![]() |
fysica - pulsatie
dat was een duidelijk titel toch he van mij :)
even een citaatje van de kabouter die men ook wel ens prof Silverans placht te noemen, maar die dus stiekem echt wel een kabouter is. nvm (as: klassieke beschrijving)atomen in een diatomisch molecule voeren bij benadreing een harmonische trilling uit als ze niet ver uit hun evenwichtstoestand komen, die gaat volgens hun verbindingsas. EN DIT MET DEZELFDE PULSATIE, (verklaar waarom!) het staat heel subtiel tussen haakjes en het lijkt heel onbelangrijk dus eigenlijk staat het daar te roepen: zie maar da ge tees kunt uitleggen!!!!! euhm, wij wouden dus graag ff weten waarom ze dan met dezelfde pulsatie bewegen probeertekening: O-----------------O ..--->...........<--- = kracht van het een tov het ander atoom en de reactie kracht, gelijk en tegengesteld dus |
euhm hallo???
(up ;) ) |
Citaat:
|
Ik zou niet weten:
a. wat je bedoelt b. wat het antwoord is |
Ehmm....Google? ;)
|
nevermind, als ik er ni door ben vraag ik het volgend jaar nog wel es, examen is al voorbij.
het kan me hoegenaamd niet scheen. erg he :o tja ben ook ni zo'n fysicaliefheber eig |
Lijkt me dat je eigen verklaring gewoon goed is. Het is een harmonische benadering dus gebruik je Hooke's wet (F=kx). Dat betekent dat de frequentie waarmee ze trillen door de krachtcst. en de massa v.d atomen wordt bepaald. Aangezien die voor identieke atomen hetzelfde is trillen ze allebei met dezelfde frequentie. De eigenfrequentie waar ze mee trillen is sqrt(k/m)...
|
het zijn niet dezelfde atomen, volgens mij was het met K en Br (ofte KBr)
|
Dat maakt op zich niet zo'n verschil. De krachtcst. verandert hierdoor en je moet naar massamiddelpunt en relatieve coordinaten gaan kijken. Ik geloof dat de eigenfrequentie verandert in sqrt(k'/u). Met u =m1*m2/(m1+m2) Dit weet ik niet zeker maar ik heb ff niet zo'n zin om dat uit te gaan zitten rekenen/zoeken.
|
Citaat:
|
RMS?? Als in Root Mean Square....
|
euhm neej: rms => Reduced Mass System
the reduced mass being µ = (m1*m2)/(m1+m2) |
Aahh, hier heet dat center of mass, of massamiddelpunt systeem. Niet dat het veel verschil maakt...
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08. |