Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Jongens die een rok dragen wordt steeds meer normaal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1864298)

Baseend 07-08-2012 20:58

Jongens die een rok dragen wordt steeds meer normaal

-

Trimm Trabb 07-08-2012 21:03

Heet dat niet gewoon een kilt?

Quinty. 07-08-2012 21:09

Verschrikkelijk. Moet er niet aan denken. Vrouwen kunnen best mannenkleding dragen of mannendingen doen, maar niet andersom. :nono:

Baseend 07-08-2012 21:14

-

Miekje* 07-08-2012 21:17

Kilt-achtige rokken vind ik wel gaaf bij mannen (Y). Maar echt meisjes-achtige spijkerrokjes vind ik dan weer raar straan. Zoals vrouwen vrouwenbroeken dragen, moeten mannen ook wel mannenrokken dragen, IMO.

Quinty. 07-08-2012 21:17

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32706945)
Mannen hebben in het verleden ook rokken gedragen,dus waarom nu niet?

Dat was vroeger. En die panty's dan, bah!

Baseend 07-08-2012 21:23

-

Mark52 07-08-2012 21:59

Ik heb nog nooit een rokdragende man gezien. Wel zie ik vaak mannen in een jurk rondlopen, maar dat zijn moslims.
En iedereen moet het vooral zelf weten hoor, maar ik vind het niks.

Mark52 07-08-2012 22:04

Draag jij zelf een rok Baseend?

Baseend 07-08-2012 22:15

-

Vice 07-08-2012 22:49

Citaat:

Quinty. schreef: (Bericht 32706931)
Verschrikkelijk. Moet er niet aan denken. Vrouwen kunnen best mannenkleding dragen of mannendingen doen, maar niet andersom. :nono:

Natuurlijk kan dat wel. Dat zie je toch. :)

DAH 07-08-2012 23:25

Ik vind het er niet uit zien... Eens in de zoveel tijd een kilt is wel grappig, maar als het meer dan de helft van de mannen het draagt, hier in Nederland... :facepalm:

De rokken bij de Olympische spelen zijn trouwens wat meer cultureel gebonden. Rokken komen bij mannen sinds jaar en dag niet meer voor in Nederland, maar in die landen in de Stille Oceaan is het, geloof ik, vrij gewoon. Kijk ook maar naar afbeeldingen van Indonesiërs, die dragen ook vaak rokken, maar in Europa zjn alleen de Schotten sporadisch rokkendragers.

Baseend 08-08-2012 00:46

-

DAH 08-08-2012 08:55

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32707517)
Maar waarom daar wel en hier in Nederland niet?
Zijn we in Nederland soms van die aanstellers die overal iets achter zoeken?

Sommige dingen slaan gewoon wel aan in bepaalde delen van de wereld en anderen niet. En ik.zei toch 'het is cultuurgebonden'. Hoezo dragen sommige landen bij de opening van olympische spelen bloemenkransen? Waarom dragen ze geen klompen of Mongoolse ruiterlaarzen?

En ik geloof dat de kilt best wel een geuzending is, een vorm van verzet tegen de engelsen.

Ik vind die rokken voor mannen er gewoon vormeloos en niet mooi uitzien. Weinig flatterend, behalve misschien voor de kuiten, maar dan kun je ook gewoon een drie-kwartsbroek dragen. :p

Dasherman 08-08-2012 09:01

Rokken zijn niet weggelegd voor nietcrossdressende Nederlandse mannen. Als ze het fijn vinden mogen ze het wat mij betreft best doen, maar ze zullen worden uitgelachen.

Reverend 08-08-2012 11:34

Nogal gay. En het idee om meer mannen een rok te laten dragen lijkt me nogal nutteloos en ijdel.

Kareltje 08-08-2012 12:35

Citaat:

Dasherman schreef: (Bericht 32707679)
Rokken zijn niet weggelegd voor nietcrossdressende Nederlandse mannen. Als ze het fijn vinden mogen ze het wat mij betreft best doen.

Met de toevoeging dat ik mannen in kilt wel kan waarderen.

TythorZeth 08-08-2012 12:36

Baseend, dat je een travestiet bent, moet je gewoon accepteren, en niet jezelf op een rare manier gaan proberen te overtuigen dat het wel normaal is. Want dat is het niet. Geen enkele normale man draagt een rok/panty's.

Em. 08-08-2012 14:34

Als men besluit dat mannen ineens rokken mogen dragen, vind ik dat prima, want waarom niet? Maar heden zie ik het niet gebeuren en volgens mij wordt het ook helemaal niet normaler. Ik zie maar één man wel eens in een rok lopen, onder een knalroze jas met bontkraag, maar die lijkt me allerminst representatief.

huntingyade 08-08-2012 15:37

Citaat:

ik ben het hier dus compleet niet mee eens.

waarom zou een vrouw wel mannenkleding mogen dragen of mannendingen mogen doen.en een man geen vrouwenkleding of een vrouwending doen ?

TythorZeth 08-08-2012 15:45

Citaat:

huntingyade schreef: (Bericht 32708372)
ik ben het hier dus compleet niet mee eens.

waarom zou een vrouw wel mannenkleding mogen dragen of mannendingen mogen doen.en een man geen vrouwenkleding of een vrouwending doen ?

Dezelfde reden waarom vrouwen die met vrouwen zoenen geil is, en mannen die met mannen zoenen facking vies is om aan te zien.

Em. 08-08-2012 16:44

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32708392)
Dezelfde reden waarom vrouwen die met vrouwen zoenen geil is, en mannen die met mannen zoenen facking vies is om aan te zien.

Ik kan geen reden verzinnen, dus help me even?

Vice 08-08-2012 16:56

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32708392)

Vrouwen vinden zoenende mannen anders best geil.

Reverend 08-08-2012 17:15

Citaat:

Vice schreef: (Bericht 32708546)
Vrouwen vinden zoenende mannen anders best geil.

Zal wel een bepaalde slag vrouwen zijn.

Em. 08-08-2012 17:19

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32708575)
Zal wel een bepaalde slag vrouwen zijn.

Ik vind zoenende mannen (mits knap) anders ook best sexy. Interessanter dan zoenende vrouwen, tenminste, daar heb ik niet zoveel mee. :P Hoewel ik mannen in een rok daar nou niet leuker van vind worden.

Baseend 08-08-2012 19:06

-

huntingyade 08-08-2012 19:14

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32708843)
Vind ik een een domme uitspraak over dat het gay is.
Maar misschien komen de mannen er pas over een paar jaar achter als de man niets meer voorstelt,en de vrouwen het voor het zeggen hebben.Want vrouwenkleding wordt steeds mannelijker en stoerder,en mannenkleding wordt steeds verfijnder en saaier doordat ze niet durven te vernieuwen,en dus minder betrouwbaar is voor de modeketens.

uhm en dus omdat er weinig gedaan wordt aan mannenmode komen de vrouwen aan de macht :confused:

Mark52 08-08-2012 19:16

Citaat:

Maar misschien komen de mannen er pas over een paar jaar achter als de man niets meer voorstelt,en de vrouwen het voor het zeggen hebben.Want vrouwenkleding wordt steeds mannelijker en stoerder,en mannenkleding wordt steeds verfijnder en saaier doordat ze niet durven te vernieuwen,en dus minder betrouwbaar is voor de modeketens.

Dat risico neem ik dan maar :D

En ik hou er btw ook niet van als vrouwen zich "mannelijk" kleden.
Geef mij maar een vrouw die hakken draagt en een mooie jurk. I like that ;)

Reverend 08-08-2012 19:33

Citaat:

Vind ik een een domme uitspraak over dat het gay is.

Ik noem zaken niet snel gay, maar mannen in rokken is typisch gay. Zelfs als ze niet gay zijn.
Citaat:

Maar misschien komen de mannen er pas over een paar jaar achter als de man niets meer voorstelt,en de vrouwen het voor het zeggen hebben.
Bij jou in huis ongetwijfeld.
Citaat:

Want vrouwenkleding wordt steeds mannelijker en stoerder,en mannenkleding wordt steeds verfijnder en saaier doordat ze niet durven te vernieuwen,en dus minder betrouwbaar is voor de modeketens.
Onzin.

Baseend 08-08-2012 19:37

-

Mark52 08-08-2012 20:01

Wat zou ik er aan moeten doen dan? Een vrouw bepaalt zelf hoe zij zich kleed. Ik geef alleen mijn voorkeur aan.
Net zoals ik het niet fraai vind als mannen in een rok lopen, maar als jij dat wel wilt doen, ga dan vooral je gang.

Baseend 08-08-2012 20:10

-

Daantjer 08-08-2012 20:14

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32709070)
Vrouwenkleding heeft de mannenkleding dubbel en dwars ingehaald qua variatie.
Jij durft ook over straat in een rok?

Waarom moet er per definitie veel variatie zijn in kleding?

Verder vind ik rokken bij mannen ook gewoon gay. Bij de schotten vind ik de kilt nog wel wat hebben, maar dat is vanwege traditie, niet vanwege comfort.

Baseend 08-08-2012 20:39

-

Baseend 08-08-2012 20:47

-

honkballertje 08-08-2012 20:49

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32709188)
Door meer variatie wordt het voor modeketens interessanter.
De mannenkleding is nu op het punt zoals het 60 jaar geleden was bij de dameskleding.

Jou opmerking over de rok bij de man is gay,en bij schotten wel wat hebben vind ik hypocriet.

Wat kan 'ons mannen' die modeketens nou boeien? Lekker interessant zeg...

Bij de schotten heeft het wat, omdat dat een beetje bij het beeld hoort van wat we van schotten hebben (cultuur enzo). Het staat die mannen dan ook voor geen meter, maar is toch leuk/grappig/interessant om te zien, omdat het een soort traditie is.

Mensen die op klompen rondlopen zien er in het normale straatbeeld ook vrij idioot uit (vooral als buitenlanders die hier in Nederland op vakantie komen dat zouden zien), maar hoort ook een beetje bij onze cultuur dus heeft het ook wel weer wat. Toch lijkt het me net als met die rokken totaal niet comfortabel.

Daantjer 08-08-2012 20:49

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32709188)
Door meer variatie wordt het voor modeketens interessanter.
De mannenkleding is nu op het punt zoals het 60 jaar geleden was bij de dameskleding.

Jou opmerking over de rok bij de man is gay,en bij schotten wel wat hebben vind ik hypocriet.

Hoezo is dat hypocriet? De 'mannenrok' heeft in onze cultuur geen traditionele basis. Bij het Schotse volk is er wel de traditie van de kilt.
Volgens mij is het voor de modeketens juist ook interessanter dat het allemaal een beetje gelijk is. Dan kan je jaar, in jaar uit een heel eenvoudige collectie maken. Je maakt minder verliezen op kledingstukken omdat iedereen dezelfde spijkerbroek koopt en het is makkelijker prijsafspraken maken met concurrenten.
Verder weet ik niet waar je het vandaan haalt dat de mannenkleding op het zelfde punt is als dameskleding.

Baseend 08-08-2012 21:05

-

Em. 08-08-2012 21:06

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32709201)
Lees de ervaringen van andere hetero mannen die in rok over straat gaan in Nederland en Belgie op dit forum eens door want zo gek is het niet meer.
http://www.rokvoormannen.nl/forum/viewforum.php?f=4

Hoeveel linkjes je ook geeft, dat verandert er vrij weinig aan dat ik in het dagelijks straatbeeld zo goed als geen één man met rok zie lopen. En ik vind het irritant worden hoe graag je wilt bewijzen dat het goed is om een rok aan te trekken als man en dat het normaal is enzovoort. Trek gewoon aan wat jij fijn vindt en ga niet krampachtig doen over dat andere mensen dat ook zouden moeten doen (dat zou je zelf waarschijnlijk ook niet fijn vinden).

