![]() |
pff, hoe val jij het beste in slaap?
nu is het warm, dus slapen lukt niet...tips?
|
liggen
|
bij mij helpt het t beste om muziek te luisteren totdat mn ogen dichtvallen en dan doe ik mn oortjes uit! of ervoor een banaan eten
|
Citaat:
|
Een uur van te voren niet naar beeldschermen kijken maar bijv. een boek lezen oid.
|
Tv kijken tot ik bijna in slaap val
|
Lezen.
|
Iets eten en
Citaat:
|
Ogen dicht doen en aan iets leuks denken. En onthoud: slaap je niet dan rust je toch.
|
Citaat:
|
haha..banaan :D nee volgens mij blijf ik dan nog langer wakker :o
Citaat:
|
gewoon aan dingen denken en radio zacht aan dan val ik vanzelf in slaap
|
Even lezen en eventueel zacht Lemonaide Kid draaien, van Kak.
|
Citaat:
|
Een half uur tot een uur vantevoren niet meer gaan computeren of tv kijken. Zorg dat je regelmaat houdt in je 'slaaptijden'. Lezen is ook een goede tip. ;)
|
Ik lees altijd een boek totdat ik te moe wordt om mijn ogen open te houden, en dan val ik snel in slaap. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kopje warme melk drinken deed ik wel eens als ik niet kon slapen.
|
Citaat:
|
Vannacht goed geslapen, Lynn?
|
doe het raam open en slaap in onderbroek en bh
of ga tv kijken ofzo want daar word je erg moe van en dan val je misschien snel in slaap. x |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, nu gaat het gelukkig weer wat beter met dit weer :) en lezen helpt :y |
ik doe gwn op dit lijpe forumpje lezen en posten, totdt ik bijna is slaap val, zet ik me mobiel uit, en val in slaap
|
lezen of gewoon gaan liggen in bed, ooit val ik toch in slaap.
|
ik ben s'avonds meestal nog best lang aan het sms-en, en dan val ik vanzelf perongelijk in slaap en dan word ik de volgende ochtend wakker met mn mobiel in mn hand :) (kan ik direct kijken of ik nog berichten heb)
|
Muziek luisteren, muziek uitdoen, op mijn buik liggen, wachten.
|
Niets werkt voor mij zo goed als vroeg opstaan, anders schuif ik mijn nacht vooruit. Maar er vroeger uitkomen is verdomd moeilijk, zeker als het koud is want dan is mijn bed zo heerlijk warm 's ochtends en val ik gewoon weer in slaap na mijn alarm, ben je zo twee uur verder.
Als het echt heel erg wordt en ik systematisch tegen drieën nog niet moe ben, neem ik de volgende avond een melatoninepilletje of anders twee. |
Ja ik had er ook last van vannacht hele nacht wat op de pc gezeten (na 2 uur proberen). Maar dat komt ook omdat ik de nacht daarvoor vrij vroeg was, en ik laat pas weer opstond. (Denk te weinig slaap maarja)
Ik lees altijd nog een strip voor het slapen, of ik kijk TV, behalve als ik douche!! dan slaap ik zoo snel:P. |
Ik heb eigenlijk nooit moeite om in slaap te vallen zolang het na 12en is. Vaak luister ik muziek voor ik ga slapen, lezen helpt ook zodat ik me even ergens anders op kan concentreren dan dingen waar ik alleen maar om ga malen. Als het heet is lekker in je ondergoed slapen, onder alleen de hoes van je deken, raampje open, dat gaat allemaal prima.
Als ik vroeger niet kon slapen kreeg ik van mijn ouders altijd een beker chocolademelk. Dan viel ik vrijwel meteen in slaap. Warme melk doet wonderen. ;) |
Citaat:
|
trouwens, warme melk schijnt ook te helpen. maar banaan ook wat ik al een keer zei, zit hetzelfde stofje in als dat in een slaapmiddel zit, vandaar ;)
|
Als je echt slaap problemen heb, kan een joint helpen, moet je volgens mij bij een coffeeshop vragen naar een sterkje Indica soort, maar kon ook sativa zijn
|
Ik ga altijd in bed liggen en dan gewoon met mijn telefoon of tablet bezig totdat je je moe voelt, daarna val je érg snel in slaap.
|
Sinds de zomervakantie zet ik op youtube "10 hours of rain" op.. het geluid van regen werkt rustgevend en soms zet daarnaast ook een 1 hour chillout lounge music op en dat samen werkt als een wondermiddel. Ik wil niet meer slapen zonder dit.
Warme melk helpt ook, als ik ziek ben doe ik dit. Warme douch/bad helpt ook omdat je dan helemaal ontspannen bent. Hoe vroeger je opstaat, hoe eerder je slaap krijgt die avond dus zo stel je een ritme op. Hoe later je gaat slapen hoe later je wakker wordt, logisch. |
Als ik lig te piekeren in bed ga ik me concentreren op mijn ademhaling zodat mijn gedachten verdwijnen.
Verder drink ik wel eens een glaasje wijn voor het slapen gaan of ga ik nog even lezen/puzzelen. |
Ik ga documentaires kijken. Of muziek luisteren. Soms word ik gewoon al wat meer moe als ik een peukje op steek.
|
Na een orgasme slaap ik ook goed. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sportoefeningen voor slapengaan vermoeid ook goed.
Of dansen, shake dem ass:cool: Citaat:
|
Citaat:
|
:D
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: Schaapjes tellen, orgineel hea? Werkt trouwens voor geen ene flikker... |
Citaat:
|