Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   eigen stijl (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1864233)

schaapje2702 06-08-2012 19:43

eigen stijl

hallo,

ik ben een meid van 18 jaar, ik ga niet geheel met de mode mee, ik heb echt een eigen stijl,
ik draag veel zwart en maar heel weinig kleur, mijn vader probeert mij zo te kleden in een zakelijke rok met een blouse en blazer, hij zegt dat het representatief is voor stage
het is in een kinderdag verblijf met kotsende baby's en snotterende kinderen, en speeksel van allerlei leeftijden... ik zeg ook steeds tegen hem dat ik geen vrouw van 40 ofzo ben en mijn oma en opa zeggen dat ik me net zo kleed als mijn moeder(die ik al meer dan 2 jaar niet meer heb gezien of gesproken) ze zeiden dat ik me assosiaal kleed en sletterig,

wat is er mis mee met een legging tot aan je enkels, met een rokje/korte broek met een tshirt of blousje of topje met vestje???

graag jullie mening...
alvast dankjewel!

Miekje* 06-08-2012 21:45

Oudere mensen vinden zo vaak dat 'de jeugd van tegenwoordig' zich slordig kleedt. Niks van aantrekken. Laat je vader zien wat er wel niet in modebladen staat, dan zal hij zien dat het helemaal nog niets zo gek is wat jij draagt.

TythorZeth 06-08-2012 22:59

Niks mis mee, als het maar niet gothic/emo is :D

Trimm Trabb 06-08-2012 23:43

Zelfs als het gothic of emo is moet ze dat helemaal zelf weten. Maar dat ´eigen stijl´valt denk ik wel heel erg mee. Als ik de omschrijving zo hoor, loopt half vrouwelijk Nederland in zulk soort kleren, dus wat dat betreft hoef je je niet zoveel aan te trekken van je ouders of grootouders.

Al ligt het er natuurlijk wel aan wat voor korte broek of shirtje je aan hebt. Op je stage verschijnen in een opvallende legging, een afgeraffelde jeans-short en een shirt met een opvallende print is misschien iets te hipster voor de kleuteropvang, maar als het gewoon netjes is moet 't wel kunnen, imo.

TythorZeth 07-08-2012 01:21

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 32704517)
Zelfs als het gothic of emo is moet ze dat helemaal zelf weten. Maar dat ´eigen stijl´valt denk ik wel heel erg mee. Als ik de omschrijving zo hoor, loopt half vrouwelijk Nederland in zulk soort kleren, dus wat dat betreft hoef je je niet zoveel aan te trekken van je ouders of grootouders.

Al ligt het er natuurlijk wel aan wat voor korte broek of shirtje je aan hebt. Op je stage verschijnen in een opvallende legging, een afgeraffelde jeans-short en een shirt met een opvallende print is misschien iets te hipster voor de kleuteropvang, maar als het gewoon netjes is moet 't wel kunnen, imo.

Natuurlijk moet en mag ze dat helemaal zelf weten, maar dan wordt ze wel uitgekotst

Trimm Trabb 07-08-2012 02:39

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32704639)
Natuurlijk moet en mag ze dat helemaal zelf weten, maar dan wordt ze wel uitgekotst

Onzin, ik was vroeger ook ontzettend 'altoow', maar ik werd echt niet uitgekotst hoor. Het ligt aan je gedrag en je zelfverzekerdheid, niet aan watvoor outfit je aan hebt.

Maar goed, het topic gaat niet over emo's of gothics.

TythorZeth 07-08-2012 11:40

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 32704666)
Onzin, ik was vroeger ook ontzettend 'altoow', maar ik werd echt niet uitgekotst hoor. Het ligt aan je gedrag en je zelfverzekerdheid, niet aan watvoor outfit je aan hebt.

Maar goed, het topic gaat niet over emo's of gothics.

Alto is wel even wat anders dan gothic/emo he. En aangezien ze zei dat ze veel zwart droeg en maar heel weinig kleur, deed me dat wel denken aan dat het wellicht gothic/emo zou kunnen zijn. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het kan wel, dus daarom. Je kunt als gothic nog zo zelfverzekerd zijn, de meeste mensen denken "wtf".

Reverend 07-08-2012 12:27

Voor stage/werk is het natuurlijk wel wenselijk om er enigszins 'neutraal' uit te zien. Het lijkt me sterk dat je grootouders het zeggen om je te pesten, ze geven je gewoon tips over hoe je een degelijke indruk kan nalaten op je stage.

Dat je je daarbuiten zo graag wil conformeren met alternatievelingen moet je zelf weten, maar tijdens het werk is tactische klederdracht uitkiezen altijd een pluspunt.

