![]() |
Foto's voor op website
Omdat ik druk bezig ben met het bouwen van een website ben ik op zoek naar foto's die in principe zonder toestemming van de maker gebruikt kunnen worden en die ook gratis zijn. Dus eigenlijk gratis rechten-vrije foto's.
Nu vroeg ik mij af of bijvoorbeeld foto's van Flickr, zonder toestemming gebruikt kunnen worden en of dit ook geldt voor Google Images. Zijn er ook nog andere websites waar ik dergelijke foto's kan vinden? |
je kan http://www.istockphoto.com/ proberen. maar ik weet niet of alles daar gratis is of dat alles betaald is.
en volgens mij zijn afbeeldingen van google images niet rechtenvrij. |
Ga op zoek naar foto's die onder de
public domain licentie staan. of anders creative commons licentie |
Voor klanten gebruik ik zelf vaak stockphotos het verschilt van klant tot klant of ik de rechten koop of dat ik gewoon als voorbeeld een watermerkje in mijn foto's heb zitten. Tip voor vaste opdrachtgevers maakt het niet uit. Je gebruikt de afbeelding gewoon als een placeholder zodat bijvoorbeeld de grafisch ontwerper/client kan zien wat je van plan was. Maar als je echt een website voor een klant aan het maken ben en je moet wat foto's hebben voor in de artikelen gebruik dan altijd gekochte goede stockfoto's of door hun aangeleverd materiaal.
|
welke website?
|
Wat voor foto's wil je ?
Ik fotografeer (semi prof) en als ik credits krijg wil ik best plaatjes schieten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43. |