![]() |
Zwemmen
Hee, ik wil vanaf nu ongeveer elke week gaan zwemmen, als in baantjes trekken. Ik wil een betere conditie en wat kilo's kwijt. Maar hoe kan ik het beste beginnen? Het is een 25 meter bad volgens mij en ik zwem alleen af en toe in de zomer en dan is het meer een beetje in het water dobberen. Dus ik moet echt bij het begin beginnen. Heeft iemand tips hoeveel baantjes enz. ik kan zwemmen om mee te beginnen? Alvast bedankt. :)
Btw, sorry voor de vele topics, ik heb gewoon veel vragen. :D |
Zoveel als je kan. Is altijd een prima oefening.
|
er staan geloof ik zwemschema's op internet voor beginners.
Ondergetekende mag zelf ook weer eens wat gaan doen. |
Jaren geleden was dit gratis, en wel aardig. Nu kun je in ieder geval een gratis proefabonnement nemen.
Verder zou ik eerst eens gewoon gaan zwemmen en kijken waar je nu staat met je teckniek en conditie: welke slagen beheers je en hoeveel banen kun je in bijvoorbeeld een half uur zwemmen zonder te pauzeren? |
Sorry, het was niet als reclame bedoeld!
Een vraag die ik hier misschien ook wel kan stellen: hoeveel kost (banen) zwemmen in het zwembad waar jullie naar toe gaan ('s avonds)? Ik heb in geen jaren meer vrij banen gezwommen (altijd bij een club), maar wilde om iemand te stimuleren om te gaan sporten, een keer per week banen gaan zwemmen. Maar ik schrok me rot van de entreeprijzen bij de zwembaden hier in de buurt... rond de 5 euro voor een uurtje banen zwemmen in een rechttoe-rechtaan zwembad... Hoe is dat bij jullie? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11. |