![]() |
kun je zwanger zijn door de pil heen?
Mijn vriend en ik hebben seks gehad dit weekend en is allebei de keren klaar gekomen in mij.
Ik slik de pil maar moet er nog 2 slikken en dan heb ik een stop week. Maar mijn vriend is toch bang dat ik zwanger ben wat is het handigste om te doen? |
het is mogelijk, maar als je hem gewoon goed slikt is de kans erg klein.... mocht je ongesteldheid uitblijven kun je een testje doen voor de zekerheid
|
De kans op een zwangerschap terwijl je de pil slikt is iets van 0,5%, dus je vriend moet minder bang gaan doen. En anders moeten jullie een condoom gebruiken, dubbel zo veilig.
|
Citaat:
Ja, je kunt er zwanger door worden, en ja die kans is erg klein. Als je het niet veilig genoeg vindt zijn er zat andere middelen op de markt om zwangerschap te voorkomen. |
De keren dat het 'misgaat' is het vrijwel altijd te wijten aan gebruikersongelukjes (zie piltopic op lichaam&gezondheid), maar voor jouw of zijn gemoedsrust kun je het sowieso aanvullen met condooms. En als je seks moet je het ook wel hebben over wat jullie doen mocht je toch zwanger raken, per ongeluk. Er zijn nog veel meer alternatieven maar ze doen het allemaal behoorlijk goed.
|
Dit hoort trouwens op genoemd piltopic op L&G (en sowieso op L&G en niet op Seks). Ik denk dat je je topic kwijtraakt als ik 'm zomaar daarheen verplaats, dus bij deze een link naar dat topic, zodat je daar opnieuw je vraag kunt stellen als je 'm niet genoeg beantwoord vindt, en dan doe ik hier een slotje op.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32. |