Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Lichaamshaar (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1865083)

Boompjess 21-08-2012 15:07

Lichaamshaar

Hey mensen,

Ik vroeg mij af; wat vinden jullie van lichaamshaar? Ik heb het niet alleen over schaamhaar maar bijvoorbeeld ook, voor jongens/mannen dan, rug/schouder haar, borsthaar, etc.

Vinden jullie dit afknapper of maakt het weinig uit?

Vowel 21-08-2012 15:11

Zolang je geen tapijt op je rug/borst hebt (of een vacht over je hele lichaam ;)), maakt het allemaal niet uit. Mannen horen juist behaard te zijn.

mark_vans 21-08-2012 15:11

Ik vind lichaamshaar een afknapper.
Schaam- en okselhaar zijn okay, evenals een pleasure-trail en wat borsthaar.

Maar ik gruwel van overbehaarde billen, benen, schouders en rug.

Vowel 21-08-2012 15:13

Overbeharing. Het woord zegt het al. Als het teveel wordt is het niet meer mooi. Dat lijkt me logisch. :p

Maar ach, mannen horen haar te hebben.

bierkoning 21-08-2012 15:32

En voor de vrouw vind ik gelden dat haar uiteraard op het hoofd hoort, en een streepje schaamhaar. verder niet

DaichiDechu 21-08-2012 15:41

idd wat hun zeggen, alles moet met mate bij jongens vind ik, dus geen overbeharing dan is het goed ;)

kkkkk 22-08-2012 11:02

Citaat:

bierkoning schreef: (Bericht 32737198)
En voor de vrouw vind ik gelden dat haar uiteraard op het hoofd hoort, en een streepje schaamhaar. verder niet

Lange wimpers vind ik anders ook erg mooi...

bierkoning 22-08-2012 11:46

haha ja oke wenkbrauw en wimpers standaard dan :)

piemellove 23-08-2012 16:02

Ohh ik vind haar zoooooo goor he :p
Weet niet waarom!
Ik zou het er zo allemaal af willen scheren als ik 100% weet dat ik van niemand commentaar krijg.
Ook bij mijzelf

Vowel 23-08-2012 18:06

Citaat:

piemellove schreef: (Bericht 32741557)
Ohh ik vind haar zoooooo goor he :p
Weet niet waarom!
Ik zou het er zo allemaal af willen scheren als ik 100% weet dat ik van niemand commentaar krijg.
Ook bij mijzelf

Je vindt haar goor? Dus ook je wenkbrauwen, haren op je arm, buik, benen, eigenlijk overal op je lichaam? Want overal zit haar. :p

Als ik jou was, zou ik ook maar niet mijn hele lichaam scheren, want dan krijg je overal stoppels. :p

Mark52 23-08-2012 22:49

hahahaha Vowel weer met haar "haar is niet vies, haar is cool" campagne :D

Mark52 23-08-2012 22:56

On-topic: Ik vind dat een man iets meer haar mag hebben dan een vrouw. Persoonlijk trim ik mijn okselhaar, schaamhaar en borsthaar en ik heb helaas een beetje rughaar dat ik laat epileren.

Mannen met rughaar vind ik teveel op een aap lijken en mannen met teveel borsthaar en okselhaar ook. Ik heb zelf ook borsthaar maar dat trim ik kort waardoor het er verzorgd uit ziet (vind ik zelf :p ). Eigenlijk vind ik lange haren overal lelijk (behalve op je hoofd).

Vrouwen zie ik het liefst zo glad mogelijk. Een beetje schaamhaar (kort getrimd) mag wel, maar verder graag zo min mogelijk haar.

Quinty. 23-08-2012 22:58

Ik vind veel haar bij jongens ook echt niet sexy. Een beetje bijhouden is prima. (y)

Zeppelin 24-08-2012 01:47

Ik vind lichaamshaar prima, ik maak me er niet vreselijk druk over. Mijn vaste seksmeneer ziet mijn schaamhaar graag lang dus meestal laat ik het groeien.

Vowel 24-08-2012 04:11

Citaat:

Mark52 schreef: (Bericht 32742432)
hahahaha Vowel weer met haar "haar is niet vies, haar is cool" campagne :D

Ik heb nergens gezegd dat haar "cool" is. Het is gewoon debiel om te zeggen dat haar "vies" is.

Haar is niet vies. Haar is haar. Wanneer je je niet wast, dán ben je vies. Wat valt daar nou niet aan te snappen? :confused:

piemellove 24-08-2012 20:44

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32741857)
Je vindt haar goor? Dus ook je wenkbrauwen, haren op je arm, buik, benen, eigenlijk overal op je lichaam? Want overal zit haar. :p

Als ik jou was, zou ik ook maar niet mijn hele lichaam scheren, want dan krijg je overal stoppels. :p

Jezus. We hebben het hier over lichaamshaar en daar versta ik GEEN hoofdhaar onder. En wenkbrauwen ook niet.
haren op je arm, buik, benen, oksels, tenen, enzovoorts vind ik goor ;)

Vowel 24-08-2012 21:07

Citaat:

piemellove schreef: (Bericht 32743726)
Jezus. We hebben het hier over lichaamshaar en daar versta ik GEEN hoofdhaar onder. En wenkbrauwen ook niet.
haren op je arm, buik, benen, oksels, tenen, enzovoorts vind ik goor ;)

Maar je snapt toch wel dat iedereen overal haar heeft? :D Vind je dan alle meisjes (en jongens!) goor? Want die scheren bijvoorbeeld echt hun armen niet hoor. :o

En waarom is armhaar vies en wenkbrauwen niet? Het is eerder andersom omdat wenkbrauwen bijvoorbeeld bedoeld zijn om zweet uit je ogen te houden. Dat lijkt me dan viezer. ;)

sebastiaan133 24-08-2012 23:08

Bij een man hoort nou eenmaal lichaamshaar, veel haar.

spuiterke 25-08-2012 15:55

Ik heb enkel schaamhaar & okselhaar & beenhaar & armhaar!

Afrodiete 05-09-2012 23:50

Ik vind behaarde mannen heerlijk en mannelijk.

Scarlet Spider 05-09-2012 23:56

Ik ben best een behaarde jongen en ben daar best fier op, maar ben dan ook 18+
Toen ik puberde dacht ik ook: dat doe ik af, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb want het is mannelijk en geloof me, meisjes hebben liever een man met haar!

Ik heb borsthaar, getrimd okselhaar, wat dons op m'n buik, armen, benen, billen en schaamhaar trim ik netjes en ballen scheer ik en ik vind het best zo ^^

Afrodiete 06-09-2012 00:04

:D

Scarlet Spider 06-09-2012 00:07

Citaat:

Afrodiete schreef: (Bericht 32766100)
:D

Afrodiete's reactie zegt het helemaal ^^

Sergay 06-09-2012 00:10

Ik vindt het vies.. jongens met haar op de borst en baard vind ik een afknapper, sikje is ook lelijk.

Zelf ben ik onbehaard en ik heb een babyface, gladde buik en nog geen baardhaar gelukkig.. 20 jaar en van turkse afkomst. Okselhaar kreeg ik ook heel erg laat, tussen mijn 18e en 19e in ongeveer.
Ik weet nog in groep 8 toen ik 12 was ofzo.. had een jongen in me klas al een hele pluk okselhaar, kom ik 8 jaar later aan.. ben mijn genen ongelovelijk dankbaar voor dit.
Krijg ik ooit baardhaar dan laser ik het weg, vriendin heeft onharingssalon:cool:

Tinu 07-09-2012 08:59

Ik wil hier geen onbeleefde dingen zeggen, maar dat is omdat je homo bent Sergay. :) Elke homo die ik ken is zot van volledig onbehaarde jongens. Er zijn er maar weinig die een bear willen. :)

Zeppelin 07-09-2012 11:47

Ik vind dat hier heel rare reacties tussen staan. Het idee dat haar iets heel smerigs is waar je zsm vanaf moet bijvoorbeeld. lichaamshaar is niet iets abnormaals hoor :confused: en zeker niet vies. Er is zelfs iemand die er van gruwelt, is dat niet wat overdreven?

Sergay 07-09-2012 12:02

Citaat:

Tinu schreef: (Bericht 32768388)
Ik wil hier geen onbeleefde dingen zeggen, maar dat is omdat je homo bent Sergay. :) Elke homo die ik ken is zot van volledig onbehaarde jongens. Er zijn er maar weinig die een bear willen. :)

Lang niet allemaal heur, ik denk dat veel wel een voorkeur hebben voor onbehaard, zoals ik maar er zijn ook genoeg die houden van een behaarde man, bear zoals jij zegt.
Ik durf te zeggen dat de meeste mannelijke homo's houden van een onbehaard vrouwelijke homo, omdat ze altijd vragen of je kont glad en onbehaard is.:rolleyes:
Anders, kicken sommige vrouwelijke homo's op oer mannelijke homo's met een vachtje, toevallig ik niet.

Vannacht had een jongen de cam aan en hij had overal haar op zijn buik en borst, ik ging half over mijn nek terwijl hij vroeg of hij mocht langskomen.. helaas voor hem ;p

Em. 07-09-2012 14:47

Ik merk dat ik de afgelopen jaren qua 'smaak' meer richting mannelijk ben gegaan, en daar hoort voor mij o.a. lichaamshaar bij. Ik ben nog steeds geen baard-/snorfan, maar lichaamshaar maakt iemand voor mij wel mannelijker (mits gecombineerd met lekker brede schouders en kaaklijn en alles <3) en in tegenstelling tot zoveel jaar terug vind ik zo'n net niet helemaal optijd geschoren gezicht (met zo'n baardschaduw) soms echt wel wat hebben. En ik denk dat dat ook wel voor de rest van het mannelijk lichaam geldt, ik vind been-/armhaar niet mooi (ook niet per se lelijk), maar wel mannelijk en dát kan weer sexy zijn. Ik denk dat mijn ideale man (als ik die helemaal zeluf in elkaar kon zetten) ook niet helemaal glad en kaal was - dat idee vind ik zelfs een beetje eng - maar wel lichaamshaar zou hebben. Geen beer, maar ook geen geschoren lammetje zegmaar. :P

Scarlet Spider 07-09-2012 16:12

Voor vrouwen (want bijna iedereen heeft het hier over mannen :D ) vind ik anders wel dat glad de norm is. Schaamhaar is iets anders voor mij, dat mag er in vele vormen zijn zolang het maar verzorgd en geen wildgroei is. Wat ik mij wel afvraag: scheren vrouwen hun armen? ^^ Het gebeurt nog redelijk vaak dat ik een vrouw met haar op haar armen zie maar evenveel keer ook niet.

Em. 07-09-2012 16:18

Citaat:

Scarlet Spider schreef: (Bericht 32769032)
Voor vrouwen (want bijna iedereen heeft het hier over mannen :D ) vind ik anders wel dat glad de norm is. Schaamhaar is iets anders voor mij, dat mag er in vele vormen zijn zolang het maar verzorgd en geen wildgroei is. Wat ik mij wel afvraag: scheren vrouwen hun armen? ^^ Het gebeurt nog redelijk vaak dat ik een vrouw met haar op haar armen zie maar evenveel keer ook niet.

Ik zou het idioot vinden om m'n armen te scheren.

En voor welk lichaamsdeel/welke lichaamsdelen is bij een vrouw glad dan de norm? Overigens lukt het bij míj in ieder geval amper om qua oksels en schaamhaar écht glad-glad te zijn, je kan wel al het haar wegscheren, maar het groeit vrij snel weer een beetje en er zitten sowieso altijd van die bultjes en dingen (door irritatie van het scheren), dus helemaal mooi en glad zoals in reclames - maar goed, dat zijn niets voor niets reclames :P - wordt het bij mij in ieder geval nooit.

Scarlet Spider 07-09-2012 16:22

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32769040)
Ik zou het idioot vinden om m'n armen te scheren.

En voor welk lichaamsdeel/welke lichaamsdelen is bij een vrouw glad dan de norm? Overigens lukt het bij míj in ieder geval amper om qua oksels en schaamhaar écht glad-glad te zijn, je kan wel al het haar wegscheren, maar het groeit vrij snel weer een beetje en er zitten sowieso altijd van die bultjes en dingen (door irritatie van het scheren), dus helemaal mooi en glad zoals in reclames - maar goed, dat zijn niets voor niets reclames :P - wordt het bij mij in ieder geval nooit.

Nochtans heb ik al enkele keren gehoord van een vrouw dat ze wel degelijk haar armen scheerde, maar ik vraag me af of het eerder norm dan uitzondering is. Mij lijkt het ook vrij raar.

Met glad bedoel ik natuurlijk geschoren, en dan heb ik het over oksels en benen vooral. Heb ooit les gehad van een vrouw die het allemaal maar liet groeien en er dan nog plezier in schepte 's zomers in mouwloze shirts en in rokjes les te geven :facepalm:

Em. 07-09-2012 16:26

Citaat:

Scarlet Spider schreef: (Bericht 32769045)
Met glad bedoel ik natuurlijk geschoren, en dan heb ik het over oksels en benen vooral. Heb ooit les gehad van een vrouw die het allemaal maar liet groeien en er dan nog plezier in schepte 's zomers in mouwloze shirts en in rokjes les te geven :facepalm:

Waar is die ':facepalm:' voor nodig?

Scarlet Spider 07-09-2012 16:29

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32769053)
Waar is die ':facepalm:' voor nodig?

Om aan te geven wat mijn reactie was iedere keer ze het nodig vond haar armen op te heffen. Sorry maar ik vind wildgroei zowel bij mannen als bij vrouwen maar een vieze bedoening, zelf trim ik ook mijn oksels.

Volk 07-09-2012 16:35

Citaat:

Scarlet Spider schreef: (Bericht 32769057)
Om aan te geven wat mijn reactie was iedere keer ze het nodig vond haar armen op te heffen. Sorry maar ik vind wildgroei zowel bij mannen als bij vrouwen maar een vieze bedoening, zelf trim ik ook mijn oksels.

Zolang je maar weet dat jij het een vieze bedoening vindt en dat het geen vieze bedoening is. Je doet trouwens net of mensen zich moeten schamen om hoe ze zijn. Vind ik een beetje jammer.

Scarlet Spider 07-09-2012 17:34

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 32769060)
Zolang je maar weet dat jij het een vieze bedoening vindt en dat het geen vieze bedoening is. Je doet trouwens net of mensen zich moeten schamen om hoe ze zijn. Vind ik een beetje jammer.

Geen enkele keer heb ik gezegd dat iemand zich moet schamen, Volk. Ik geef enkel mijn mening zoals iedereen hier, ik zeg toch niet dat mensen die het niet willen scheren het moeten scheren. En als ik zo over kwam, was het zeker niet zo bedoeld.

Volk 07-09-2012 20:08

Citaat:

Scarlet Spider schreef: (Bericht 32769045)
Heb ooit les gehad van een vrouw die het allemaal maar liet groeien en er dan nog plezier in schepte 's zomers in mouwloze shirts en in rokjes les te geven :facepalm:

Dit, dit laat het overkomen alsof die vrouw zich zou moeten schamen, alsof ze zich zou moeten bedekken. Maar het kan goed zijn dat ik het verkeerd had opgevat. Sorry daarvoor;)

Em. 07-09-2012 20:32

Citaat:

Scarlet Spider schreef: (Bericht 32769134)
Geen enkele keer heb ik gezegd dat iemand zich moet schamen, Volk. Ik geef enkel mijn mening zoals iedereen hier, ik zeg toch niet dat mensen die het niet willen scheren het moeten scheren. En als ik zo over kwam, was het zeker niet zo bedoeld.

Voor mij betekent :facepalm: zoiets dat degene die je facepalmt iets (heel) doms of stoms doet/zegt/is, iets waar je je als gefacepalmde eigenlijk voor zou moeten schamen. Misschien bedoel jij een facepalm anders, maar ik vatte het zo'n beetje op zoals Volk doet, dat die docente zich eigenlijk heel dom gedroeg door haar oksels niet te scheren en dan toch haar armen op te heffen en alles.

Edit: en o ja :O dit soort topics horen niet op Seks, omdat het niet zoveel met seks van doen heeft (behalve dan dat je misschien eerder achter iemands behaardheid komt op het moment dat je er ook seks mee gaat hebben :P) maar meer op zoiets als lifestyle. Ik verplaats dit topic even daarheen.

Scarlet Spider 07-09-2012 21:55

Mijn excuses dames, ik had het helemaal niet zo bedoeld en hoop dat jullie mij kunnen vergeven :)

DAH 08-09-2012 11:05

Ik scheer me nergens, alleen mijn baard- en snorharen gaan er meestal af. Ik vind dat vooral mijn handen, polsen, onderbenen en 'schaamregio' (inclu 'treasure trail') behaard zijn. Als al mijn haar wat donkerder zou zijn, was waarschijnlijk ook mijn buik en borst redelijk behaard, maar het zijn dunne, zachte, blonde haartjes, dus...

Tenzij ik een vriendin zou hebbrn die echt wil dat ik mijn lichaamshaar op zijn minst trim, zal ik nooit iets doen om minder behaard te.zijn. :D

Hazel 08-09-2012 15:06

Ik vind het geen afknapper. Heel veel rughaar is soms wel een beetje... veel, maar afknapper...neh.

TOMMYHILFIGERRR 19-09-2012 17:20

Voor ik mijn huidige "vriend" leerde kennen, waren mijn boyfriends steeds heel glad, amper borst- of rughaar.
Mijn huidige vriend heeft veel borsthaar dat soms wel langs de bovenkant van zijn tshirt durft piepen. Eerst wist ik niet goed wat ik ervan vond, maar nu vind ik het heerlijk.
Mannelijk.
Sterk.
Het zal wel in mijn oerinstinct zitten zeker :D

Daantje_0705 21-09-2012 18:57

Borst en rughaar vind ik een afknapper. Harige benen bij mannen vind ik ook niet charmant maar geschoren vind ik al helemaal niets dus dan maar harig. Harige oksels vind ik okee zolang het niet van die lange plukken zijn maar een beetje bijgewerkt.

rrickk 03-10-2012 18:25

Ik heb schaamhaar, beenhaar, okselhaar, konthaar en snorhaar,
Ik vind schaam en konthaar niet zo fris dus scheer het ook maar ook mn blonde snorharen haal ik weg

Hakuna 05-10-2012 16:42

Bij mij gaat vrijwel alles aan overtollig haar op mijn hoofdhaar na eraf.

Heb daar dan ook een gegronde reden voor, daar ik als man vrouwelijk wil zijn en vaak jurjkes draag met een wijde open hals en soms (korte) mouwen dan ziet arm, buik of okselhaar natuurlijk niet uit. Dus eraf ermee! Ook mijn beenhaar scheer ik regelmatig bij zeker als ik weer ga wielrennen en 3/4 leggins draag wil ik zoveel mogelijk gladde benen hebben.

Intussen groeit mijn hoofdhaar gestaag door, zit nu al op ruim 45 cm. Moet uiteiindelijk over 3 jaar op 80 tot 90 cm lengte zitten. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.