Frank777 07-08-2012 13:05

het maakt niet uit hoe je je kleed als jij je er maar prettig in voelt.

alleen zijn er wel dingen waarbij het slim is om je kleding stijl op aan te passen.
als je met kinderen werkt zou ik te strakke kleding of korte rokjes niet aantrekken. het zelfde voor kleding met grote schedels of andere ongepaste teksten en afbeeldingen.

zeker voor werk of stage is dat handig om te doen, omdat je er dan netter uit ziet word je sneller serieus genomen.
buiten in de vrije tijd mag je natuurlijk zelf weten wat je draagt.

schaapje2702 07-08-2012 16:00

ik draag geen gothic/emo kleding, geen kleding met grote of bijna geen prints, nooiit te korte rokjes nooit te strakke kleding, ik draag alleen heel weinig kleur omdat ik een hele bleke huid heb, staat niet alle kleur mij, ik mag van mijn vader absoluut niet onder een zonnebank... en ik draag ook nooit alleeen maar zwart ik compenseer het met een kleurtje.

Groetjes

TythorZeth 07-08-2012 18:38

Citaat:

schaapje2702 schreef: (Bericht 32705988)
ik draag geen gothic/emo kleding, geen kleding met grote of bijna geen prints, nooiit te korte rokjes nooit te strakke kleding, ik draag alleen heel weinig kleur omdat ik een hele bleke huid heb, staat niet alle kleur mij, ik mag van mijn vader absoluut niet onder een zonnebank... en ik draag ook nooit alleeen maar zwart ik compenseer het met een kleurtje.

Groetjes

Zou ik ook niet doen, als je echt een lichte huid hebt dan is UV-straling kankerverwekkend :)

Rivka 08-08-2012 19:27

@TythorZeth: UV-straling is altijd kankerverwekkend, dat heeft volgens mij weinig met je huid te maken hoor :o. Je bent er alleen minder goed tegen beschermd. *spuit elf*

Ontopic:
Ik ben het met je eens dat als je geen heel strakke, heel korte of heel felle/ordinaire kleding draagt je waarschijnlijk representatief genoeg overkomt. Zoveel mensen voelen zich prettig in het zwart, daar is niks mis mee. En in een kinderdagverblijf hebben een blouse en een blazer inderdaad niet al teveel zin :p. Vraag een keer aan je vader of grootouders wat ze nou precies zo asociaal of sletterig aan je kleding vinden. Misschien kan je een misverstand uit de wereld helpen en hoeft je smaak geen strijdpunt meer te zijn :Y.

TythorZeth 08-08-2012 22:20

Citaat:

Rivka schreef: (Bericht 32708887)
@TythorZeth: UV-straling is altijd kankerverwekkend, dat heeft volgens mij weinig met je huid te maken hoor :o. Je bent er alleen minder goed tegen beschermd. *spuit elf*

Nee hoor, zolang je niet verbrand en je niet té vaak wordt blootgesteld aan UV-straling, is het niet kankerverwekkend. Tenzij je dus huidtype 1 hebt (hele lichte huid). Eens in de week naar de zonnebank is voor de meeste mensen dus niet kankerverwekkend (tenzij je er dus veel te lang onder blijft liggen) :p

schaapje2702 09-08-2012 21:04

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32709485)
Nee hoor, zolang je niet verbrand en je niet té vaak wordt blootgesteld aan UV-straling, is het niet kankerverwekkend. Tenzij je dus huidtype 1 hebt (hele lichte huid). Eens in de week naar de zonnebank is voor de meeste mensen dus niet kankerverwekkend (tenzij je er dus veel te lang onder blijft liggen) :p

dus ik mag al niet onder de zonnebank want het zonlicht op mijn benen weerkaatst zowat terug. ik wordt niet bruiner, ik heb ook verschillende bruiningscreme's geprobeerd maar niks werkt ik blijf een echte 'white girl'...

TythorZeth 10-08-2012 05:29

Citaat:

schaapje2702 schreef: (Bericht 32711417)
dus ik mag al niet onder de zonnebank want het zonlicht op mijn benen weerkaatst zowat terug. ik wordt niet bruiner, ik heb ook verschillende bruiningscreme's geprobeerd maar niks werkt ik blijf een echte 'white girl'...

Ja, denk je dat je huidtype 1 hebt? Dus echt een hele lichte huid? Anders kan je het dus wel oplossen met de zonnebank :)

schaapje2702 10-08-2012 10:12

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32711878)
Ja, denk je dat je huidtype 1 hebt? Dus echt een hele lichte huid? Anders kan je het dus wel oplossen met de zonnebank :)

ja ik weet wel heel erg zeker dat ik huidtype 1 heb, (als niet nog lichter) overal zijn mijn aders en bloedvaten zichtbaar...

TythorZeth 10-08-2012 16:18

Citaat:

schaapje2702 schreef: (Bericht 32712035)
ja ik weet wel heel erg zeker dat ik huidtype 1 heb, (als niet nog lichter) overal zijn mijn aders en bloedvaten zichtbaar...

Volgens mij heeft dat met die bloedvaten meer te maken met je vetpercentage volgens mij ;)
Bij mij zie je ook overal bloedvaten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.