![]() |
Met hbo-propedeusediploma naar de universiteit!
Afgelopen jaar heb ik m'n P gehaald op het hbo en wil daarmee graag volgend jaar naar de universiteit toe.
Maar hoe moet ik de universiteit aantonen dat ik mijn propedeuse daadwerkelijk heb gehaald? Dus wat moet ik precies bij mijn hogeschool aanvragen om dit te kunnen bewijzen? |
Zover ik weet moet jij de propedeuse gewoon kunnen voorleggen, dus het blaadje waarop staat dat dat je propedeuse is. Verder kun je het beste even informeren bij de studie op de universiteit zelf, die weten het beste wat je nodig hebt van de hogeschool.
|
Wil je het komend studiejaar al naar de universiteit? Daarvoor heb je het propedeuse-certificaat nodig. Die moet je aanvragen bij jou hogeschool, maar daar ben je dan wel een beetje laat mee.
Als ik jou was dan zou ik z.s.m. contact opnemen met jou school en hopelijk kunnen zij je dan nog op tijd aan een propedeuse-certificaat helpen. |
Je propedeuse toevoegen als behaald diploma in Studielink, heel snel dat ding op papier ophalen en contact opnemen met de universiteit om te kijken wat je eventueel nog zou moeten regelen.
|
Citaat:
Ooh? Want hoe lang duurt zo'n aanvraag, denk je? Ik moet het document voor 1 september aan de universiteit hebben voorgelegd. |
Meestal duurt dat wel een paar weken, maar je kunt het denk ik beter z.s.m. aan jou hogeschool vragen i.p.v. aan mij.
Heeft jou hogeschool je dan helemaal niet geīnformeerd over de procedure bij het aanvragen van het propedeuse-certificaat? |
Kleine update voor degene die in hetzelfde schuitje verkeren of er wat over willen weten:
de hogeschool had me een brief gestuurd met daarin de mededeling dat ik mijn propedeuse had behaald. Wel ondertekend, maar puur administratief. Het was geen officieel document. De universiteit (UvA) heeft deze toch geaccepteerd. Zo makkelijk kan het dus toch gaan. |
Ik ben destijds ook zonder het officiele certificaat maar wel met cijferlijst in Tilburg begonnen. Die studie toen wegens ziekte moeten afbreken, maar dit jaar start ik gewoon netjes met opgestuurd certificaat in Utrecht.
Succes met je studie. |
Niet alles studies zijn trouwens toegankelijk met een hbo-P, er gelden voor een aantal studies uitzonderingen. Check dus even of de studie van jouw keus een HBO-P accepteert!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |