![]() |
Het Einde van de Wereld; Hoe denk jij er over!
Dus, toch maar na aanvraag van een hoop mensen even een aparte topic over dit onderwerp.
Hoe denk jij er over? Wat denk jij dat er gaat gebeuren en hoe denk jij over mensen die er in geloven op wat voor een manier dan ook? Wat zou je doen tegen/tijdens/na het einde van de wereld? Mijn verhaal weten sommige van jullie wel. Hoe de wereld vergaat moet je zelf bedenken. De planeet gaat er aan of wij gaan er aan etc. Positief of negatief reageren, beide reacties zijn zeer gewenst bij dit onderwerp. Dan leer ik ook weer wat :) Graag wel serieus reageren. (Voor de personen die niet weten hoe ik er over denk: Ik weet niet hoe de wereld zal vergaan maar ik geloof dat er wel degelijk een kans is. Alles wat ook maar een beetje mogelijk is heeft al de kans te gebeuren naar mijn mening.) |
Wat bedoel je met het einde van de wereld? Dat echt de planeet kapot gaat, of het uitsterven van leven erop?
Verder lijkt dit me meer iets voor W&L, dus ik verplaats je topic daarheen. |
Citaat:
Dacht ineens, wacht eens dit is meer filosofisch. Maar als antwoord op jou vraag: Maakt niet uit hoe, gewoon hoe jij denkt dat hij zal vergaan. Planeet kapot, uitsterven van het leven er op of een aanval van aliens, Mag je helemaal zelf bedenken. |
Het einde van de wereld zal ik, volgens welke redelijke definitie dan ook, hoogstwaarschijnlijk niet meemaken. De planeet heeft natuurlijk een eindige levensduur omdat de zon een keer "op" is, maar ver daarvoor zal de mens wel uitsterven.
|
Ik verwacht dat het einde van deze planeet komt wanneer ze iets te dichtbij de zon komt. Ik geloof niet in een bijbels einde noch de 2012 mythe. Ik verwacht wel dat er tegen december heel wat mensen zelfmoord zullen hebben gepleegd, net zoals bij die priester (Harold Camping oid?) die zei dat de Dag des Oordeels zou komen.
Ik sta redelijk neutraal tegen mensen die geloven dat het einde van de wereld nog in dit mensenlevrn zal gebeuren, maar ik heb wel iets tegen mensen die op straat staan te schreeuwrn over het einde van de wereld of mensen die flyers erover uitdelen. Ik heb haatgevoelens jegens de mensen die hun familie uitmoorden om te zorgen dat ze het eventuele einde niet meemaken. |
Citaat:
|
Er zal nooit een totaal allesvernieyigende atoomoorlog zijn, lijkt me. Er zullen altijd enkele mensen overleven. Presidenten en hun ministers in een bunker, enkrle mensen in een woestijnforpje of ergens in Siberie. Nooit zullen alle mensen sterven. Het zal voor de eerste generaties wel heel moeilijk zijn om te overleven, vanwege alle straling enzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het moet wel erg raar lopen als de zwaartekracht weg is hoor, dan moet er geen aarde meer over zijn.
|
En verder: ik geloof in een Bijbels einde van de wereld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De wereld eindigt ongetwijfeld weleens. Aangezien er echter op dit moment geen aanwijzingen zijn dat zoiets in de nabije toekomst gaat plaatsvinden richt ik mijn pijlen en tijdsbesteding liever op relevante zaken.
En tsja, als de wereld eindigt dan eindig ik ook. Dus dat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof niet dat er een einde snel zou komen maar als het toch zou gebeuren en we zouden er op tijd van te horen krijgen dan zou het waarschijnlijk een chaos op straat worden.
En zelf zou ik het liefst mijn laatste dagen gewoon zoals normaal doorbrengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En "natuurlijk" zit er een timer op de bom van een week zodat iedereen zich kan voorbereiden ^_^ |
AQ is nauwelijks in staat om werkende (berm)bommen te maken en heeft bovendien geen profijt bij het opblazen van de wereld.
|
Citaat:
Maar zowiezo ik geloof niet bepaald in deze onzin dus heb ik ook niet helemaal uitgedacht hoe shizzle zal eindigen. |
Zoals gezegd wil Al Qaeda de wereld helemaal niet opblazen, en ze kunnen het ook bij lange na niet. Het lijkt me dus bijzonder onwaarschijnlijk dat ze het alsnog gaan doen. Sowieso heeft Al Qaeda nauwelijks een centrale organisatie.
|
het einde van de wereld zal door de natuur worden veroorzaakt en niet door AQ of welke groep dan ook.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk dat Mr.Mark daarmee het verhaal uit het oude testament bedoeld dat gaat over de vier ruiters van de apocalyps. dat is tenminste het enigste bijbelse einde dat ik ken.
ik zie de wereld zo gauw nog niet vergaan. ik denk dat de kans groter is dat we zonder olie enzo komen te zitten dan dat er echt een apocalps komt ofzo. |
Ik denk dat de wereld naar de kloten gaat als iedereen besluit om dagelijks 2x een 1/2 uur te gaan douchen:D
|
nou daar zijn wel dan al hard naar op weg als ik een bepaald topic hier mag geloven XD
|
Save the world, be dirty? :D (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
niet dat dat de apocalyps zou veroorzaken :P |
Citaat:
|
Sowieso is de mensheid vernuftig genoeg om, als de olie -echt- op begint te raken, heel snel met degelijke alternatieven te komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En 2: Ben je er wel van bewust dat er zich al een gat in de ozonlaag bevindt? (Al vind deze zich alleen plaats in het voorjaar op de zuidpool). Oh en ik bedoelde ozonlaag in plaats van dampkring. Maar, als wij maar vuile gassen de lucht in blijven schieten kan het ook gebeuren dat de ozonlaag verzwakt en wij dood gaan door een overdosis aan ultraviolette straling. (Dan krijg je dus ozongaten boven meerdere plekken op de wereld). De kans dat dit gebeurd is vrij nihil, maar de mogelijkheid ligt er. |
Citaat:
Citaat:
|
De vier ruiters van de apocalyps komen ons allemaal halen als het lam van god de vier zegels heeft verbroken.
|
Hij is al bij de derde
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de mens allang uitgestorven is als de aarde vergaat. Ik denk dat het de aarde net zo zal verlopen als andere planeten in het universum, ik zie niet in waarom de aarde anders zou zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk overigens dat een door mij geknutseld supervirus het einde van de mens gaat zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59. |