![]() |
Koffieeee.... :D
Gegroet globetrotters!
Ik ben bezig met een onderzoek naar de bijwerkingen van koffie en cafeďne. Nu heb ik al een heel essay op m'n laptop staan maar mijn hoofdvraag is nog niet beantwoord (of in elk geval niet positief...) IS ER EEN VERBAND TUSSEN KOFFIE DRINKEN EN VERVROEGD GRIJS HAAR KRIJGEN? De leeftijd waarop mannen de eerste grijze haren in hun blond-en-glanzend-haar vinden is 30. Bij vrouwen is dit 35. En... KAN KOFFIE JE GROEI BELEMMEREN?! Hier heb ik het dus over overmatig koffiegebruik... :) Help me hierbij alsjeblieft, ik zou het erg waarderen :) Yaay :D |
Ik wil je best helpen, maar wat wíl je nu precies dan :P? Moeten we een enquete invullen? Moeten we onze eigen ervaringen vertellen? In de sloot springen :O?
|
Aangezien de gemiddelde leeftijd van de forumbezoekers < 30 jaar is, denk ik dat je 't beste 'n ander forum kunt proberen ;).
|
Neuh, ik vroeg me af of iemand van jullie nog wat interessante bijverschijnselen over koffie en cafeďne kon vertellen.
Basiskennis...! @Apate, in de sloot springen mag best, als je daar gelukkig van wordt...? @AzN ja, ik hoopte al dat hier geen veertigplussers zouden zitten... |
Oke, dat is op zich wel handig om even te vermelden. Verder drink ik geen koffie :O
Succes met je onderzoek :) |
ik drink sinds kort af en toe koffie. ik vind het effect van de cafeine een beetje op speed/ritalin lijken. misschien hebben cafeine en speed/ritalin wel wat raakvlakken (?). het is dan misschien een optie om te kijken naar literatuur wat de effecten zijn van speed/ritalin op haar (?). van ritalin is wel bekend dat het zowel de lichamelijke als psychische ontwikkeling remt.
dat laatste gedeelte is voornamelijk er op los fantaseren, maar misschien dat je er iets aan hebt. |
Ik drink wel regelmatig koffie, maar ik groei nog steeds 191,0 cm.
Maar hoeveel noem jij eigenlijk veel want dat is per persoon verschillend |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
als je je kind klein en schattig wilt houden moet je het dus veel koffie geven :y
|
Ik drink vrij veel koffie, soms vraag ik me af of dat nu wel zo gezond is inderdaad
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35. |