Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Eerste afspraak (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1862743)

bjornmulder 11-07-2012 14:39

Eerste afspraak

Ik ga morgen met een meisje naar de stad
En ik vind haar heel leuk en zij mij volgens mij ook

Maar mijn vraag is dus hoe vraag ik haar
En ik wil niet zoals op de basisschool wil je met me smsen

Dus hebben jullie nog. Tips over hoe ik dit het beste kan doen

Grts

bloodyb 11-07-2012 14:45

Uuuuh, ja gaat morgen met een meisje naar de stad, maar dat meisje weet dat nog niet?

Reverend 11-07-2012 14:50

Hoe vraag je haar wat?

Lusi 11-07-2012 14:53

Bedoel je het als 'hoe vraag ik haar voor verkering?'

Vowel 11-07-2012 15:22

Nou, ik weet niet hoe oud jullie zijn maar op een gegeven moment vraag je dat soort dingen ook niet meer, in ieder geval niet op die manier. Meestal gebeurt het een beetje vanzelf. Je gaat steeds vaker met elkaar om, vindt elkaar steeds leuker, dan zoen je misschien, dat gebeurt nog vaker, etc. Op een gegeven moment heb je dan niet uitgesproken dat je een relatie hebt, terwijl dit toch wel het geval is. Mijn ex noemde mij na een tijdje opeens zijn vriendin en vroeg toen heel voorzichtig "mag ik je al mijn vriendin noemen?" :D Terwijl we dus wel al gewoon een relatie hadden, terwijl het niet letterlijk was gevraagd.

Zie nu eerst maar eens hoe het morgen gaat en probeer meteen daarna af te spreken om nog eens iets te gaan doen. Als ze daar positief op reageert vindt ze je sowieso interessant (en vond ze het leuk genoeg om het nog eens te doen!) en langzaamaan verandert het dan wel in iets serieus.

Fit4Life 11-07-2012 15:23

De meeste mensen vragen of de ander verkering wilt.
Of je wacht tot zij het vraagt.

Lusi 11-07-2012 15:34

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32648220)
Nou, ik weet niet hoe oud jullie zijn maar op een gegeven moment vraag je dat soort dingen ook niet meer, in ieder geval niet op die manier. Meestal gebeurt het een beetje vanzelf. Je gaat steeds vaker met elkaar om, vindt elkaar steeds leuker, dan zoen je misschien, dat gebeurt nog vaker, etc. Op een gegeven moment heb je dan niet uitgesproken dat je een relatie hebt, terwijl dit toch wel het geval is. Mijn ex noemde mij na een tijdje opeens zijn vriendin en vroeg toen heel voorzichtig "mag ik je al mijn vriendin noemen?" :D Terwijl we dus wel al gewoon een relatie hadden, terwijl het niet letterlijk was gevraagd.

Zie nu eerst maar eens hoe het morgen gaat en probeer meteen daarna af te spreken om nog eens iets te gaan doen. Als ze daar positief op reageert vindt ze je sowieso interessant (en vond ze het leuk genoeg om het nog eens te doen!) en langzaamaan verandert het dan wel in iets serieus.

Ja maar als je dus onder de 16 bent (grofweg) heb je vaak al een relatie voordat je zoent ;)

Zie inderdaad eerst maar eens hoe het gaat. Je kunt haar vragen of ze nog een keer iets wil doen, of ze vaker wat met je wil doen, en als ze positief reageert kun je dan vragen of ze misschien je vriendin wil zijn.

Schrödinger 11-07-2012 15:36

Dat hoef je niet te vragen.

Vowel 11-07-2012 16:03

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 32648227)
Ja maar als je dus onder de 16 bent (grofweg) heb je vaak al een relatie voordat je zoent ;)

Hmm, ik dacht dat dat ophoudt wanneer je 13 bent of zo. :D Mijn eerste relatie was toen ik 15 was en wij hebben dat nooit letterlijk uitgesproken. Of nou ja, wel toen we al een relatie hadden, maar niet aan het begin, zeg maar.

