Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   adhd/add (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1862524)

Twilight.saga 06-07-2012 14:47

adhd/add

ik heb add
maar dan kan ik toch ook gwn zeggen dat ik adhd heb ?
het is type 1 van adhd

vroeg me het gwn af

Lusi 06-07-2012 15:06

Natuurlijk kan dat. ADD is een oude benaming, en valt gewoon onder ADHD.

Hawahaai 06-07-2012 15:07

Ik denk dat je beter kunt uitleggen wat ADD is dan zeggen dat je ADHD hebt, anders schat ik in dat 99% van de mensen een verkeerd beeld krijgt.

Panopticon 06-07-2012 15:08

Dat kun je inderdaad doen want feitelijk is het wel zo, alleen zullen weinig mensen je echt begrijpen.

Twilight.saga 06-07-2012 15:08

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 32640002)
Natuurlijk kan dat. ADD is een oude benaming, en valt gewoon onder ADHD.

ow okee tkx :)

Twilight.saga 06-07-2012 15:15

Citaat:

Panopticon schreef: (Bericht 32640008)
Dat kun je inderdaad doen want feitelijk is het wel zo, alleen zullen weinig mensen je echt begrijpen.

hoe bedoel je precies? met weinig mensen je echt begrijpen ?

Panopticon 06-07-2012 15:18

Citaat:

ditbenik17 schreef: (Bericht 32640019)
hoe bedoel je precies? met weinig mensen je echt begrijpen ?

Je kunt, zoals Hawahaai zegt, het misschien beter uitleggen. Bij ADHD denken mensen misschien meer aan drukke mensen.

Twilight.saga 06-07-2012 15:28

Citaat:

Panopticon schreef: (Bericht 32640023)
Je kunt, zoals Hawahaai zegt, het misschien beter uitleggen. Bij ADHD denken mensen misschien meer aan drukke mensen.

ow zo snap het

Sarah 06-07-2012 15:58

Als je even vijf minuutjes de tijd hebt om het uit te leggen, kan dat zeker wel. Dan zeg je bijvoorbeeld 'Ik heb ADHD van het onoplettenheidtype, dat betekent dat ik niet hyperactief ben maar wel een concentratiestoornis heb, vroeger heette dat ADD'. Dat is ook goed, want dan wennen mensen aan de nieuwe benamingen :p
Als je haast hebt, is het makkelijker om ADD te zeggen.

Twilight.saga 06-07-2012 16:57

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32640074)
Als je even vijf minuutjes de tijd hebt om het uit te leggen, kan dat zeker wel. Dan zeg je bijvoorbeeld 'Ik heb ADHD van het onoplettenheidtype, dat betekent dat ik niet hyperactief ben maar wel een concentratiestoornis heb, vroeger heette dat ADD'. Dat is ook goed, want dan wennen mensen aan de nieuwe benamingen :p
Als je haast hebt, is het makkelijker om ADD te zeggen.

Goed idee
of gwn ik heb adhd maar ben niet druk xD

winnie the pooh 07-07-2012 09:54

Citaat:

ditbenik17 schreef: (Bericht 32640159)
Goed idee

Dat zegt een vriendin van me ook altijd, alleen moet je wel daarmee uitkijken omdat veel mensen bij ADHD alleen maar denken aan mensen die druk zijn en niet weten dat er ook nog veel meer kenmerken zijn dan alleen druk gedrag.
Ik ben er zelf altijd meer voorstander van om te zeggen(in mijn geval dan) ik heb pdd-nos en dat zorgt er bij mij voor dat ik.............
Want wanneer je dingen op gaat noemen die op jou niet van toepassing zijn gaan mensen er alsnog naar handelen.

Kikaa 07-07-2012 10:06

Citaat:

ditbenik17 schreef: (Bericht 32640159)
Goed idee

Ik denk dat je daar juist onbegrip mee kweekt. Ik kan begrijpen dat als je tegen klasgenoten zegt dat je ADHD hebt dat de eerste reactie 'huh hij is toch helemaal niet druk?!' is. Dán ga je juist meer vragen krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon de tijd nemen om het uit te leggen. :y

Twilight.saga 07-07-2012 16:29

Citaat:

Kikaa schreef: (Bericht 32640869)
Ik denk dat je daar juist onbegrip mee kweekt. Ik kan begrijpen dat als je tegen klasgenoten zegt dat je ADHD hebt dat de eerste reactie 'huh hij is toch helemaal niet druk?!' is. Dán ga je juist meer vragen krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon de tijd nemen om het uit te leggen. :y

ik zie wel gwn xD

Twilight.saga 07-07-2012 16:30

Citaat:

winnie the pooh schreef: (Bericht 32640860)
Dat zegt een vriendin van me ook altijd, alleen moet je wel daarmee uitkijken omdat veel mensen bij ADHD alleen maar denken aan mensen die druk zijn en niet weten dat er ook nog veel meer kenmerken zijn dan alleen druk gedrag.
Ik ben er zelf altijd meer voorstander van om te zeggen(in mijn geval dan) ik heb pdd-nos en dat zorgt er bij mij voor dat ik.............
Want wanneer je dingen op gaat noemen die op jou niet van toepassing zijn gaan mensen er alsnog naar handelen.

ik ben in iedergeval niet vaak druk xd
soms praat ik gwn meer en loop ik hele tijd door het huis heen kan ikk niet stil zitten maar in iedergeval niet storend xd

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.