Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   [OOC] Rollenspel: de Nieuwe Vallei (2) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1864335)

Kitten 08-08-2012 15:15

[OOC] Rollenspel: de Nieuwe Vallei (2)
 
Welkom bij het OOC topic van De Nieuwe Vallei. In de post hieronder staan een aantal links naar de informatie die bij het spel horen.
  • Introductie - Klik
  • Foto's van de Vallei - Klik
  • Hoofdstuk 1: Een mooie dag - Klik
  • Hoofdstuk 2: De Grote Oogst - Klik

Karakters
  • Samuel 'de Cowboy' (Kitten) - Klik
  • Eva 'de Verwarde' (grimm) - Klik
  • Olivier (flyaway) - Klik
  • Julia (Dasherman) - Klik
  • Ellis (Tink*) - Klik
  • Henk (Vogelvrij) - Klik
  • ? (geel) - Nog geen URL

NPCs (Non-Player Characters)

Uitzicht 08-08-2012 15:39

Ziet er goed uit! Dat met die tijd levert nog wel een probleem op, om onze klokken gelijk te schakelen. Hoe doen we dat?

Dasherman 08-08-2012 15:42

Grrr, ik eis een hoofdletter!</zeur>

Kitten 08-08-2012 15:50

Citaat:

Grimm schreef: (Bericht 32708378)
Ziet er goed uit! Dat met die tijd levert nog wel een probleem op, om onze klokken gelijk te schakelen. Hoe doen we dat?

Ik bedoel IC tijd, en dat kan ruw. Ik heb gewoon dag 1 op maandag gezet. Dus als jij een verhaallijn op dinsdag ochtend begint, zet je dinsdag ochtend neer. Dan weet iedereen wanneer het is en of iets al gebeurd is of niet.

Dasherman 08-08-2012 15:54

Bedankt :D

Kitten 08-08-2012 15:55

Citaat:

Patre Luigi (NPC)

http://cinhosa.files.wordpress.com/2...iest.jpg?w=470

Luigi is midden twintig en woont al enige tijd in de Vallei. Net na zijn aankomst 'vond hij God' zoals hij het zelf noemt en besloot zijn tijd te wijden aan de spirituele zorgen van de dorpelingen. Hoewel hij soms met een zwaar accent praat, is het een vriendelijke, open man die veel vertrouwen wekt als je met hem praat. Het is duidelijk dat hij uit Italië komt, hoewel hij niet te veel wil vertellen over zijn verleden voor de Vallei.

Uitzicht 08-08-2012 16:18

In het verhaal moeten we maar een feest houden als ijkpunt. Ellis is hier bijzonder geschikt voor :p

+ leuke NPC!

Kitten 08-08-2012 16:24

Citaat:

Grimm schreef: (Bericht 32708463)
In het verhaal moeten we maar een feest houden als ijkpunt. Ellis is hier bijzonder geschikt voor :p

+ leuke NPC!

Ik zal even kort wat toelichten over hoofdstuk 2.

Het idee is dat de karakters op woensdag ochtend (dat gaat Danny jullie vertellen) naar het veld voor Samuel's huis komen. Alle dorpelingen komen daar samen in een soort vergadering. De mensen die veel verbouwen in het dorp, hebben aan Luigi doorgegeven hoeveel dagen werk er ligt. Bijna alles moet met de hand, dus iedereen helpt mee om de oogst binnen te halen. Op die manier heeft iedereen voor de winter te eten.

Voor elke dag die je werkt, krijg je een soort 'krediet' (in mijn hoofd noem ik het 'mandagen'). 1 mandag is later in de winter 2 weken voedsel waard. Het werkt echter niet hetzelfde als geld, want je kan elke keer maar het eten krijgen waar je recht op hebt. Je moet ongeveer 14 dagen werken om de winter door te komen op deze manier.

