![]() |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012
Tot 12 september a.s. elke twee weken op Nieuws & Achtergronden een nieuwe poll om verschuivingen in kaart te brengen. Discussieer hier verder over politieke ontwikkelingen, jouw (voorlopige) keuze en vooral over mogelijke veranderingen in je keuze!
Als je nog niet mag stemmen, geef dan gerust aan waar je op zou willen stemmen! Resultaten van de vorige peilingen: *volgt* |
PVV want indo power.
|
PVV (waarschijnlijke Willie Dille).
|
D66, waarschijnlijk gewoon Pechtold maar ik moet nog even kijken wie ze op de lijst zetten.
|
D66 tuurlijk
|
Ik denk nog steeds dat ik op de PvdD ga stemmen, de onderwerpen die ik het belangrijkst vind, zijn voor hen ook speerpunten en ze denken er ook min of meer hetzelfde over (dat is dan natuurlijk wel handig ;)).
Wat ik mij afvraag: zijn jullie van plan om op de lijsttrekker te stemmen of op iemand anders? Want ik las ergens dat er steeds meer voorkeursstemmen worden gegeven en ik zat er zelf ook over te denken om dat te doen. [edit] De kinderstemwijzer zegt ook PvdD. Maar volgens mij zijn sommige stellingen een beetje maf omdat alle partijen daar hetzelfde op hebben gezegd, of zie ik dat verkeerd? |
PvdD vertegenwoordigt mij voorlopig het beste van de zittende partijen. Ik ken de kandidaten niet goed genoeg om voorkeursstemmen te geven, dus uit 'luiheid' ga ik voor de lijsttrekker. Mijn schoonfamilie bestaat uit feministen, die stemmen op de eerste vrouw op de lijst. :p
Ik ben piraat. Arr. |
Stemwijzers, kieskompassen en dergelijke waren voorgaande jaren behoorlijk subjectief; daar baseer ik mijn stem liever niet op. Het enige handige is dat ze de standpunten van de partijen op een rijtje zetten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet de stemwijzers ook niet te serieus nemen, denk ik. Ik gebruik het puur als hulpmiddel (en omdat ik het leuk vind om in te vullen). Voor mensen die geen idee hebben waar ze op moeten stemmen kan het misschien wel een duwtje in de goede richting zijn. |
Mensen die hun stem laten afhangen van een kieswijzer zou het stemrecht ontnomen moeten worden. Mensen die op de PvD stemmen ook, maar daar zou je nog over kunnen discussieren.
|
Ik weet het nog niet. Ik stem niet op de kunduzakkoord personen of PVV.
Ik stem waarschijnlijk PvdA, maar dat zijn ook kontdraaiers..... Of wil ik een risico gaan lopen en toch SP stemmen. Ik vind SP een commerciele partij. Roemer lijkt mij een sympathieke man. Hij heeft wel vaak gelijk, maar ik realiseer mij wel dat het een politieke truc is. Ze zeggen wat je wilt horen, maar in feite voeren ze heel wat anders uit. |
Ik zou eerder SP stemmen dan die regenten van de PvdA nog een keer op het pluche te laten komen. Maar het zijn natuurlijk allemaal linkse hippies die je niet kunt vertrouwen.
|
Ik had op groenlinks gestemd maar ik lees net dat ze een boete willen voor te dure medicijnen.
Citaat:
|
Citaat:
Overigens is er geen enkele partij die nooit van standpunt is gewijzigd, dus iedere partij en politicus kan van draaien beticht worden. De PvdA heeft alleen de pech dat de kwalificatie aan ze is blijven plakken. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar even serieus.. je laat je keuze toch niet afhangen van één standpunt/actie? Ik bedoel.. als ik GroenLinks een goede partij zou vinden, dan zou ik niet ineens op een andere partij stemmen om één standpunt/actie. Citaat:
En neem nou de SP.. Eerst prezen ze de SP de hemel in bij de PvdA en nu ineens is zogenaamd zo'n beetje alles slecht aan die partij. |
Citaat:
ahoewel ik wil Samson leuk vind. nah..op tv dan(samen met Gert) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen D66 is gewoon de bom accepteer het nou maar gewoon! (maar accepteer het dan wel LIKE A BOSS)
|
Citaat:
|
Citaat:
Er gebeurt iets in nederland en dan komtde sp weer op het nieuws. Of het gaat over peilingen... |
Nee, dat zijn leugenaars. Draaiers zijn partijen die tijdens de campagne A roepen en tijdens de regeerperiode B willen doen. Vaak ook logisch want er moeten compromissen gesloten worden bij de coalitieonderhandelingen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zoals bijv; de Nederlandse operatie Task Force Uruzgan. Ik weet dat het een gehele gekontendraai was. Eerst niet willen, maar dan weer wel. |
Pvda of course (kwam uit verschillende stemwijzers)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het is trouwens wel echt cliché om te roepen dat de PvdA 'draaikonten' zijn. Dat heeft dan een keer iemand gezegd en daarna zegt ineens iedereen dat zonder ook maar te bedenken of het klopt of niet. Verder wat Martiño zei. |
Ach draaikonten, huichelaars, maakt niet veel uit eah. Wat verdient Wouter "het moet eerlijker" Bos tegenwoordig bij KPMG? En Wim "kwartje van" Kok bij de ING? En dan natuurlijk nog de wij zijn tegen maar we stemmen voor de oorlog in Irak missie, was ook grappig. Maar verder is het echt een cliche idd.
En nu hebben ze dan een kale meneer die zijn gehandicapte kind lekker uitbuit op tv. |
http://http://www.stemwijzer.nl/
De stemwijzer is online. Ik heb hem al ingevuld. Dit is de uitslag. Er zijn 3 partijen op de eerste plek geëindigd. :| 1. ChristenUnie, SP, PVV 4. Partij voor de Dieren 5. PvdA 6. CDA 7. GroenLinks 8. SGP 9. VVD 10. D66 Ik ben benieuwd wat er bij jullie uit komt. Post je uitslag hier! :p |
1. D66 (hoewel oneens op 13 punten)
2. GroenLinks 3. Piratenpartij Onderaan: Anti-Europa Partij. |
SP
PvdA 50Plus GroenLinks Partij voor de Dieren PVV CDA ChristenUnie D66 SGP VVD Niets onverwachts dus, die marktwerking in de zorg vraag is gruwelijk en als je voor nog meer "marktwerking" en privatisatie bent is dat wel erg. :( |
1. Partij voor de dieren :D
2. PvdA 3. SP Komt wel aardig in de buurt, al zou ik niet op de PvdD stemmen. Wel raar dat Groenlinks nog op plek vier in mijn lijstje komt. Denk toch dat dertig vragen er te weinig zijn. |
Ik stem sopn
|
"Het grote verschil van de SOPN met de overige politieke partijen is dat de SOPN niet aan symptoombestrijding doet. Iedereen die even de moeite neemt om zelf onderzoek te doen, die kan niet anders dan concluderen dat symptoombestrijding de situatie op de langere termijn alleen maar verergert. De voorbeelden hiervan zijn helaas legio: volksgezondheid, financiën, economie, milieu, onderwijs, discriminatie en ga zo maar door. Aan symptoombestrijding doet de SOPN daarom dan ook bewust niet mee.
De kernvraag is hier dus: waarom rijden we soms harder dan de geldende maximum snelheid? De voornaamste oorzaak is volgens mij: haast. Maar wie heeft er straks nog haast, wanneer we allemaal een basisinkomen hebben? We doen dan immers alleen nog maar dat wat we leuk vinden. Deze onthaasting zal ervoor zorgen dat we als meer bewuste mensen ons om verschillende redenen aan de maximum snelheid zullen houden, want daarmee belasten we het milieu minder, rijden we zuiniger en veroorzaken we minder ongevallen." http://www.sopn.nl/partijprogramma/1...versie-2-.html :D:D:D:D Had er niet eens eerder van gehoord. |
Citaat:
|
Sopn is tegen de schapen democratie.
We worden dom gehouden en genaait zonder de broek te laten zakken. Lang leve de vernieuwing van sopn |
Citaat:
|
Citaat:
Wie het laatst lacht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|