![]() |
឵឵឵឵឵
឵឵឵឵឵
|
Ik denk dat het er maar heel erg vanaf hangt eigenlijk. In principe is het alleen voor mensen van 21 jaar en ouder, maar stel dat jij een havo-diploma hebt en je mist alleen 1 bepaald vak om toegelaten te mogen worden voor die opleiding, terwijl je wel denkt dat je alle benodigde kennis hebt kun je vast wel een toets maken om dat te bewijzen en daarmee alsnog toegelaten worden op die opleiding. Ik dacht ik iemand kende die dat namelijk gedaan heeft. Maar dat zal heel erg van de instelling afhangen, en van de opleiding. Het beste wat je kan doen is even een mailtje sturen of bellen en vragen of het mag.
|
Het verschilt inderdaad per opleiding. Google eens op '21+ toets jonger' en dan krijg je meteen al resultaten van opleidingen waarbij je die toets al eerder mag doen. Soms bieden ze andere oplossingen aan om je niveau toch aan te tonen, ook al heb je geen diploma én ben je geen 21.
|
Toen ik de 21+ toets wilde doen voor een universitaire studie werd me verteld dat ze er nooit een uitzondering op maakten (omdat ze vonden dat je dan maar gewoon terug moest naar school of vavo). Maar ik weet niet hoe het met HBO-opleidingen zit.
|
Er bestaat toch ook iets van een 18+ toets voor het HBO...?
|
Volgens mij moet je echt 21+ zijn, bij mij deden ze al moeilijk omdat ik een paar dagen na de toets 21 werd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33. |