Baseend 08-08-2012 21:12

-

Zeppelin 08-08-2012 21:16

Citaat:

Citaat:

Quinty. schreef: (Bericht 32706953)
Dat was vroeger. En die panty's dan, bah!

Nou nou nou, wat een keihard oordeel, bah nog wel :')

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32708117)
Baseend, dat je een travestiet bent, moet je gewoon accepteren, en niet jezelf op een rare manier gaan proberen te overtuigen dat het wel normaal is. Want dat is het niet. Geen enkele normale man draagt een rok/panty's.

als ik die blog bekijk zie ik niet wat dat te maken heeft met travestie, dat is totaal iets anders :confused:
verder hoef je niet zo denigrerend te doen tegen die jongen hoor.

Het lijkt me gewoon een kwestie van tijdsgeest en wat men gewend is, vroeger mochten vrouwen ook niet in broeken lopen. Om dan iemand meteen als abnormaal te bestempelen lijkt me wat overdreven.
Persoonlijk zie ik liever een man in een rok zoals op het eerste plaatje op de blog dan iemand met uggs en een vuilniszakjas.

TS : gewoon je rokken dragen als jij daar zin in hebt. Helaas voor jou zal je wel vaak tegen mensen aanlopen (viva-types) die alles raar en debiel vinden dat niet direct in hun straatje past.

TythorZeth 08-08-2012 22:09

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32708523)
Ik kan geen reden verzinnen, dus help me even?

Dat bedoel ik ermee :D
De reden weten we niet, maar het is zo. Er is niet altijd een duidelijke reden waarom iets zo is :p

Baseend 09-08-2012 07:20

-

Baseend 09-08-2012 08:12

-

Em. 09-08-2012 08:21

Citaat:

TythorZeth schreef: (Bericht 32709459)
Dat bedoel ik ermee :D
De reden weten we niet, maar het is zo. Er is niet altijd een duidelijke reden waarom iets zo is :p

Ik vind niet dat het zo is. Sowieso van dat zoenende mannen/vrouwen lijkt me per persoon verschillen (zo vind ik zoenende mannen boeiender en niet per se viezer dan zoenende vrouwen). Dat mannen in een rok er vreemd uitziet lijkt me gewoon een kwestie van wat je al je hele leven om je heen ziet, en dat is niet echt een goede reden, want als je het zou veranderen (en mannen ineens massaal een rok gaan dragen) dan zou het op gegeven moment even normaal zijn dat een man een rok draagt als een vrouw.

Baseend 09-08-2012 08:36

-

DAH 09-08-2012 09:23

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32709997)
Hier een foto van mezelf in een rok
[afbeelding]

Sorry, maar, mij zul je dat niet zien dragen... Misschien zullen de ugg-dragende heren zich eraan wagen, maar ik betwijfel of veel meer mannen dan nu het zullen dragen, binnen, zeg, twee jaar. Ik heb ook nog nooit een man in een rok gezien op straat, behalve heel af en toe een stereotype schot.

tuttebel 09-08-2012 10:56

mijn vriend (schots) draagt wel eens een kilt en het staat echt ontzettend gaaf(Y) ik vind marc jacobs in een rok ook echt niet verkeerd om te zien trouwens :bloos:

good on you baseend!(Y)

trouwens, schotten dragen niet sporadisch kilts, maar best vaak hoor! met gelegenheden zoals trouwerij, gala, feesten wordt denk ik net zo vaak een kilt gedragen als een pak.

Reverend 09-08-2012 11:25

Citaat:

Baseend schreef: (Bericht 32709070)
Vrouwenkleding heeft de mannenkleding dubbel en dwars ingehaald qua variatie.

en?
Citaat:

Jij durft ook over straat in een rok?
Ik wil niet over straat in een rok :')

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32708585)
Ik vind zoenende mannen (mits knap) anders ook best sexy.

Daarom zeg ik, een bepaalde slag vrouwen.

Baseend 09-08-2012 12:02

-

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.