met Geneeskunde wordt je arts, waar je dat ook studeert in Nederland. Het is meer wat je er zelf van maakt. Als je ff googlet of het verschil kom je de meest vreemde verschillen tegen.:confused: |
Volgens mij worden de plaatsen voor decentraal juist opgevuld met mensen die een 8 gemiddeld staan.
|
Nope sinds dit jaar niet meer.
|
Mijn vraag was niet of en hoeveel kans ik maak in klasse B...
|
Graag gedaan hoor! Wilde alleen maar helpen.
|
Goed, de kans dat hier mensen reageren die er ervaring mee hebben is nogal klein. Het werkt beter om zelf mensen te benaderen en dat kan je doen door deze vraag eens voor te leggen via een privébericht aan de mensen die daadwerkelijk geneeskunde studeren aan de VU en de UvA. Wie deze mensen zijn kun je vinden in het topic 'deel je ervaring met andere forumers', bovenaan de lijst van dit subforum (studiekeuze),
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |