Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Duizeligheid na sigaret (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1863972)

loveemke 02-08-2012 02:11

Duizeligheid na sigaret

Ik had dus met wat vriendinnen afgesproken om te pikniken in het bos. Een aantal ( 3 ) van mijn vriendinnen rookt en laat dat nu net diegenen zijn die meewaren. Zoals je wss al dacht staken ze ieder een sigaretje op. Op een gegeven moment vroeg een van de meiden of ik ook niet mee wilde doen. Ik ( dom dat ik was ) nam het aan en heb ± 2 derde sigaret opgerookt. Na afloop werd ik enorm duizelig.

Betekend dit het begin van een verslaving? Ik hoef trwns geen antwoorden over het feit dat het vreselijk dom was om die sigaret aan te nemen want dat weet ik inmiddels wel en ben niet van plan dat ooit weer te doen...

bierkoning 02-08-2012 08:27

Het is heus niet gelijk een verslaving. Gewoon niet meer doen. En die duizeligheid kan. Je lichaam is niet gewend aan rookopname.

Reverend 02-08-2012 12:31

Nee dat is niet het begin van een verslaving. De misselijkheid kwam gewoon omdat je noob bent.

Prospect 02-08-2012 15:46

Ik rook vier jaar en als ik wakker word en ik steek een sigaret op voordat ik iets heb gegeten of gedronken word ik duizelig. Hoeft er niet per se aan te liggen dat het je eerste keer was.
En hoe was het nou eigenlijk? Niks bijzonders hè? ;)

Slome Kameel 04-08-2012 17:07

Heb ik ook wel eens. Mijn oplossing: niet roken! ;)

TythorZeth 04-08-2012 17:52

Dat komt omdat je lichaam niet gewend is aan nicotine. Je kunt dan inderdaad duizelig worden ;). Als je regelmatig rookt dan heb je daar geen last van.

Quinty. 04-08-2012 18:47

Had ik in het begin ook, of als ik niet genoeg had gegeten of gedronken. Je hoeft nu niet meteen verslaafd te zijn, maar om dat te voorkomen zou ik er nu maar mee stoppen, nu het nog kan. ;)

AutieBoy 04-08-2012 22:51

Citaat:

Quinty. schreef: (Bericht 32697986)
Had ik in het begin ook, of als ik niet genoeg had gegeten of gedronken. Je hoeft nu niet meteen verslaafd te zijn, maar om dat te voorkomen zou ik er nu maar mee stoppen, nu het nog kan. ;)

Beetje zwak naar mijn mening om te zeggen nu het nog kan. Je kan zelf ook stoppen. Heb zelf nooit echt gerookt, maar ik hoor van de mensen die zijn gestopt vaak dat de gedachte van verslaving bij wijze van spreken vaak nog verslavender is dan de sigarettenverslaving. Ook is het algemene kennis dat stoppen met de dag zwaarder (niet significant) wordt dus het argument is een beetje hypocriet wetende dat je zelf waarschijnlijk nog zwaarder verslaaft bent. Zolang je de laatste sigaret in het verleden licht ben je op het goede pad!

TythorZeth 04-08-2012 23:25

Citaat:

DanielV schreef: (Bericht 32698607)
Beetje zwak naar mijn mening om te zeggen nu het nog kan. Je kan zelf ook stoppen. Heb zelf nooit echt gerookt, maar ik hoor van de mensen die zijn gestopt vaak dat de gedachte van verslaving bij wijze van spreken vaak nog verslavender is dan de sigarettenverslaving. Ook is het algemene kennis dat stoppen met de dag zwaarder (niet significant) wordt dus het argument is een beetje hypocriet wetende dat je zelf waarschijnlijk nog zwaarder verslaaft bent. Zolang je de laatste sigaret in het verleden licht ben je op het goede pad!

Met een beetje discipline kun je inderdaad gewoon stoppen met roken, maar het is natuurlijk wel een stuk moeilijker wanneer je al jaren rookt, en ik denk dat ze dat bedoelt :p

Em. 05-08-2012 00:07

Ik denk dat ze inderdaad bedoelt 'stopt nu je roken nog niet boeiend vindt en nog niet verslaafd bent'. Verder: volgens mij zorgt de nicotine voor duizeligheid. Het is in ieder geval een normale bijwerking en die gaat over als je lichaam went aan dat spul (dus als je vaker en regelmatig rookt). Als je een lange tijd niet meer zou roken en je steekt dan een sigaret op, merk je het ook weer, bij mijn weten. Maar goed, na nog geeneens één hele sigaret ben je echt niet verslaafd.

Prospect 05-08-2012 20:09

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32698686)
Met een beetje discipline kun je inderdaad gewoon stoppen met roken, maar het is natuurlijk wel een stuk moeilijker wanneer je al jaren rookt, en ik denk dat ze dat bedoelt :p

Ik hoor van heel veel mensen in mijn omgeving die gestopt zijn dat je er nóóit helemaal vanaf komt. Misschien wel van het roken, maar de zin in een sigaret zal er altijd blijven op bepaalde momenten (bijvoorbeeld bij het drinken van een kop koffie of als je klaar bent met eten).

TythorZeth 05-08-2012 20:13

Citaat:

Stonaldinho schreef: (Bericht 32700223)
Ik hoor van heel veel mensen in mijn omgeving die gestopt zijn dat je er nóóit helemaal vanaf komt. Misschien wel van het roken, maar de zin in een sigaret zal er altijd blijven op bepaalde momenten (bijvoorbeeld bij het drinken van een kop koffie of als je klaar bent met eten).

Dat geloof ik best. Nicotine is zeer verslavend :p

Prospect 05-08-2012 20:15

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32700232)
Dat geloof ik best. Nicotine is zeer verslavend :p

Dat heb ik helaas zelf ook al ondervonden.

AutieBoy 05-08-2012 22:42

Offtopic maar toch van enig belang naar mijn mening; is het niet slim om een algemeen topic voor dit onderwerp te hebben. Ik lees er nogal veel vragen over met vrijwel allemaal dezelfde achterliggende gedachten.

Reverend 06-08-2012 13:56

Ik zie maar één topic waarin iemand die nooit heeft gerookt opeens een sigaret aansteekt en daar vervolgens duizelig van wordt?

Robin_ 16-08-2012 03:03

Nicotine overdosis is dat wordt je licht en duizelig van ik vond het altijd wel leuk xD

Sneeuwwitje 17-08-2012 01:45

Ik vind het ook wel leuk. Een soort van stonedheidachtig gevoel. De reden dat ik soms rook eigenlijk. als je het te vaak doet gaat het gevoel weer weg.

Robin_ 17-08-2012 01:48

idd Sneeuwzwart ik vind het ook chill :P

Jordyqwerty 18-08-2012 12:29

Niet meer roken! en het kan een verslaving worden als je door gaat

@johnn 23-08-2012 15:48

ik hoor ook dat als mensen beginnen met roken dat ze dan diarree krijgen maar ik rook zelf ook en heb in het begin en nu nog steeds geen last daarvan, alleen wel van duizeligheid in het begin. maar dat heeft iedereen denk ik(a)

Crocodi1e 23-08-2012 17:41

Na één sigaret ben je nog niet verslaafd hoor ;) En de duizeligheid komt omdat je de nicotine en andere dingen in de sigaretten niet gewend bent. Zelfs ervaren rokers kunnen nog duizelig worden van roken, bijvoorbeeld na te veel achter elkaar gerookt te hebben enzulks ;)

Oculus 26-08-2012 15:03

goed dat je van plan bent het niet weer te doen.
Verslaving komt van de nicotine in de sigaret, wat je niet merkt als je aan het roken bent, maar de dag/dagen erna, wanneer je lichaam hiernaar 'snakt'.
Dat duizelige gevoel komt van een ander stofje waarvan ik de naam kwijt bent, dit is het ergst als je niet vaak rookt/noob bent zoals iemand anders het noemde. En wordt minder als je vaker rookt.

Elecktric 29-08-2012 18:15

Heb ik ook af en toe en wij noemen het gewoon even Nicotine stoned xD

Cherryxxx 29-08-2012 19:40

Als je het voor de eerste keer deed kan het inderdaad wel dat je duizelig bent. Je lichaam is er gewoon niet aan gewend. En hou dat ook zo!

imosed 05-09-2012 01:06

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32692536)
Nee dat is niet het begin van een verslaving. De misselijkheid kwam gewoon omdat je noob bent.

Sergay 05-09-2012 02:03

Nu weet ik waarom ik zo wazig werd toen ik vandaag bij de smokers ging zitten, maar daar was ook een joint bij. ;o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.