![]() |
De gemiddelde maat borsten
Ik heb 75b en werd tegen mij altijd gezegd dat ik dikke tieten heb maar niet op een gemene manier ik zit nu in de eerste
Maar ik zat echt in de klas met meisjes die allemaal of alleen vetkwabben hadden of twee erwten op een plankje dus ik was de enige met een prachtige boezem |
Ik ben bijna 16 en heb 75A-75B, ik weet het niet precies.. maar mijn moeder heeft grote borsten en m'n zus ook dus ik vraag me af wanneer ik dat ook nog krijg :bloos:
|
Aangezien het een topic was uit 2003 heb ik de nieuwe posts even afgesplitst in een nieuw topic ;)
|
Gemiddeld in Nederland is geloof ik een C, maar dat is voor volwassen vrouwen. Voor jouw leeftijd zul je inderdaad al veel borst hebben, maar goed, iedereen is nog in de groei dus is er best kans dat je eenmaal volwassen niet meer de grootste borsten hebt. En sowieso zal iedereen in jouw klas over een paar jaar wel meer hebben.
Overigens had ik in de eerste 75A. En nu heb ik 80A. :P |
Ik heb ook 75 B en ik ben 15.
|
Ik had in de eerste ook iets van 75A. Nu heb ik 70D (of soms 70C, hangt een beetje van de bh af soms), dus er kan van alles veranderen :Y
|
Volgens mij heeft mijn lichaam recent besloten dat het tijd is om uit te dijen maar gelukkig doen mijn borsten ook mee :P Ik had sinds het begin al jaren een vaste 70AA-70A (afhankelijk van de bh) maar ze hebben het in de laatste paar maanden opeens tot 75A-75B geschopt.
|
De gemiddelde maat was altijd 75b maar is nu 80C. Al dragen veel vrouwen niet de juiste maat dus het is natuurlijk een schatting.
|
De gemiddelde maat neemt idd toe omdat mensen steeds dikker worden gemiddeld.
Overigens had ik toen ik naar de middelbare school ging nog helemaal niks, ik kreeg pas aan het einde van de eerste een beetje borsten. Heel genant toen de jongens toen op een schoolfeest tegen me zeiden dat ik die sokken onder m'n jurkje vandaan moest halen (want dat waren geen sokken). En toen ik van school af ging zat ik op D/E. Er kan dus van alles gebeuren ;) |
Ik heb sinds de brugklas al 75A en ik vind het eigenlijk wel goed zo :P
|
Ik heb 70AA/A en bij mij begonnen ze met groeien eind groep 6...
|
Ik heb 75C en heel af en toe D. Vind het wel goed zo. Groter hoeft van mij niet :)
|
Toen ik naar de brugklas ging had ik 70B of 70C, geloof ik. Nu heb ik meestal 70F. Wat echt gemiddeld is, weet ik niet precies.
|
Citaat:
ik mag geen onbehoorlijke verzoeken maken richting andere forumers :nono: |
Citaat:
|
Ik heb cupmaat 80A misschien net B ? Het stomme is dat mijn moeder en mijn zus allebei weinig borsten hebben, dus ik denk ook dat ik weinig kan verwachten. Maar heej, wie weet!
|
Aan het begin van de middelbare begon ik met een kleine 70A en nu meer dan 10 jaar later heb ik een 70B.
|
kan iemand mij uitleggen hoe die BH maten werken ik snap er geen snars van
|
Het is vrij simpel. Je hebt een cijfer en een letter. Het cijfer is de onderwijdte, de omvang van het lichaam direct onder je borsten. Dan heb je nog een letter, dat wordt bepaald door de bovenwijdte, dat is de omvang gemeten over het volste gedeelte van de borsten. Om die letter te bepalen haal je de onderwijdte van de bovenwijdte af, een simpel rekensommetje dus. Het verschil bepaalt dan wat je cupmaat is. Ik geloof dat als het verschil een centimeter of 15 is, dat je dan cup B hebt. Dus stel, je onderwijdte is 70, en je bovenwijdte is 85, dan is je maat 70B.
|
Bijna juist wat Apate zegt, maar het verschil tussen cupmaten is maar 2 cm. Dus als je onder 75cm bent en boven 79, heb je 75à. Maar je moet een beha sowieso passen, want verschillende merken en modellen vallen net anders.
|
ik snap het nog steeds niet maar dat maakt niet uit :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had altijd B. Toen ging ik aan de pil en werden ze steeds groter, ik zit nu op D, overwegend naar E. Dat lijkt enorm, maar dat valt best wel mee :p
|
Op het begin van de middelbare had ik nog niets... en nu, 8 jaar later, 70H... (geloof me, al heb je niets,,, álles is mogelijk. Kijk naar je grootoma's, oma's en moeder, en dat voor ze kinderen kregen...)
|
mijn moeder heeft dus maar een b-cup
en ik zit nu al op 75F dus ja waar dit vandaan komt.... |
Je vaders familie...
|
Ik heb 70D en ik ben 15 jaar
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |