![]() |
nieuwe laptop voor school
beste mensen wie kan mij helpen met het zoeken na een nieuwe laptop
ik ben opzoek naar een laptop voor mijn technies opleiding ik bn opzoek naar een het liefst ultrabook maar een dune laptop mag kan ook !! butget is max 650 euro ik wil minimaal een i3 der in hebben en omdat ik met autocad ga werken wil ik wel een met een videokaart tenzij iemand zegt dat de hd graphics van intel wel mee vallen en als het nog mogelijk is om de laptop af te kunnen betalen zou k je kunnen zoenen :D:D thnxx :bloos: |
ik denk dat het met een budget van 650 euro redelijk krap gaat worden. en als ik jou was zou ik gewoon kijken voor een normale notebook van asus ofzo. want autocad is niet bepaald een licht programma als je er fijn mee wilt werken en ook iets meer wilt doen dan alleen autocad. en wat voor een opleiding doe je?. als je bouwkunde doet moet je op een gegeven moment ook met andere programma's zoals revit werken dus dan is het wel aan te reden een degelijke laptop te halen.
|
Lees dit eens door. Tien tegen één dat je voldoende informatie vindt om zelf een verantwoorde keuze te maken. Het is weliswaar een ander budget en dergelijke, maar er staan genoeg bruikbare dingen in die je kunt 'vertalen' naar je eigen wensen.
|
Citaat:
ik zat meer naar zoiets te kijken http://www.bcc.nl/acer-32364g34mn.ht...ications-table |
dan kan ik je toch echt aanraden om eerder deze te nemen: http://www.bcc.nl/asus-55vdsc029v.html
hier heb je toch wat meer voor dezelfde prijs. de acer die jij stuurde had maar een 128 mb grafische kaart. en volgens mij krijg je daarmee in autocad niks gedaan. en bij de asus die ik gelinked hebt heb je een betere processor en een degelijke videokaart. dus zal hij qua specificatie ook nog wat langer mee kunnen gaan enzo. nu weet ik niet of het zoveel verschil maakt met een ultrabook qua gewicht is hij hetzelfde en qua prestaties denk ik beter dan de acer. mischien dat het in de batterijduur zit maar dat is ook niet zo'n probleem neem ik aan ? edit: ik heb nog even gekeken maar die asus is maar 1,2 cm dikker en weegt een 400 gram meer. en ik denk dat dat beter past bij de applicatie die jij erop wilt gebruiken dan de ultrabook. |
Citaat:
en wat vind je van deze ik heb tog liever een ultra is iets nieuws voor mij omdat ik al een acer laptop heb en omdat ik hem elkedag na school ga dragen mag hij best dun zijn maar jou mening over deze? |
Citaat:
|
Ik zou gaan voor een laptop met inderdaad voldoende grafisch geheugen en als je op school beschikbaarheid hebt over schermen die groot genoeg zijn voor je tekeningen dat je dan eentje neemt met een iets kleiner scherm waardoor ie toch lichter is.
|
Citaat:
want het scheelt dus bijna niks. die asus weegt een goede 2,5 kilo en de ultrabook 2,2 kilo. dat is echt een klein verschil hoor als je het in je rugzak doet. en voor die 1,2 cm in de dikte hoef je het ook niet te doen. dus inderdaad beter een ietsje zwaardere laptop die de komende 4 jaar wel volstaat zowel school als prive dan perse iets wat lichter is en mischien na 3 jaar vervangen moet worden om het de programma's niet meer aan kan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en je kan beter een systeem halen dat lang genoeg mee kan gan dan iets wat het nu mischien net redt en bij de volgende nieuwe versie van het programma het niet meer aan kan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is dan wel weer waar!
|
zo af en toe komt er bij nog wel wat nuttigs uit :cool:
|
Citaat:
Zo lang je maar 2D blijft modelleren that is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |