Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Vakantie & Ongesteld (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1862593)

Izaahization 08-07-2012 13:59

Vakantie & Ongesteld

HEY!

Ik ga deze donderdag op vakantie naar zuid-frankrijk voor 2 weken!
En ik word rond de 20e altijd ongesteld:'(, maar ik weet niet hoeveel maandverband/tampons ik mee moet nemen voor 2 weken... Kan iemand mij helpen :O ?

Sarah 08-07-2012 14:13

Ik ga altijd uit van per dag 4 tampons en 1 maandverband, en dan gebruik ik denk ik 2 dagen normals en 2 dagen minis. Maar ik weet niet natuurlijk hoe vaak jij je tampon of maandverband verwisselt en hoe lang je ongesteld bent :P dat kun je toch zelf wel uitrekenen? In geval van twijfel kun je natuurlijk ook gewoon een vol doosje van elke maat mee nemen, dan zit je zeker goed.

Wat je trouwens ook kunt doen, is je menstruatie tot 14 dagen uitstellen met progestageenpilletjes die je van je huisarts kunt krijgen (duphaston, orgametril of primolut).

Izaahization 08-07-2012 14:26

Ik doe ongeveer 1 dag met 2 maandverbandjes, en ik ben 6 á 7 dagen ongesteld, dus 12 maandverbandjes ong volgens mij. Dankje wel voor je reactie =D *O*
En ik ga binnenkort wel naar de huisarts ;] x

LoveSwirlss 08-07-2012 15:24

Het ligt er natuurlijk aan hoe hevig je ongesteld bent, maar je hoort eigenlijk wel elke 3 uur je maandverband te verwisselen. Dat is te minste wel hygiënisch. Een goede tip is inderdaad wel dat je het uit kunt stellen met progestageenpillen. Ik denk dat ik dit ook ga proberen aangezien ik ook binnenkort op vakantie ga en ik dan dus ook ongesteld wordt. Succes met naar de huisarts gaan! x

highplaces 08-07-2012 15:53

Neem aan dat je dat zelf het beste weet. Je kunt ook nog naar de huisarts gaan en vragen om een pilletje om het uit te stellen tot na je vakantie.

Martiño 08-07-2012 15:56

Frankrijk is een redelijk ontwikkeld land. Ik denk dat ze daar wel tampons en maandverband verkopen.

Apate 08-07-2012 17:04

Ik heb me werkelijk nog nooit afgevraagd hoeveel maandverband ik mee zou moeten nemen. Als ik ongesteld moet worden en ik weet van te voren dat ik niet in de buurt van winkels ga zijn, dan neem ik gewoon een hele verpakking mee. Als ik op vakantie zou gaan zou ik dat denk ik ook doen dus.

Izaahization 08-07-2012 17:49

Citaat:

LoveSwirlss schreef: (Bericht 32642471)
Het ligt er natuurlijk aan hoe hevig je ongesteld bent, maar je hoort eigenlijk wel elke 3 uur je maandverband te verwisselen. Dat is te minste wel hygiënisch. Een goede tip is inderdaad wel dat je het uit kunt stellen met progestageenpillen. Ik denk dat ik dit ook ga proberen aangezien ik ook binnenkort op vakantie ga en ik dan dus ook ongesteld wordt. Succes met naar de huisarts gaan! x

maar ik gebruik die nacht dingen want ik bloed veel haha :facepalm:

Lente 08-07-2012 18:19

Citaat:

Izaahization schreef: (Bericht 32642770)

1 of 2 maandverband per dag is heel erg weinig, niet zo gek dat je dan die extra beschermende moet gebruiken. Waarom gebruik je niet gewoon maandverband en wissel je dat om de paar uur? Dat is schoner en lijkt me vooral veel minder vervelend zitten, maandverband voor 's nachts is net een luier.

Zoals Sarah zei, kun je bij de dokter pilletjes halen waarmee je je menstruatie kunt uitstellen tot na je vakantie. Dat lijkt me veel fijner, zeker als je geen tampons maar maandverband gebruikt. Want een week niet kunnen zwemmen is wel heeel jammer!

Em. 08-07-2012 18:25

Citaat:

Izaahization schreef: (Bericht 32642770)

Veel bloeden? Ik zou wíllen dat ik het op twee maandverband kon doen (tijdens m'n meest heftige dagen dan :P). Ik kan dat niet, óók niet met extra groot en lang en dik (want mijn lichaam doet dan voor de grap links en/of rechts erlangs lekken als het middendeel vol is). Je kan dus prima kleiner/minder dik maandverband gebruiken en vaker wisselen. Verder zou ik gewoon een pakje meenemen van wat je wilt gebruiken en daar nieuwe aanschaffen als je toch niet uit mocht komen.

Daantje_0705 08-07-2012 20:45

Ik neem voor de zekerheid altijd een vol nieuw doosje tampons mee (ook als ik weet dat ik eigenlijk niet ongesteld zou moeten worden) en meestal kan ik m'n menstruatie wel doorkomen met anderhalf doosje van 16 tampons. In Frankrijk wonen ook vrouwen die ongesteld worden dus ik zou voor de eerste dagen wat meenemen en als je tekort komt kan je het daar altijd kopen lijkt me :)

Mimuna 08-07-2012 20:50

Als je het niet zeker weet, gewoon de hele doos mee haha!
Man ik ben blij dat ik de pil neem :p Ga namelijk ook bijna op vakantie vertrekken en het is inderdaad ook weer eens de tijd van de maand! Maar ik ga mijn pil gewoon doornemen en zo stel ik ze op die manier uit, lekker handig!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.