De achterliggende gedachte van dit systeem is dat de boeren (met het voedsel) niet alle macht in handen hebben, maar ook dat de dorpelingen niet parasiteren op de boeren. Tijdens de oogst moeten ook het overtollige vee worden geslacht, bijvoorbeeld, en het vlees bewaard voor de winter. Na de oogst, komen andere herfst werkzaamheden, zoals hout kappen, snoeien etc. Dit is echter niet meer iets waar iedereen bij 'moet' helpen.

Ik hoop dat jullie hier ook wat in zien.

Bovendien wil ik ook vermelden: niet altijd is alles wat het lijkt. Ik heb ook ideeën om er wat meer spannende dingen in te stoppen als mensen hier behoefte aan hebben.

Uitzicht 08-08-2012 16:48

Verdorie hé, we zouden een geldsysteem op moeten zetten waarbij geschreven woorden zich rechtstreeks vertalen tot de aldaar geldende eenheid! Overigens ben ik behoorlijk bereid tot werken hoor, maak je geen zorgen (maak jij je ook geen zorgen Eva, eten krijg je genoeg). Ik ben benieuwd wat je in gedachten heb om het spannender te maken. Een groot 'Wie is de Mol?' :p

Vogelvrij 09-08-2012 09:07

Twee vragen:
1. Hoe veel mensen wonen er nu helemaal in de vallei? Tien? Twintig? Hónderd?
2. Als het nu maandagavond is, waar speelde het vorige hoofdstuk zich dan af? Op zondag? Of ook op maandag? Zitten Henk & Eva nog in het bos?

Uitzicht 09-08-2012 09:25

En als Eva zwanger wordt van Henk, hoe lang duurt dat dan? Wie krijgt controle over de baby? Wordt die voor de veiligheid NPC? :p Vragen, vragen...

Kitten 09-08-2012 09:50

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 32710086)
Twee vragen:
1. Hoe veel mensen wonen er nu helemaal in de vallei? Tien? Twintig? Hónderd?
2. Als het nu maandagavond is, waar speelde het vorige hoofdstuk zich dan af? Op zondag? Of ook op maandag? Zitten Henk & Eva nog in het bos?

1. Ik ga er van uit dat er echt wel wat meer mensen wonen. Richting de 1500-2000. Dat klinkt nu misschien als heel veel, maar je hebt het wel nodig om iets van een 'luxe' levensstijl er op na te houden. Daarnaast bestaat de Vallei al een tijdje en mensen zijn net konijnen. 2000 mensen is namelijk een klein dorp, 300 is een gehucht. Maar als jullie denken dat het beter anders werkt, dan moet je dat maar zeggen.

2. 'Een mooie dag' = maandag. Hoofdstuk 2 begint op maandag avond en zal vooral op dinsdag en woensdag spelen denk ik.

Vogelvrij 09-08-2012 09:54

Oké, prima.

@Grimm: :D

Uitzicht 09-08-2012 10:08

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 32710175)
Daarnaast bestaat de Vallei al een tijdje en mensen zijn net konijnen. 2000 mensen is namelijk een klein dorp, 300 is een gehucht. Maar als jullie denken dat het beter anders werkt, dan moet je dat maar zeggen.

:D Net konijnen.

Wel denk ik dat we wat rekening moeten houden met deze gegevens, zodat we ook doorhebben in welke setting we spelen. Dan kunnen we ook wat andere NPC's terzijde noemen, zoals de bakker en de slager, en hoeven we er ook niet vanuit te gaan dat nieuwelingen hun eigen huisje moeten bouwen, als er doorstroming in zit.

Het is nog best lastig om een beeld van deze setting goed over te brengen, dus hulde voor alle pogingen! (y):cool:

Kitten 09-08-2012 10:12

Citaat:

Grimm schreef: (Bericht 32710194)
:D Net konijnen.

Wel denk ik dat we wat rekening moeten houden met deze gegevens, zodat we ook doorhebben in welke setting we spelen. Dan kunnen we ook wat andere NPC's terzijde noemen, zoals de bakker en de slager, en hoeven we er ook niet vanuit te gaan dat nieuwelingen hun eigen huisje moeten bouwen, als er doorstroming in zit.

Het is nog best lastig om een beeld van deze setting goed over te brengen, dus hulde voor alle pogingen! (y):cool:

Nouja, ik zoek een balans: genoeg zelf verzinnen om een verhaal lopend te houden, niet te veel verzinnen en wegnemen van de spelers zodat ze zelf dingen kunnen toevoegen.

Vogelvrij 09-08-2012 10:16

Mja, gaat wel goed toch? Ik had alleen gedacht dat er véél minder mensen waren, maar dit is waarschijnlijk praktischer. En jij doet in elk geval nog een poging om de tijd te laten verstrijken. Ik heb het al vaker gezegd, het grootste gevaar bij mij is altijd dat personages voor eeuwig in de keuken blijven zitten ;)

Kitten 11-08-2012 15:11

Ik hou nogal van NPCs, dus hier is er nog een:

Citaat:

Franz Thomasson (NPC)
http://www.zonecapone.com/bilder/MAT.../prettyboy.jpg

Franz is midden twintig, uit Duitsland en werkt als een van houthakkers van het dorp. Door sommige vrouwen wordt hij 'de Hunk' genoemd. Een andere bijnaam is 'de Hulk'. Hij is een vriendelijke reus, goed met kinderen en altijd bereid om te helpen. Roddels over hem zijn dat bijna de helft van de babies in het dorp van hem zijn, maar hij laat zich hier nooit over uit.

Vogelvrij 12-08-2012 09:12

Henk gaat Franz echt haten :D

Dasherman 12-08-2012 09:17

xD ik mag zijn accent eigenlijk wel.

Kitten 12-08-2012 19:57

Gaat het wel lukken stukjes te schrijven? Want als er te weinig 'te doen' is, kan ik daar wat aan doen.

Vogelvrij 13-08-2012 07:53

Nee joh, genoeg te doen! Wat mij betreft dan...

O ja, nog een vraagje: is Udyr een paard? Koe? Mens?

Kitten 13-08-2012 09:24

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 32719213)
Nee joh, genoeg te doen! Wat mij betreft dan...

O ja, nog een vraagje: is Udyr een paard? Koe? Mens?

Paard. Samuel fokt paarden, geen koeien, schapen, geiten of ezels

Hij heeft wel wat kippen, maar die hebben de afgelopen winter nogal een decimatie meegmaakt.

Vogelvrij 13-08-2012 09:28

Je moet toegeven dat het stukje een nare ondertoon krijgt als je zoals ik in eerste instantie denkt dat Udyr een mens is ;)

Dasherman 13-08-2012 09:45

Slaven in de vallei!:o

Vogelvrij 13-08-2012 10:05

Dat strookt niet echt met het oorspronkelijke idee van de vallei ;) Maar ik wilde het toch even checken.

Nou Dasherman, schrijf nog eens wat :)

Dasherman 13-08-2012 10:07

Als mijn vriendin weer weg is:) ik ben me nu ff aan het voorbereiden, want ze komt zo.

Vogelvrij 13-08-2012 10:08

Prima :cool:

Kitten 21-08-2012 18:13

Theodoor
http://th03.deviantart.net/fs40/PRE/...iesWaiting.jpg

Theodoor jr.
http://fc04.deviantart.net/fs14/i/20..._SaylaMarz.jpg

Kitten 23-08-2012 20:33

Guys en girls,

Mag ik even wat feedback; is er op dit moment niet genoeg te doen in het spel / is het niet interessant / schrijf ik te veel? of zijn jullie gewoon druk / lui / afk??

Dasherman 23-08-2012 22:55

Ik ben nogal druk de laatste tijd, en heb alleen maar tijd voor kleine posts van 2 zinnen oid. Ik heb geen tijd om een heel stuk te schrijven, zoals het in een rollenspel hoort.

Kitten 01-09-2012 18:50

*poke* :'(

Dasherman 01-09-2012 23:10

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 32757588)
*poke* :'(

*Kitten poket*

Vogelvrij 05-09-2012 11:00

Ik was op vakantie!

Maar met een verwijderd account komen we sowieso niet ver...

Dasherman 06-09-2012 06:12

Ik ben er weer hoor :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.