![]() |
Super snel groeiende kin haar
Hallo, ik ben 16 en ik heb een haar op me kin/keel gedeelte die van de één op de andere dag super snel heel lang kan groeien. Ik snap niet hoe dit kan en ik ben er 100% zeker van dat deze haar uit me huid komt. Ik trek hem met weinig moeite er weer uit maar het valt me pas op tot een ander dit opmerkt. (wat best wel beschamend is)
Dus, waarom vind dit plaats en wat kan ik er aan doen? |
Haar komt sowieso uit je huid, dus die 100% zekerheid is niet zo vreemd ;)
En het enige dat je kunt doen is uittrekken of scheren. |
Waarom:
Je testosteron niveau is hoog. Wat kun je doen: Scheren. |
Als je het vervelend vindt: scheren. Zo niet: laten groeien, of bijknippen of zo. Of naar de kapper. Je kan van alles doen :)
|
Epileren, komt het niet snel terug.
|
Ik heb ook zo'n haar op mijn arm en ik had er ook in op mijn kin. Die op mijn arm kan wel 10cm lang worden :D Je weet dat ie er zit, dus als je wil voorkomen dat ie te groot wordt, regelmatig even checken en 'm uittrekken als ie er weer zit. Volgens mij valt er verder niet zo veel te doen. De grote waarom vraag kan ik niet beantwoorden.
|
Citaat:
|
-censuur-
|
Je kunt het ook laten weglaseren, maar dat is misschien een beetje overdreven voor 1 haar :p
|
Ideetje, misschien dat dit werkt,
in plaats van een ruk er zachtjes uittrekken zodat het haarzakje meekomt... Of wil dit niet? |
Citaat:
Maar op zich maakt het niet uit en dank je Fit4Life voor dat antwoord nu je het zegt, ik denk inderdaad dat het door mijn testosteron gehalte komt. Oh en Martiño, als je een wond(je) heb en er komt een haar in wanneer dit wondje dichtgroeit is er een kans dat deze haar blijft zitten en kan het lijken alsof dit je eigen haar is maar het eigenlijk niet is. Daarom kan het dus ook dat de haar niet uit je huid komt maar uit je omgeving. |
Ik volg je niet helemaal. Haar komt uit een haarzakje, en haarzakjes zitten in je huid.
|
Hij bedoelt volgens mij dat het geen hoofdhaar is die per ongeluk op zijn kin is blijven hangen.
|
Citaat:
|
ik weet niet wat jij supersnel vindt maar als het bij mij ''supersnel'' ging zal ik toch wel naar de huisarts gaan, misschien is het een tumor?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook is de kans groot bij wonden dat er een haar(tje) in komt en wanneer deze eruit blijft steken is het net of het je eigen haar is. |
Wat is je punt nou? Dat het mogelijk is dat er elke keer een haartje uit je hoofd valt, toevallig in een wondje op je kin en dat dat het dan zou zijn?
Scheer het er gewoon af. Epileer het. Hou er een aansteker bij. Baardgroei gebeurt nou eenmaal, en de meeste mensen hebben niet meteen vanaf hun 16e een volle baard. Dan komen er eerst sprietjes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg ook niet steeds, maar vaak komt er wel stof of van die kleine haartjes in je wond(je) en soms ook een lange haar. Als dit toevallig s'nachts gebeurd is er kans dat het haartje je huid ingroeit, dit hoeft ook niet alleen bij haren te gebeuren dat gebeurd bij alles met een lage dichtheid dat in een wond(je) komt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ja zo, oh zo zal Martinõ ook wel denken dan, mijn fout :P. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18. |