:o

Maar inderdaad. Eerst eens zien of morgen goed gaat. (Y)

bjornmulder 11-07-2012 17:09

Ik ben 13 ik heb al eerder een vriendin gehad maar dat was echt nog zo van wil je met me
Ja in een smsje

bjornmulder 11-07-2012 17:12

En ik wil haar verkering vragen
Niet of ze. Morgen mee. Gaat de dat heb ik al afgesproken

Endorsed 11-07-2012 17:14

Vraag gewoon aan haar of ze verkering wilt. Hoe wil je het anders doen? Wanneer je samen met haar in de stad loopt een SMS'je naar haar sturen of ze verkering wilt-O-?

zoef de haas 11-07-2012 17:14

dat hele 'dat spreek je op latere leeftijd niet meer uit' snap ik echt niet.
Hoe kun je nou een relatie hebben of iemand je vriendin nemen als de ander daar niet volledig mee ingestemd heeft?
Ik heb een keer een jongen gehad waarmee ik een aantal keer had gezoend tijdens het stappen en tijdens een date daarna en stelde zich ineens aan mijn vrienden die we tegenkwamen voor als mijn vriend... En we hadden het heel leuk samen, maar ik vond het heel absurd dat hij me ineens zijn vriendin noemde zonder dat wij het daar ooit over gehad hadden. En een paar jaar later was er weer een toeter die schijnbaar na 3 weken vrij veel bij elkaa zijn had verteld dat ik z'n viendin was. Uhhhhhh nee. waar haal je dat vandaan.
(om maar even aan te geven dat mensen daar echt een heel ander beeld over kunnen hebben zelfs al heb je het nog zo leuk samen)

Reverend 11-07-2012 17:23

Citaat:

bjornmulder schreef: (Bericht 32648369)
En ik wil haar verkering vragen
Niet of ze. Morgen mee. Gaat de dat heb ik al afgesproken

Nou. Dan vraag je. Het toch morgen. Aan haar als. Ze toch al mee. Gaat?

Vowel 11-07-2012 17:33

Citaat:

zoef de haas schreef: (Bericht 32648376)
dat hele 'dat spreek je op latere leeftijd niet meer uit' snap ik echt niet.
Hoe kun je nou een relatie hebben of iemand je vriendin nemen als de ander daar niet volledig mee ingestemd heeft?
Ik heb een keer een jongen gehad waarmee ik een aantal keer had gezoend tijdens het stappen en tijdens een date daarna en stelde zich ineens aan mijn vrienden die we tegenkwamen voor als mijn vriend... En we hadden het heel leuk samen, maar ik vond het heel absurd dat hij me ineens zijn vriendin noemde zonder dat wij het daar ooit over gehad hadden. En een paar jaar later was er weer een toeter die schijnbaar na 3 weken vrij veel bij elkaa zijn had verteld dat ik z'n viendin was. Uhhhhhh nee. waar haal je dat vandaan.
(om maar even aan te geven dat mensen daar echt een heel ander beeld over kunnen hebben zelfs al heb je het nog zo leuk samen)

Hmm ja, ik denk dat het er vooral aan ligt hoe je met elkaar omgaat en hoe lang zoiets al doorgaat. Toen mijn ex en ik al zo'n beetje 4 maanden "bij elkaar" waren zonder dat het uitgesproken was, hebben we ook niets met anderen gedaan, waren we al een weekend weggeweest en sliepen we ongeveer 4 dagen in de week bij elkaar. Op een gegeven moment "wisten" we allebei dat het een relatie was, vooral omdat er ook nooit gesproken was over eventuele andere "scharrels" of iets in die richting en het was overduidelijk dat we allebei verliefd waren. Op zo'n manier groei je langzaam een relatie in. Maar dat is inderdaad persoonlijk en ik snap wel dat mensen het een beetje vrijpostig vinden om "er van uit te gaan" dat iets een relatie is zonder het uit te spreken.

Wat ik me dan weer niet kan voorstellen is dat je een keertje met iemand zoent, of seks hebt (of een paar keer) maar verder eigenlijk geen tijd met elkaar door hebt gebracht (of goede gesprekken hebt gehad of zo) en dat iemand dan opeens besluit dat het wel een relatie is, omdat mijn beeld van een relatie daar gewoon niet bij aansluit. Denk ik.

Kareltje 11-07-2012 18:48

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32648432)

Wat ik me dan weer niet kan voorstellen is dat je een keertje met iemand zoent, of seks hebt (of een paar keer) maar verder eigenlijk geen tijd met elkaar door hebt gebracht (of goede gesprekken hebt gehad of zo) en dat iemand dan opeens besluit dat het wel een relatie is, omdat mijn beeld van een relatie daar gewoon niet bij aansluit. Denk ik.

Een vriendin van mij zoende ooit een keer met een jongen, gewoon, op een avond tijdens een concert, na een tijdje flirten. Ze hebben een hele tij een beetje staan flikflooien en toen wij gingen, zei hij in een keer "Zo. En nu ben je mijn vriendin." met een stalen gezicht. En ze waren 20, volgens mij wa hij 23. ofzo. Zij is toen maar heel hard weggerend. :D

ot: Kun je niet als jullie een paar keer afgesproken hebben, een keer vragen "Zijn we nu een stelletje?" of iets in die trant?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.