![]() |
Dankzij jou kan ik zo schrijven,maar ik had het liever niet
Hee,
Sorry voor de lange titel. Maar het is eigenlijk wel zo haha. Ik ben mijn beste vriend verloren,doordat hij geen contact meer met mij wil. Ik probeer het te verwerken in de vorm van gedichten. So,enjoy. Zonder mijn toestemming,mogen ze nergens voor gebruikt worden. Het was de dag, Dat alles beter moest gaan Dat ik de kans had, Maar die ik zo uit mijn handen zag gaan Waarom? Ik had makkelijk kunnen gaan, Maar durfde niet De teleurstelling zou te groot worden De pijn, Ondraageliijk Het verdriet, Te sterk In stilte, Zouden we dan langs elkaar lopen Ik zou niks zeggen, Hij al helemaal niet Misschien, Had ik die kans toch moeten pakken Zat ik hier nu niet Hopeloos dit te schrijven. ----------- Bingo spelend, Met mijn groepje Zie ik de wijzers verschuiven, Te snel Dan zie ik het, Je moet nodig naar de kapper Een kleine glimlach ontsnapt, Terugdenkend aan de discussies daarover Je staat te praten, Geen spat verandert Sinds die 6 weken, Dat ik je niet zag Dan komt weer het moeilijkste gedeelte voor me, Je praat met iedereen Behalve met mij, Een traan ontsnapt stilletjes Je nek is verbrand, Normaal had ik je daar plagend aangeraakt Maar het is niet normaal, Wanneer leer ik dat nou eens? Ik zie je wel kijken, Je gaat recht tegenover me zitten Aan de andere kant van het bad, Kijkend Je praat nog over me, Hoe ik dat weet? Ik hoor het, Van mensen om me heen Maar wie weet liegen ze wel, Wie is er tegenwoordig nog te vertrouwen? Mensen die je het meest nodig hebt, Laten je in de steek Je ogen, Staan nog steeds zo helder Als toen je vertrok, Ik baal dat ik ze niet van dichtbij kan bekijken Het enige wat ik kan, Is je recht aan kijken Jij doet hetzelfde, Kijkt niet weg Gevangen in elkaars blikken lijkt het wel, Wat betekent het? Heb je er net zoveel moeite mee als ik? Of wacht je op een teken van mijn zwakte? Uiteindelijk, Kijk ik maar weg Ik kan niet eeuwig blijven kijken, Ookal zal ik daar alles voor over hebben |
Zielig gedicht. Maar wel een mooi gedicht. (y)
|
Dankje. Heb er nog meer,maar die komen vanzelf nog wel een keer.
|
Handen
Ik sta op de kant, Wachtend Naar de orders van de instructeur, We gaan oefenen Ieder, Krijg zijn eigen plekje In het water Ik mag erin Wat zal ik hebben? Mijn been gebroken? Of arm? Misschien wel bewusteloos Ik heb weinig te kiezen, De instructeur verdeelt ons Ik mag de bewusteloze spelen, Ik hou mijn adem in Als ik zie, Dat er actie komt Ga ik met mijn gezicht, Onder water liggen Onderwater, Kan ik zien, Wie er mijn kant op komt Mijn hart stopt Je probeert tegen me te praten, ´Mevrouw,hoor je mij?´ Ik mag niet bewegen, Niks zeggen Snel draai je me om, En ik voel jou handen Ze schuiven voorzichtig Onder mijn oksels Je neemt me mee, Bij de kant aangekomen Moet ik slap, In jou armen hangen Heerlijk, Laat mij maar zo hangen Voor de rest van mijn leven, Ik smeek het je Je krijgt hulp, Van de kant Langzaam, Word ik op de kant getild Ik voel, Je handen Overal Laat ze blijven… |
Ik kan niks anders zeggen dan: Ik ben Verkocht!
Je gedichten spreken een emotie uit een verhaal en een gevoel. Als ik ze lees dan wil ik verder lezen en wil ik weten wat er komen gaat! Je weet wat je schrijft en hoe je het schrijft! Ga zo vooral door en schrijf ook eens gedichten met plezier en vreugde erin? Verder staat het best arrogant in je eerste post om een zin neer te zetten als: Mijn gedichten mogen zonder mijn toestemming nergens gebruikt worden... |
Ja kan arrogant zijn...maar ik wil dat niet hebben. Ze zijn een stukje van mij,of ze nu goed of slecht zijn.
Dankje! Ik zal het proberen,maar ik zou dan niet weten waarover. Ik moet eerst zelf die vreugde vinden,anders wordt het zo´n nep gedicht. Niet mooi dus ;) |
Ware
Blind, Ik was verliefd op je Maar het was over, Ik voel alleen vriendschap voor je Totdat, Iemand mijn ogen deed openen Ik na ging denken, En ik mijn ogen opende Is dit een droom? Nee Knijp mezelf, Voel de pijn Klaar wakker, Ben ik dus Maar mijn dromen he? Gaan die elke nacht ook niet over jou? Fack, Jij bent mijn ware. |
wauw supermooie gedichten ga vooral zo door^_^
|
Ik vind je gedichten best een beetje saai. :O Er gebeurt nogal weinig in, vind ik, weinig beschrijvingen waarvan ik denk 'ja!'. Je vertelt gewoon wat er gebeurt, vervalt in clichés, en het is nogal lang allemaal.
En de zinnen spreken me niet aan, want het zijn geen zinnen, en ik merk geen functie van dat je het allemaal zo kort maakt. Het verstoort het ritme gewoon. Gedichten lezen anders dan proza omdat ze een ritme hebben, de taal zingt een beetje, als het ware, het dreunt, het klopt, het past. En dat 'zingen' kan ik hier niet vinden. Je titel vind ik wel leuk. (Y) En je hebt ook echt wel wat leuke dingetjes erin zitten en ik vind het niet slécht, maar ook niet 'wauw supermooie gedichten', zegmaar. (ik ben altijd zo negatief hoor!)(bijna altijd) |
Oke,maarja...dit is mijn schrijftaal nou eenmaal. En de ene spreekt het wel aan,en de andere totaal niet. Smaken verschillen zou nou eenmaal ;)
|
Citaat:
En dan nog een dingetje. Kijk, je kan jezelf natuurlijk nog wel verbeteren. 'Dit is nou eenmaal mijn schrijfstijl, lees het gewoon niet als je het niks vindt' is niet echt een constructieve houding. Je klinkt niet alsof je op zoek gaat naar verbetering. Kijk, mijn tekenstijl is vergelijkbaar met dit: http://static.skynetblogs.be/media/1...f14dbc6a1f.jpg En Rembrandts tekenstijl is dit: http://babbersmolen.files.wordpress....t-van-rijn.gif En dan kan je zeggen wat je wil over smaken, maar het een is duidelijk beter dan het ander. En wat beter is, en wat jouw stijl is, waarin je kan doen en zeggen wat je wil, kan je pas beslissen als je kan dichten. Dat wil zeggen, als je góéde dingen kan maken. Als je je daarin verdiept, andermans werk leest, nadenkt, verschillende dingen uitprobeert, tips gebruikt (en dan zélf besluit of ze voor jou werken of niet, maar wel pas nadat je ze uitgeprobeerd hebt). Als je alle kritiek afdoet met 'dit is mijn stijl, en als je het niet leuk vindt, smaken verschillen' kom je nergens. En als je gewoon wil dichten om je eigen issues van je af te schrijven en niet om beter te leren dichten, is dat natuurlijk prima en dan zul je van mij geen kritiek horen. Maar dan snap ik niet waarom je dit topic geopend hebt. |
Hee,
Sorry voor de lange titel. Maar het is eigenlijk wel zo haha. Ik ben mijn beste vriend verloren,doordat hij geen contact meer met mij wil. Ik probeer het te verwerken in de vorm van gedichten. So,enjoy. Ik vraag nergens om kritiek of tips. Ik blijf zo schrijven,omdat ik het zo kan verwerken. |
Dan hoort je topic hier niet thuis.
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |