Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Dikke armen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1863071)

Greenscarfed 17-07-2012 13:21

Dikke armen

Hey allemaal!
over het algemeen ben ik best tevreden over m'n lichaam,
maar waar ik me echt aan erger zijn m'n 'dikke' armen.
De meeste zeggen dat er helemaal niets dik aan is, maar ik ben overtuigd van wel :bloos:
Hoe kun je je bovenarmen trainen ,
maw, 'minder dik' maken?
ik zoek vooral oefeningen voor de biceps & triceps die je thuis gemakkelijk kunt doen!

Cherry Springs 17-07-2012 13:29

Je kunt niet echt 'lokaal' afvallen, dus minder vet op je armen krijgen, zonder liposuctie ofzo. Je kunt wel je armspieren trainen en dan worden ze sterker maar daar wordt je vet niet direct minder van. Ik heb zelf ook een beetje last van armkwabjes (;)) en ik weet ook niet hoe je er anders vanaf komt. Triceps en bicepsoefeningen voor thuis zijn vast wel op internet op te zoeken, toch?

Martiño 17-07-2012 14:00

Hoe komt het dat je zo overtuigd bent dat je dikke armen hebt?

Als jij naar je armen kijkt, kijk je vanuit een heel ander perspectief dan de andere mensen in jouw omgeving (jij kijkt van boven naar je armen; je omgeving kijkt van de voor- of achterkant naar je armen). Ga eens een paar meter (dus niet direct voor) van een spiegel af staan, en kijk dan nog eens naar je armen, en vooral de verhouding met de rest van je lichaam. Vraag eens of een vriendin er dan naast wil gaan staan. Waarschijnlijk zul je dan zien dat je armen helemaal niet zo dik zijn.

bierkoning 17-07-2012 14:30

en het lijkt mij dat als je je armen echt gaat trainen, je meer spierweefsel gaat krijgen en dus dikkere armen?

Greenscarfed 17-07-2012 16:49

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 32660689)
Hoe komt het dat je zo overtuigd bent dat je dikke armen hebt?

Als jij naar je armen kijkt, kijk je vanuit een heel ander perspectief dan de andere mensen in jouw omgeving (jij kijkt van boven naar je armen; je omgeving kijkt van de voor- of achterkant naar je armen). Ga eens een paar meter (dus niet direct voor) van een spiegel af staan, en kijk dan nog eens naar je armen, en vooral de verhouding met de rest van je lichaam. Vraag eens of een vriendin er dan naast wil gaan staan. Waarschijnlijk zul je dan zien dat je armen helemaal niet zo dik zijn.

van op foto's, raar genoeg :p kben redelijk 'fijn' bovenaan en aan m'n taille en kvind dat m'n armen wat afsteken...

Greenscarfed 17-07-2012 16:50

Citaat:

Cherry Springs schreef: (Bericht 32660622)
Je kunt niet echt 'lokaal' afvallen, dus minder vet op je armen krijgen, zonder liposuctie ofzo. Je kunt wel je armspieren trainen en dan worden ze sterker maar daar wordt je vet niet direct minder van. Ik heb zelf ook een beetje last van armkwabjes (;)) en ik weet ook niet hoe je er anders vanaf komt. Triceps en bicepsoefeningen voor thuis zijn vast wel op internet op te zoeken, toch?

ja heb er een paar gevonden, maar dat is dan met bepaalde materialen,
ik ga niet speciaal iets gaan kopen ofzo,
ik dacht meer aan iemand die bvb, oefeningen deed met literflessen water,
maar geen idee welke bewegingen je daarmee moet maken..

