Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Kamp (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1863106)

MrUnknown 17-07-2012 20:31

Kamp

Hoi iedereen,
ik ben 16 jaar oud en ik zit met een probleempje.

Een jaar terug ging ik op kamp met een vriend en de groepssfeer was daar zo goed en het kamp was 1 van de tofste ervaringen die ik al heb meegemaakt.

Maar nu, een jaar later dus, is de groep uit mekaar gegroeid en dat vind ik heel spijtig.

Het voelt aan alsof die band nooit meer hetzelfde zal worden. Soms denk ik alsof ik de enige ben die het kamp als het beste kamp ooit beschouwt, want de mensen nu gaan met z'n 2en op reis of doen iets anders of TOTAAL niets meer zelf.

Heeft iemand tips om de groep weer samen te brengen? Of om het gevoel wat te onderdrukken?

Ook leerde ik op het kamp een meisje kennen waarmee ik nogal close was, maar het draaide niet goed uit waardoor ze me nu al een jaar lang negeert. Het komt erop neer dat ik me niet bij haar beslissing neerlegde en er bleef op doorhameren. Weet iemand een goede manier om terug in contact te komen met haar en het weer bij te leggen en zo onze oude relatie te herstellen als goede vrienden? Zonder als een loser over te komen natuurlijk...

Ik wil ook graag dat we echt HEEL goed overeenkomen dus als een soort beste vriend, want ik denk dat ik haar echt nodig heb. Ook tips?

Heel erg bedankt!
MrUnknown

Pluis 17-07-2012 20:40

Mensen veranderen, en dat betekent ook dat sommige mensen uit elkaar groeien. Dus ik denk niet dat het heel realistisch is om de groep van het kamp weer bij elkaar te willen krijgen. Je zou natuurlijk een groot feest kunnen geven en alle mensen van het kamp kunnen uitnodigen en zien hoe dat gaat, maar dat geeft natuurlijk geen garanties.
En wie zegt dat je niet nog eens op zo'n leuk kamp kunt gaan met andere nieuwe mensen? Dan kun je misschien zelfs wel iets meemaken dat nog veel leuker is dan het kamp van vorig jaar!

Wat betreft dat meisje: als ze niet wil, dan wil ze niet. Je zou eens kunnen proberen om je excuses aan te bieden voor je gedrag het afgelopen jaar, maar daarna is het toch echt afwachten wat ze doet. Probeer haar dus ook geen uitspraken te laten doen over de vriendschap of de toekomst, want dan zal ze zich alleen maar opgejaagd voelen. Vriendschappen groeien alleen als je er allebei wat in wil steken.

MrUnknown 18-07-2012 18:36

Ik heb ondervonden dat het niet het kamp is dat me stoort, maar eerder wat mensen van me vinden en hoe ze over me denken. Maar het belangrijkste blijft dit meisje, iedere keer als ze met een jongen bevriend raakt, word ik jaloers.

Ik weet van mezelf dat ik het heel moeilijk zal hebben als ze een vriendje heeft, maar toch wil ik haar graag te vriend houden.

Pluis 18-07-2012 18:56

Ben je vorig jaar verliefd geworden op dat meisje en is dat wat er verkeerd gelopen is? Als dat zo is zou ik niet mezelf voor de gek houden met dat je genoeg gaat hebben aan alleen vriendschap, want dat wordt alleen maar een heleboel teleurstelling.

En je zegt dat je het storend vindt wat anderen over je denken, spreken ze dat ook uit, of dénk je alleen maar dat ze storende dingen over je denken?

MrUnknown 19-07-2012 18:27

Ze spreken dat niet uit, maar soms denk ik dat IK een storende factor speel (niet altijd natuurlijk).

Uitzicht 20-07-2012 19:08

Citaat:

MrUnknown schreef: (Bericht 32665341)
Ze spreken dat niet uit, maar soms denk ik dat IK een storende factor speel (niet altijd natuurlijk).

Zo ja, dan gewoon eens op de man af vragen wanneer daar gelegenheid toe is (waarschijnlijk 1 op 1).

Verder: het nare van tijdsverloop is dat goede ervaringen vaak nooit meer terugkomen. Niets wordt zoals het was. Ik zie ook vriendengroepen uit elkaar vallen, daar doe je in je eentje niets aan, dus je moet op zijn minst een of meer medestander(s) vinden.

Wat dat meisje betreft: zodra je je over de gedachte van 'als een loser overkomen' heen kunt zetten, praten we verder ;) Ik denk niet dat je je in dit geval druk moet maken om je ego. Misschien is dat namelijk wat de dame in kwestie dwars zit. Soms is door het stof gaan echt geen verkeerde zet.

Daantje_0705 20-07-2012 21:18

Soms is het beter om iets te houden als een goede herinnering dan om het over te willen doen wat dan uitloopt op een enorme teleurstelling omdat het niet meer zo is als het was. Zoals Pluis zegt, mensen groeien uit elkaar, je wordt ouder, gaat anders naar dingen kijken, over dingen denken, etc. Koester het als een mooie herinnering en probeer zelf ook je dingetjes weer op te pakken, af te spreken met mensen etc zoals anderen ook doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.