![]() |
adhd/add
ik heb add
maar dan kan ik toch ook gwn zeggen dat ik adhd heb ? het is type 1 van adhd vroeg me het gwn af |
Natuurlijk kan dat. ADD is een oude benaming, en valt gewoon onder ADHD.
|
Ik denk dat je beter kunt uitleggen wat ADD is dan zeggen dat je ADHD hebt, anders schat ik in dat 99% van de mensen een verkeerd beeld krijgt.
|
Dat kun je inderdaad doen want feitelijk is het wel zo, alleen zullen weinig mensen je echt begrijpen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je even vijf minuutjes de tijd hebt om het uit te leggen, kan dat zeker wel. Dan zeg je bijvoorbeeld 'Ik heb ADHD van het onoplettenheidtype, dat betekent dat ik niet hyperactief ben maar wel een concentratiestoornis heb, vroeger heette dat ADD'. Dat is ook goed, want dan wennen mensen aan de nieuwe benamingen :p
Als je haast hebt, is het makkelijker om ADD te zeggen. |
Citaat:
Goed idee of gwn ik heb adhd maar ben niet druk xD |
Citaat:
Ik ben er zelf altijd meer voorstander van om te zeggen(in mijn geval dan) ik heb pdd-nos en dat zorgt er bij mij voor dat ik............. Want wanneer je dingen op gaat noemen die op jou niet van toepassing zijn gaan mensen er alsnog naar handelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
soms praat ik gwn meer en loop ik hele tijd door het huis heen kan ikk niet stil zitten maar in iedergeval niet storend xd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36. |