![]() |
Bijna vriendje wat moet ik doen?
-
|
Nou, niet mee naar huis nemen lijkt me.
|
Hebben je ouders ook gezegd waarom je geen verkering mag? Of waarom hij niet bij je thuis mag komen? Ik vind het een beetje raar.
|
Je bent nu toch al verliefd, dus als je die jongen op afstand moet houden ben je denk ik ook super-afgeleid tijdens het leren voor je examens. Ik ken je vader niet dus je zal zelf in moeten schatten wat beter is: je kunt verkering nemen met die jongen en je vader het later vertellen of van tevoren vertellen dat je een hele lieve jongen hebt leren kennen en jullie elkaar erg leuk vinden en graag verkering willen maar je het hem liever van te voren zou laten weten. Probeer in elk geval zelf er verstandig mee om te gaan en begrip te hebben voor het feit dat je ouders graag willen dat je ook veel tijd in je studie steekt: probeer ze ervan te overtuigen dat je cijfers er niet onder zullen lijden, bijvoorbeeld door alleen in het weekend met hem af te spreken of alleen als je huiswerk al af is.
|
Dat is inderdaad raar. Je mag toch zelf bepalen met wie je verkering neemt?
|
Citaat:
|
Wat heb jij voor ouders? 14 en je mag geen vriendje? Je bent 14 en mag examen doen! En dan zitten hunt e zeiken over huiswerk, Ik had ze hartelijk en met veel plezier uitgelachen.
. |
Misschien kun je met je ouders afspreken wanneer je hem mag zien. Bv. niet doordeweeks, behalve in de vakanties, en in het weekend een middag en een avond. Op die manier heb je toch genoeg tijd over om voor je examens te leren, lijkt mij.
|
Fijn, die christelijke ouders, die oprecht geloven dat als ze het verbieden, het ook niet gebeurt :D
Ik zou mijn plan trekken, en zo ver mogelijk afstand nemen van die hypocriete onzin. Geniet van het leven, het is te kort en te leuk om te leven in 'vreze Gods'. |
Spreek een tijdje buiten de deur met hem af, als je ouders zien dat het best goed gaat zo mag je misschien wel thuis komen met hem.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan zeg je na een paar maanden, pa/ma ik weet dat jullie het liever niet hadden maar piet en ik hebben nu toch al 4 maanden samen wat, en school en alles gaat nog steeds goed. ik ben erg gek op piet en wil graag samen met hem verder. Kunnen we praten over deze situatie? kusje knuf |
Ja, ik had ook niet naar mijn ouders geluisterd, want het slaat allemaal nergens op, en als ze geen goede redenen kunnen geven, waarom zou je dan luisteren? :p
Maar de TS wil het blijkbaar niet stiekem doen, anders had ze dit topic niet geopend. Dus nogmaals: @TS: Hebben je ouders ook gezegd waarom je geen verkering mag? Of waarom hij niet bij je thuis mag komen? Ik vind het een beetje raar. Volgens mij moet je eens een goed gesprek hebben met je ouders. |
Citaat:
|
Citaat:
Beter gezegd: Niet met sommige irrationele christelijke ouders. TS, ga met je ouders in gesprek. Als ze je het toch verbieden, zou ik toch met die jongen blijven omgaan. Je bent geen 8 meer :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
'Sommige' klonk inderdaad als een understatement.
|
Stiekem doen dan uiteraard. Dat willen je ouders blijkbaar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |