![]() |
Cynische, sarcastische zakken. Hoe ga je met ze om?
Dus, hoe ga je met cynische, sarcastische zakken om? Van die mensjes die je een beetje af gaan zitten zeiken met geen goeie bedoeling en sarcastische opmerkingen maken. (Voor als je niet weet wat cynisch betekend.) :D
|
Negeren; niet op reageren en vooral niet opzoeken.
Dit zeggen ze ook over het opvoeden van kinderen; goed gedrag belonen, bij slecht gedrag het kind negeren/geen aandacht geven. Als genoeg mensen dit doen merkt de persoon dat zijn gedrag zijn sociale netwerk verkleint. |
Gaat dit over Reverend?
En als je iemand niet aardig vindt, om wat voor reden dan ook, moet je niet al te veel aandacht aan die persoon schenken en je eigen leven leiden. Vooral wel laten zien dat je sociale skills hebt. Dan komt het meestal wel goed. |
Citaat:
Als je na die check tot de conclusie komt dat degene tegenover je vervelend doet en totaal niets bijdraagt, dan moet je het naast je neer leren leggen. Wat bij mij helpt is dat ik weleens bedenk 'goh, wel zonde als je hier je 'geluk' uit moet halen', en dan vind ik het jammer voor die persoon. Maar.. Soms (en dat gevoel heb ik hier ook) gaat het gewoon om terechte kritieken. En omgaan met kritiek (of dat leren) is iets heel anders dan omgaan met cynische sarcastische zakken zonder goede bedoelingen. |
Niet zo huilen om wat anderen van je vinden.
|
Misschien kun je werken aan je eigen zelfvertrouwen?
|
Citaat:
Bij deze, mijn excuses voor enige niet-nette of beledigende inhoud. Ik had dit niet als bedoeling en heb dat ook nooit gehad. |
Citaat:
|
Ik praat hier over dingen met mensen om van te leren :P
|
Citaat:
|
Jeuzus ik sta dus bekend om al die topics ._. ok die start ik dus nooit meer haha.
|
Dat wist ik al wel, ik wil júist dat mensen anders reageren. Zo leer ik er júist van.
|
Hoe verwijder ik topics? :D
Deze is niet meer nodig en hoeft eigenlijk ook niet meer op gereageerd te worden. Alleen door *oma* of andere forumbazen. |
Dat kan niet, dan moet je een topic openen op M&M, maar daar is dat forum niet echt voor bedoeld.
Ik weet niet of je erom bekend staat, maar WHO CARES |
Citaat:
|
Je topics.
|
Precies. Misschien kun je al die topics wel heel goed gebruiken om eens te zien hoe mensen écht iets bedoelen bij online communiceren. ;) Je bent niet de enige die een beetje moet wennen aan hoe mensen zich online gedragen en hoe dingen worden bedoeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb vaak het gevoel dat het sarcasme/cynisme meer zelfbescherming is dan iets anders. Als het toch om Reverend gaat, zou ik me er niet toe laten verleiden om hem een softie te maken, dat gaat denk ik niet lukken. Met veel andere mensen overigens ook niet. Ik zou het gewoon een beetje laten, want inderdaad, who cares. Uiteindelijk worden de sarcastische, cynische zakken er ook niet wijzer of gelukkiger van. |
Citaat:
|
Waarom dankzij de diagnose? Je snapt dan beter hoe je verschilt met mensen zonder Asperger?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bij sarcasme hoor je geen emotie of juist teveel emotie
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is niks specifieks uitgekomen, ja dat ik asperger heb, maar verder niet. Ik werk gewoon aan mezelf door van me fouten te leren, ik las ook dat de meeste zogenoemde "Aspie's" rond de leeftijd dat ze volwassen worden meestal helemaal van het syndroom af zijn omdat ze er vaak aan werken vanaf het begin dat hen word verteld dat ze het syndroom van asperger hebben. Hiervan word ik ook zekerder dat het me ooit zal lukken van al me communicatie problemen af te komen en alleen maar zal profiteren van het feit dat ik Asperger heb. Oh ja met helemaal af bedoel ik van de negatieve dingen af. |
Citaat:
Ja, zou goed kunnen dat je jezelf op sociaal vlak goed ontwikkeld. Je zult denk ik er altijd wel wat van blijven merken, maar voor andere mensen kan het gewoon lijken alsof je 'normaal' bent :p Komt helemaal goed. :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |