![]() |
gepest en ongelukkig
Ik ben op de basis school jaren lang gepest.
ik ben inmiddels 17 maar het blijft me achtervolgen, soms worden er nog dingen naar me geroepen op school waardoor ik weer onzeker word en ik durf er eigenlijk niet over te praten. ook zijn er sommige dingen die ik soms helemaal terug beleef, door deze dingen voel ik me ongelukkig, ook doordat ik onzeker ben over me eigen lichaam(komt ook doordat ik werd gepest) en ik weet niet wat ik er aan moet doen. |
Misschien met een docent gaan praten die je vertrouwd? Is al een begin ;)
|
ja dat zou kunnen heb ik ook al vaker aan gedacht maar ben dan bang dat uiteindelijk mijn hele klas het weet...
|
Docent mag dat niet door vertellen. En anders een vertrouwingspersoon op school? Die verteld dat zeker niet door.
|
Groei een paar ballen en pest ze terug.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hard persen helpt..... |
Citaat:
|
Je wordt nu niet meer gepest, toch? Da's al heel wat! Wat vind je lastig als je erover praat, bepaalde woorden uitspreken? Kun je het wel opschrijven? Dat helpt waarschijnlijk al heel wat, en als je er dan óver wil vertellen kun je ook wat voorlezen!
|
Abcdefg heeft wel een punt. De TS heeft duidelijk te weinig zelfvertrouwen en een negatief zelfbeeld. Misschien kun je een vechtsport gaan beoefenen. Dat kan er voor zorgen dat je sterker en zelfverzekerder wordt en je gaat er beter uit zien. Als jij zelfverzekerder wordt (en dat uitstraalt) dan zullen anderen je ook niet meer pesten. Pesters kiezen namelijk liever een makkelijk (zwak) slachtoffer.
Het is wel vervelend voor je dat je nog steeds zit met negatieve ervaringen uit het verleden. Het wordt tijd dat je het verleden los gaat laten. Dat je gaat inzien dat je er best mag zijn. Ga eens nadenken over de dingen die wel goed vind aan jezelf en ga dat benadrukken voor jezelf. |
nee nu niet echt meer, behalve dat er dan bijna dagelijks nog wel dingen worden geroepen waardoor ik me onzeker blijf voelen en niet me echte ik durf te zijn.
en die vechtsport heb ik al opgezeten en het is daardoor al wel beter geworden. maar het verleden lijkt me gewoon te achtervolgen als er maar iets word gezegd komt alles weer terug.... |
Wat roepen ze dan naar je?
|
dingen over hoe ik eruit zie
|
Ben jij zelf tevreden over hoe je eruit ziet,even zonder die opmerkingen erbij te betrekken.
|
ja eigenlijk best wel maar doordat ze dingen roepen en door vroeger ook eigenlijk weer niet.:o
|
Citaat:
Dan moet jij me wel helpen want mensen zonder humor zijn daar vast goes in. |
Citaat:
|
Heej
Vervelend dat je gepest bent vroeger :( Ik weet wat je bedoelt maar probeer het los te laten! Op de basisschool ben ik ook 6 jaar gepest, en nu op de middelbare school ben ik best populair geworden en toch altijd mezelf gebleven. Ik heb dat 6 jaar gepest van vroeger redelijk los kunnen laten maar dat heeft me ook 4 jaar tijd gekost. Ik zou zeggen doe dat niet hetzelfde als ik maar ga naar een psycholoog. En nee dat is echt niet voor mensen die gek zijn in hun hoofd! Ze kunnen je daar helpen dingen te verwerken en het los te laten! Ik heb vroeger ook veel mee gemaakt, en ik lig elke nacht wakker tot half 3, na een tijdje ga je daar kapot aan! Ik ga dus ook naar een psycholoog en het zal jou echt helpen meid! Heel veel sterkte en succces! XX |
heej
bedankt voor je reactie! k probeer het al heel lang los te laten en me vriendin probeert me ook te helpen, maar als ik dan net een poosje er niet aan denk komt er weer zo een opmerking en schiet alles terug naar hoe het was en moet ik weer steeds van voor af aan beginnen...! en bedankt voor je tip ik zal er is over nadenken!(y) |
Praat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37. |