![]() |
bloeding na morningafterpil ?
Hallo,
ik heb vorige week een morningafterpil geslikt. Maar vandaag ben ik ineens 'ongesteld'. Terwijl dat eigenlijk volgende week had moeten zijn. Wat is er aan de hand ? |
Dat komt door die morning after pil. Er zit een hele lading progesteron in die map, en doordat je er ineens heel veel van neemt krijg je dus eerst een piek en daarna een dal in progesteronspiegel in je bloed. Je lichaam reageert op het dalen van het progesteron in je bloed met ongesteld worden. Het kan dus nu best een beetje sukkelen tot je volgende week je normale menstruatieperiode krijgt, op het moment dat je eigen progesteronproductie ook z'n natuurlijke dal heeft bereikt.
|
Okee, dankewel Pluis !
|
Geen probleem. En nu dit is gebeurd is het misschien wel slim om eens na te gaan denken over de pil.
|
ik vind de pil te ingrijpende gevolgen hebben voor mijn lichaam. Ik ben erg zuinig op mezelf, met alles wat ik doe.
|
Over ingrijpend voor je lichaam gesproken, wat denk je dat zwangerschap met je doet? Gebruik dus altijd een condoom als je de pil niet wil gebruiken.
Een MAP heeft ingrijpendere gevolgen op je lichaam dan een condoom, en is geen veilige vorm van anticonceptie. |
Martiño, wees niet ongerust. We gebruiken ALTIJD een condoom. Maar deze keer overnachtten we onverwacht in een hotel, en geen condooms bij de hand.
|
Ik ben niet ongerust hoor :p Het is meer dat ik het vreemd vind dat je geen pil wil gebruiken, maar vervolgens wel seks hebt en dan de MAP gebruikt (waarbij je een grotere kans hebt op zwangerschap dan de pil of condoom, en een grotere hormonenbom is dan de pil). Je had natuurlijk ook gewoon voor één keer geen seks kunnen hebben. ;)
|
Ik zie wel een verschil in een dagelijkes hormonenbom, dan één keer een hormonenbom.
|
Maar als je die keuze maakt, moet je dus gewoon geen seks hebben als je geen condoom bij je hebt. Anders boeien die hormonen je kennelijk niet zo veel.
|
Citaat:
|
Ik heb bijna nooit seks. Echt bijna nooit. En dan spreek ik over één keer in de drie maanden ofzo. Ik ben gewoon niet zo 'sekserig'. Die éne keer, in die (drie) maanden, gebruiken we condooms. Ik vind het niet nodig om voor die paar keer per jaar aan de pil te gaan. Ik heb in mijn bijna driejarige relatie één keer seks gehad zonder condoom, en hij is ook niet in mij klaargekomen. En die éne keer heb ik een MAP geslikt. Dat was dus 'deze' keer.
|
Ik denk dat wat er bedoeld word is, dat als je toch maar zo weinig seks hebt, waarom je het dan doet terwijl je geen condoom bij je hebt? Als je het niet vaak doet, dan kan het vast en zeker wel een dagje wachten tot jullie wel condooms hebben, al helemaal als je zogezegd geen hormonen wil vanwege de gevolgen voor je lichaam :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36. |