Greenscarfed 17-07-2012 16:50

is het niet dat je eerst je vet verbrand en dan pas spieren krijgt of?
ik weet er niet zoveel van...
met m'n domme vragen haha :p

Anoniemxx 17-07-2012 19:35

Ik heb juist van die gespierde armen en dat ziet niet uit bij meisjes :'(

kaaskopje 18-07-2012 18:13

als je denkt dat ze dik zijn probeer dan ze eens te meten met een meetlint
25-35cm armomtrek zal wel zo'n gemiddeld zijn

kaaskopje 18-07-2012 18:18

Citaat:

Greenscarfed schreef: (Bericht 32661068)
is het niet dat je eerst je vet verbrand en dan pas spieren krijgt of?
ik weet er niet zoveel van...
met m'n domme vragen haha :p

het is niet zo dat je vet in spieren kan omzetten ofzo maar krachttraining (dus niet rennen ofzo) zorgt bij vrouwen er wel voor dat je sterke en grotere spieren krijgt(niet zo groot maak je geen zorgen)
iemand met grotere spieren verbrand terwijl die zit te rusten meer calorieen dan iemand met kleinere spieren die ook zit te rusten
het onderhouden van spieren kost energie

kaaskopje 18-07-2012 18:20

Citaat:

Anoniemxx schreef: (Bericht 32661438)
Ik heb juist van die gespierde armen en dat ziet niet uit bij meisjes :'(

meiden kunnen geen opvallend grote gespierde armen krijgen... tenzij je een hoog gehalte mannelijke hormonen in je bloed hebt maar dan alsnog moet je er keihard en lang ervoor trainen

kaaskopje 18-07-2012 18:23

Citaat:

Greenscarfed schreef: (Bericht 32661064)
ja heb er een paar gevonden, maar dat is dan met bepaalde materialen,
ik ga niet speciaal iets gaan kopen ofzo,
ik dacht meer aan iemand die bvb, oefeningen deed met literflessen water,
maar geen idee welke bewegingen je daarmee moet maken..

doe squats enzo want dan krijg je ook nog eens een mooi kontje en mooie benen

Greenscarfed 18-07-2012 22:59

Citaat:

kaaskopje schreef: (Bericht 32663299)
doe squats enzo want dan krijg je ook nog eens een mooi kontje en mooie benen

is dat niet soort van gewichtheffen met zo'n groot ding? :o ik heb echt papspieren! :p

Sarah 19-07-2012 10:42

Citaat:

Greenscarfed schreef: (Bericht 32664112)
is dat niet soort van gewichtheffen met zo'n groot ding? :o ik heb echt papspieren! :p

Squats zijn gewoon dat je door je kniën gaat met je rug recht, en dan weer overeind komt met je rug recht, en dat dan een aantal keer achter elkaar. Dat kun je met een gewicht doen, maar hoeft niet.

Greenscarfed 19-07-2012 11:55

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32664497)
Squats zijn gewoon dat je door je kniën gaat met je rug recht, en dan weer overeind komt met je rug recht, en dat dan een aantal keer achter elkaar. Dat kun je met een gewicht doen, maar hoeft niet.

ah leuk, zou ik ook eens moeten proberen :p

Kareltje 19-07-2012 15:30

Mijn moeder heeft ook vrij stevige armen en toen werd ze op haar werk eens vastgepakt door een oudere dame en zij was verbaasd over de kwabbeligheid van die armen. Toen zei mijn moeder: "Ja, dat zijn nog eens armen he!" en de cliënte zei: "Daar moet je trots op zijn, dat zijn gezellige armen!" Sindsdien moet ik daar altijd aan denken als het over dikke armen gaat :cool:

Greenscarfed 19-07-2012 18:09

Citaat:

Ingegerd schreef: (Bericht 32665007)
Mijn moeder heeft ook vrij stevige armen en toen werd ze op haar werk eens vastgepakt door een oudere dame en zij was verbaasd over de kwabbeligheid van die armen. Toen zei mijn moeder: "Ja, dat zijn nog eens armen he!" en de cliënte zei: "Daar moet je trots op zijn, dat zijn gezellige armen!" Sindsdien moet ik daar altijd aan denken als het over dikke armen gaat :cool:

dat is wel mooi gezegd!:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.