![]() |
verkeerde houding..
Ik loopt/zit/sta in een verkeerde houding;;
mijn schouders te ver naar voren. Dit vind ik erg vervelend en hier wil ik graag vanaf, want je stelt jezelf hierdoor kwetsbaar op en ik heb vaak last van mijn rug. En het staat idioot. Alleen lukt het mij niet, het gaat vanzelf, Heeft iemand misschien tips om rechter te (leren) staan? :o |
toch meer erop proberen te letten denk ik anders word het moeilijk
|
Ik zou eens kijken of een fysiotherapeut jou kan helpen met oefeningen.
Soms kunnen orthopedische zooltjes ook helpen om je houding te corrigeren. |
Citaat:
|
Citaat:
en ik steek altijd al boven de rest vd groep uit, daardoor ben ik deze houding gaan aannemen... sws iedereen die (ge)reageert (heeft) bedankt! |
Citaat:
Succes man! Jelle |
Wellicht heb je meer baat bij Mensendieck of Cesartherapie dan bij fysiotherapie dus informeer daar ook eens naar. Ik heb een tijd lang Mensendiecktherapie gehad voor m'n slechte houding en ik weet nu in elk geval wat fout doe, waar ik op moet letten en hoe ik dat moet verbeteren. Ik doe het niet altijd maar kan er nu wel meer op letten :)
|
Citaat:
|
Zet je computer op een hogere plek waardoor je alleen maar moet staan. Dat scheelt in ieder geval zo'n paar uurtjes niet in een slechte houding zitten, is sowieso gezonder om niet te zitten.
|
Misschien eens naar de fysiotherapeut ook?
|
Over dat onzekere, let op hoe je houding op momenten is, als je zekerheid nodig hebt.
Zorg dat je voeten stevig staan, ongeveer 20-30 centimeter uit elkaar, knieën iets gebogen, kin omhoog en schouders naar achteren. Dit laatste kun je automatisch doen door je handen in je achterzakken te doen, of je duimen achter in je zijbroekzakken te steken... als je daar mee oefent, wordt het vanzelf een standaardhouding. |
Citaat:
|
met boeken op je hooft lopen (kan serieus helpen) alleen moet je dat niet met je nieuwste boeken doen (als ze vallen)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04. |