Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Last van darmen :l (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1864991)

Izaahization 19-08-2012 12:18

Last van darmen :l

Hey! Ik heb al 3 weken ofzo last van mijn darmen, mijn ontlasting is een beetje pruttel en als ik dan naar de wc moet hoor ik mijn darmen tekeer gaan :facepalm: Moet ik nu naar de dokter? Of moet ik het nog een paar dagen aan kijken en veel appelsap drinken (dat blijkt goed te helpen):y Iemand tips? :confused:

Duckdonkey 19-08-2012 12:26

is het de laatste dagen erger geworden? Of is het continu hetzelfde geweest?
Je hoort ook vaak dat mensen meer last van diarree etc.hebben dan normaal als het zo warm is.

Example 19-08-2012 12:41

Dit is mij ook overkomen,
Had in het begin eerst last van in de ochtend maagzuur en toen kreeg ik ook last van men buik (had te maken met men darmen) en ik heb nachten wakker gelegen en dat gevoel was echt niet fijn.

Ben ook een beetje een aansteller maar alsnog.

Op een gegeven moment bouwt de pijn en komt het af en toe terug.

Na 4 weken was het bij mij helemaal weg.

Maar als er voor jou geen verandering in komt dan zal ik toch even naar de huisarts gaan.

Blijf trouwens goed water drinken en melk egalisteerd de pijn.

Pluis 19-08-2012 15:14

Ben je op vakantie geweest naar het buitenland?
Verder zou ik de appelsap juist even laten staan want daar kan je diarree van krijgen als je er te veel van neemt. En al die suikers zorgen voor veel extra lucht in de darmen (en dat borrelt)

Izaahization 19-08-2012 15:48

Citaat:

Duckdonkey schreef: (Bericht 32734121)
is het de laatste dagen erger geworden? Of is het continu hetzelfde geweest?
Je hoort ook vaak dat mensen meer last van diarree etc.hebben dan normaal als het zo warm is.

Nou het is gewoon alle dagen het zelfde gebleven maar toen ik op vakantie was geweest gewoon in nederland, had ik ook last van mn buik ik kon niet naar de wc en zo maar dat lag waarschijnlijk er aan omdat ik dan in een anderen leef omgeving ben.

Izaahization 19-08-2012 15:49

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32734317)
Ben je op vakantie geweest naar het buitenland?
Verder zou ik de appelsap juist even laten staan want daar kan je diarree van krijgen als je er te veel van neemt. En al die suikers zorgen voor veel extra lucht in de darmen (en dat borrelt)

oke dankje wel ;D maar nee ik ben gewoon in Nederland gebleven

Izaahization 19-08-2012 15:50

Citaat:

Example schreef: (Bericht 32734147)
Dit is mij ook overkomen,
Had in het begin eerst last van in de ochtend maagzuur en toen kreeg ik ook last van men buik (had te maken met men darmen) en ik heb nachten wakker gelegen en dat gevoel was echt niet fijn.

Ben ook een beetje een aansteller maar alsnog.

Op een gegeven moment bouwt de pijn en komt het af en toe terug.

Na 4 weken was het bij mij helemaal weg.

Maar als er voor jou geen verandering in komt dan zal ik toch even naar de huisarts gaan.

Blijf trouwens goed water drinken en melk egalisteerd de pijn.

ik heb geen pijn ofzo ;o

Greenscarfed 19-08-2012 18:54

Misschien van de stress?
niets met cafeine drinken, dat maakt vocht los in de darmen

Pluis 19-08-2012 19:01

Citaat:

Greenscarfed schreef: (Bericht 32734546)
Misschien van de stress?

cafeīne maakt geen vocht los in de darmen, cafeīne stimuleert je autonome zenuwstelsel (dat ook je darmen bestuurt) waardoor de peristaltiek versnelt en je lijf geen tijd heeft om al het water uit je ontlasting op te nemen.
(/educatief)

Izaahization 20-08-2012 11:08

Citaat:

Greenscarfed schreef: (Bericht 32734546)
Misschien van de stress?

Ik drink geen cafeine :P

Martiņo 20-08-2012 22:08

Ook geen thee?

Volk 20-08-2012 22:46

Anders dan normaal gegeten?

Andijvie 21-08-2012 16:59

Appelsap idd laten staan even, verder kun je eens kijken wat 'stoppend' eten doet, dus bijvoorbeeld beschuitjes, witte rijst, banaan...

kloentje2 23-08-2012 15:01

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 32737452)
Appelsap idd laten staan even, verder kun je eens kijken wat 'stoppend' eten doet, dus bijvoorbeeld beschuitjes, witte rijst, banaan...

in het kort: Gewoon veel vezels eten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.