![]() |
verliefd
Hallo,
Ik heb een beste vriendin waar ik nu al dik 1,5 jaar mee om ga maar heel erg verliefd op ben. Het is begonnen toen ze op een personeelsfeestje naar mij toe kwam en met mij begon te dansen en een drankje aanbood. Ik was opslag verliefd maar er is toen die avond verder niks gebeurd. Ik heb daarna op het werk wel laten merken dat ik haar leuk vond en ook eigenlijk wel verliefd was, haar antwoord daarop was dat ze mij wel een leuke jongen vond maar niet verliefd was op mij. Ze wilde nog wel een keertje wat afspreken en dat is ook gebeurd ik ben toen bij haar wezen eten dat was zo gezellig dat we sindsdien al heel vaak hebben afgesproken, zwemmen, stappen, uit eten dat soort dingen. Ik wil heel graag op deze manier onze vriendschap doorzetten en dat wil zij ook maar het stomme is dat ik nog altijd verliefd ben, dat weet zij ook omdat ik het haar al meerdere malen heb verteld maar zij voelt echt nog steeds helemaal niks voor mij en dat zal ook niet gebeuren. We gaan op het moment gewoon weer als vrienden met elkaar om maar het is ook al 3 keer gebeurd dat we een tijdje niet met elkaar omgingen omdat zij zich er niet prettig bij voelde dat ik meer voor haar voel. Na een tijdje zoekt ze dan toch weer contact en vraagt ze of ik weer wat wil afspreken en dat doe ik dan hartstikke graag natuurlijk. Elke keer als ze zegt dat het beter is een tijdje niet af te spreken heb ik daar moeite mee maar ga uiteindelijk wel akkoord alleen is het zo dat het voor mij niet helpt. Ik ga alleen maar meer aan haar denken en dat is best vervelend. Ik heb al heel wat forums bekeken op internet die gaan over het onderwerp verliefd op je beste vriendin maar bij elk forum staat dat je van alles moet proberen om haar toch te krijgen en dat wil ik niet omdat mij een goeie vriendschap meer waard is en zij vindt het heel vervelend als ik wat probeer. We willen allebei graag vrienden blijven want we hebben het leuk zoals dat wij het nu hebben. Maar ik ben er bang voor dat als ik het verliefd zijn niet uit mijn hoofd kan zetten dat onze vriendschap toch stuk loopt. Heeft iemand een idee om het gemakkelijker te maken of tips om van het verliefd zijn af te komen? Ik dacht zelf dat het wel zou werken als ik het ging proberen bij andere meisjes maar daar heb ik ook nog steeds geen succes. vriendelijke groeten, RLL |
Er is één manier om van het verliefd zijn af te komen en dat is het contact verbreken. Het alternatief is rond blijven lopen met blauwe ballen en het "leuk" hebben.
|
Citaat:
|
Mensen bedankt hier heb ik wat aan. Ik heb haar verteld dat het beter is om niks meer af te spreken met zijn 2tjes en als ik het gevoel heb dat het wel weer kan ik haar wel een seintje geef. En dat vindt zij wel goed als ik het op die manier doe. Het was altijd zo dat als ik een vriend vroeg hij zei dat het wel goed zou komen tussen ons en als dat je vaak genoeg gezegd wordt ga je daar in geloven. Ik ben blij dat de mensen die hier reageerden er meer verstand van hebben. Dank jullie wel!
Vriendelijke groet, RLL |
Hey RLL, een situatie die spijtig genoeg wel meer voorkomt en de kans dat het nog goedkomt is klein. Ik wil nog even over enkele dingen m'n mening geven.
Citaat:
Citaat:
Als je dit laatste doet dan is de kans inderdaad heel groot dat ze niet verliefd wordt op jou. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Ik wil je hier zeker niet afbreken, maar gewoon mijn mening hierover geven en als die hard aankomt dat is niet de bedoeling.) Nog veel succes ermee! |
Citaat:
Nou vind jou adviesen niet heel afbrekend ofzo. De waarheid is hard! Ik heb haar gezegd wat ik denk dat nu beter is om te doen en dat vindt ze prima. Gewoon ff wat anders proberen en daar wil ze mij bij helpen dus heb zeker een goeie vriend aan haar en we zullen dan niet zo veel meer afspreken maar de vriendschap blijft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36. |