Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   hoe meet je jezelf met Gitaar spelen ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=186531)

Rioto 14-08-2002 23:28

hoe meet je jezelf met Gitaar spelen ?

ik speel nou een aardig tijdje gitaar , maar hoe kan je bepalen op wat voor Niveau je speeld ? zeg maar als je de solo van nothing else matters kan spelen dat je dan goed bent?

Tell me

harrie84 14-08-2002 23:32

geo-driehoek
lineaal

die solo van nothing else matters stelt technisch nix voor

greetz

konflict 14-08-2002 23:37

solo's zijn sowieso meestal variaties op een toonladder, of arpeggio's van akkoorden.

speel maar 'ns een stuk uit de barok op een spaanse gitaar, met 4 vingers dus zonder plectrum... da's heel wat pittiger :)

Kazanka 15-08-2002 00:25

probeer new blues van Joe Satriani eens, als je dat nou kan spelen kan je wel zeggen dat je goed bent.

solo van noting else matters is een solo voor beginners

White Cluster 15-08-2002 06:45

als je bepaalde slayer solos kan spelen ben je toch ook goed bezig geloof ik
bv:angel of death,i hate you enzow

-Archangel- 15-08-2002 08:39

ik vind dat goed zo relatief is, bijvoorbeeld, als jij aleen maar hardcore speelt en daar echt in uitblinkt kan een slayer-fan jou wel helemaal niet goed vinden...

maar wat ik dan doe is liedjes op gehoor uitzoeken (dat is best belangrijk) als je ze helemaal kan dan kijken of je ze helemaal mee kan spelen met de cd, echt psies in de maat dus, aan de hand daarvan kan je ongeveer wel meten waar je goed in bent en wat je eventueel wilt verbeteren

denkik dan :)

Buitengewoon 15-08-2002 11:04

Persoonlijk vind ik solo's niet zo erg belangrijk, zeker voor hardcore niet echt nodig, maar wel leuk. Ik vind vaak juist de simpele korte solo's het vetst (Sublime, Bad Religion). maar goed, zo'n Jimi Hendrix heeft natuurlijk ook wel wat ;)

Rioto 15-08-2002 11:12

hardcore speel ik af en toe is aangezien ik nog geen band heb.
ik speel meestal nummer zoals :
metallica - nothing else matters ( solo )
aerosmith - eat the rich
led zepplin - stair way to heaven

maar ik kan me niet meeten ik wil weten hoe goed ik ben .

WelcomeHome 15-08-2002 11:19

de Nothing else matters solo slelt technisch inderdaad niet erg veel voor, maar het is er wel eentje met erg veel gevoel.

Als je toch in Metallica geinsteresseerd bent, probeer es wat verder te gaan en meer solo's op de Black Album te spelen.

Rioto 15-08-2002 11:24

Citaat:

WelcomeHome schreef:
de Nothing else matters solo slelt technisch inderdaad niet erg veel voor, maar het is er wel eentje met erg veel gevoel.
die solo heeft aardig wat technishe shit er in zitten .. speel jij btw ook gitaar

arrebar 15-08-2002 11:37

dat doe je niet je ziet wel hoe goed je bent

ook harrie 15-08-2002 16:33

je bent iig nooit goed genoeg
het kan altijd beter

FabI13 15-08-2002 16:35

Pink Floyd?

vakje27 15-08-2002 17:40

Goed en/of niet goed is voor iedereen verschillend : Wat de ene persoon misschien heel goed/moeilijk vind, akn de ander een simpel stukje vinden. Het ligt er dus maar net aan aan wie je het vraagt, plus inderdaad in welke muziek je je vooral interesseert.

Maar mijn mening van wat ik goed vind :

*Als je de grepen van veel accoorden goed en soepel kan pakken en aanslaan.
*Dat wanneer je een nummer naspeelt, het zowel melodieus als ritmisch goed in elkaar steekt.
*Dat je maat kan houden, en ook strak kan spelen

Wat ik bijv niet goed vind : een gitarist die best technisch en erg snel is, maar als hij een nummer speelt er te pas en te onpas een tel bij aanplakt/een tel weglaat

McMotion 15-08-2002 18:37

daar sluit ik me bij aan

en om goed te zijn moet je denk ik in ieder geval mee kunnen spelen/jammen zonder het nummer te kennen, en zonder de rest van de muzikanten in de war te brengen :)

en tja.. een solo gitarist kan je misschien goed noemen als hij kan soleren met gevoel en er een soort verhaaltje mee kan vertellen, en allerlei verschillende toonaarden aan elkaar kan breien zonder fouten te maken... maar voor een slaggitarist of kampvuurkoorbegeleidingsgitarist is dat helemaal niet zo belangrijk

vakje27 15-08-2002 18:51

Citaat:

McMotion schreef:
daar sluit ik me bij aan

en om goed te zijn moet je denk ik in ieder geval mee kunnen spelen/jammen zonder het nummer te kennen, en zonder de rest van de muzikanten in de war te brengen :)

en tja.. een solo gitarist kan je misschien goed noemen als hij kan soleren met gevoel en er een soort verhaaltje mee kan vertellen, en allerlei verschillende toonaarden aan elkaar kan breien zonder fouten te maken... maar voor een slaggitarist of kampvuurkoorbegeleidingsgitarist is dat helemaal niet zo belangrijk

Klopt ook, een slaggitarist hoeft niet goed te kunnen soleren, maar de basis goed kunnen houden (en evt daarmee improviseren)

"kampvuurkoorbegeleidingsgitarist" Mooi woord voor galgje! :D

punkrock-bastard 15-08-2002 19:44

Ik weet niet of je de film: "Crossroads" kent, niet de film van britney spears maar de film van Steve Vai.
Moet je maar eens op kazzaa of iets dergelijks zoeken.

Mijn mening: als je met gevoel speelt is het altijd goed, je kan zulke snelle vingers hebben maar als je zonder gevoel speelt ben je als gitarist niks.
Moet altijd denken aan mijn gitaarleraar vroeger: "Je moet meer vingeren" hij had altijd zo'n bassloopje en dat noemde hij zeer toepasselijk het: "vinger loopje"
Je moet meer vingeren zei hij dan altijd :D

punkrock-bastard 15-08-2002 19:46

Citaat:

McMotion schreef:
maar voor een slaggitarist of kampvuurkoorbegeleidingsgitarist is dat helemaal niet zo belangrijk
Primaire akkoorden, een paar barrée akkoorden, en soms wat power akkoorden is meer dan genoeg!

Upior 15-08-2002 21:34

Maypole, als je een willekeurige lick van http://www.chopsfromhell.com kunt spelen met je ogen dicht, op originele snelheid en zonder haperingen dan kun je wel zeggen dat je aardig op weg bent :) (sommigen zijn overigens niet eens zo gek moeilijk)

Rioto 15-08-2002 21:35

Citaat:

Upior schreef:
Maypole, als je een willekeurige lick van http://www.chopsfromhell.com kunt spelen met je ogen dicht, op originele snelheid en zonder haperingen dan kun je wel zeggen dat je aardig op weg bent :) (sommigen zijn overigens niet eens zo gek moeilijk)
ik zal is een poging wagen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.